Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 I dette tilfellet burde en vel heller anmelde foreldrene til ungen. Hva i skulle ungen borte hos hunden? Ingen som har lært henne å IKKE gå bort til fremmede hunder? Hadde jeg vært den hundeeieren, så hadde jeg tipset barnevernet. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Jente-bitt-av-hund-2745067.html#.UB7cKH6mWZo.facebook
Gjest yrild Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Jadda jadda. Jeg er helt for å avlive hunden! Selv om hun går bort til den når den er bundet skal den være såpass oppdratt at den ikke biter henne, ellers så kan de faktisk ikke la den stå bundet ute blandt folk uten oppsyn.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #3 Skrevet 5. august 2012 Jadda jadda. Jeg er helt for å avlive hunden! Selv om hun går bort til den når den er bundet skal den være såpass oppdratt at den ikke biter henne, ellers så kan de faktisk ikke la den stå bundet ute blandt folk uten oppsyn. Skal den vel ikke. Min hund er en vakthund og kommer noen bort til han bak gjerdet , så blir de ett hode kortere, og jeg hadde glatt tatt noen dager i fengsel for det.
Netti*** Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Har selv to hunder og 4 barn snart. Så er glad i hunder. Men, om hunden sto offentlig bundet å biter så tror jeg avliving er det rette. Sto den derimot utenfor hjemmet sitt så burde denne jenta ha lært noe. Man går ikke til hunder man ikke kjenner som står bundet utenfor hjemmet sitt. I tillegg vet ingen av oss hva som skjedde. Plaget hun hunden eller gikk hun kun rett forbi... Så ingen av oss kan si hva som er rett i dette tilfelle.
Annthe og gutta :) Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Tynt grunnlag for å uttale seg i den artikkelen der. Står jo ingenting om forløpet før bittet. Hva om jentungen plaget hunden og den bet i forsvar? Umulig å si. Uansett, jeg er ikke for å la hunder stå alene annet i egen hage, man vet aldri hva som kan skje.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 [quote name=Annthe og gutta ' timestamp='1344202823' post='144441797] Tynt grunnlag for å uttale seg i den artikkelen der. Står jo ingenting om forløpet før bittet. Hva om jentungen plaget hunden og den bet i forsvar? Umulig å si. Uansett, jeg er ikke for å la hunder stå alene annet i egen hage, man vet aldri hva som kan skje. Hunden stod bundet på offentlig sted, så da kan eg skjønne den anmeldelsen. Hadde det vært på privat grunn, så hadde jeg ikke vært enig.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #7 Skrevet 5. august 2012 Hunder som står bundet offentlig står gjerne ved siden av en inngang (etter at eieren har gått inn for å gjøre ærender). Kanskje jenta skulle forbi og gikk for nær hunden, eller hunden rett og slett hadde for langt bånd.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. august 2012 #8 Skrevet 5. august 2012 Det sto ikke noe om at jenta gikk bort til hunden,det sto at hun gikk forbi.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #9 Skrevet 5. august 2012 Synes ikke det er grunn til å avlive hunden selv, artikkelen er egentlig litt vel tynn for oss å dømme noe som helst. En hund går sjeldent til uprovosert angrep utifra de erfarninger jeg har og jeg har hatt mange hunder av alle typer i livet mitt. Har blitt av hund, og skal love dere at det var min egen skyld.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #11 Skrevet 5. august 2012 Er hundeeier selv, og elsker hundene mine. Hundene våre er store og sterke og kan gjøre stor skade om de skulle få lyst. Uansett hvor glad jeg er i hundene, om de noen gang biter oss, eller andre mennesker ser jeg ingen annen utvei enn avlivning. Unntaket må være et rift ved et uhell under lek, nå får ikke ungene leke på den måten med hundene, ikke gjør jeg det heller, men mannen min gjør. Det har hendt han har fått et rift, men det har aldri vert meningen. De kan ha siktet på en pinne og bommet el. Med en gang de merker at det er hud de biter i slipper de taket. Nå lar jeg heller ikke hundene mine stå bundet alene offentlig da....
Frøken Ubesluttsom Skrevet 5. august 2012 #12 Skrevet 5. august 2012 Man må se litt på forløpet også da. Barn kan ha en tendens til å "skremme" hundene uten at de er klar over det. Hvis en fremmed unge kommer byksende på, så selvsagt biter hunden i selvforsvar, men det betyr ikke at den ikke har livets rett fordet. Alle barn burde lære om kroppsspråk og hvordan å oppføre seg i nærheten av en hund.....
Gjest Miryks Skrevet 6. august 2012 #13 Skrevet 6. august 2012 Man må se litt på forløpet også da. Barn kan ha en tendens til å "skremme" hundene uten at de er klar over det. Hvis en fremmed unge kommer byksende på, så selvsagt biter hunden i selvforsvar, men det betyr ikke at den ikke har livets rett fordet. Alle barn burde lære om kroppsspråk og hvordan å oppføre seg i nærheten av en hund..... De burde også lære seg hestens kroppspråk, at noen personer er annerledes enn "normalen" og ikke skal mobbes for det, de burde lære seg engelsk i barnehagen så de kan kommunisere på det internasjonale språket med alle og envher og de burde hvertfall lære seg å spise popkorn på en trygg måte så de ikke setter det fast i halsen. Jeg er enig i den første delen, men å "kreve" at unger skal lære seg hundens kroppspråk blir for dumt. Jeg er ikke interessert i å lære om hilseteknikker i Raristan bare fordi at jeg kanskje kan dumpe borti noen derfra som blir fornærmet om jeg ikke raper og klør vedkommende under armen.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. august 2012 #14 Skrevet 6. august 2012 "Gå bort til" og "gå forbi", som det sto i artikkelen, er ikke akkurat det samme. Dersom jenta måtte gå forbi hunden for å komme til dit hun skulle og hunden bet henne så kan jeg skjønne at foreldrene er sinte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå