Gå til innhold

Skal jeg slippe den redde katten ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en katt fra før (3år), fikk ny katt for noen dager siden og den gamle katten er livredd. Hun går å freser på han og kommer han nærme nok så er det fram med labben.

Hittil har vi latt hun være ute så mye hun vil, men jeg ser at hun da blir "vill" og trekker seg inn kunn når hun skal spise.

Jeg har bestemt meg for at hun nå skal være inne noen dager og prøve å venne seg til den nye katten (kattunge 3mnd).

Er det riktig av meg å holde hun inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du lar de være på hver sin side av en dør med sprekk under eller en barrikade, så kan de venne seg til lukten av hverandre uten å skade. Funket her iallefall. Hadde ikke sluppet katten ut.

Skrevet

Beste måten å få de til å bli venner iallefall. La henne være inne, men ikke press på i prosessen. Du kan tilby de noe godt å spise av samme tallerken (stor altså :P) for å passivt pushe litt. Feks boksmat eller noe de liker godt, legg to hauger i hver ende av tallerkenen og la de spise samtidig. Sånn har jeg fått mine tidligere katter til å bli kompiser, selv om de første gangene knurrer og gurgler de voksne kattene like mye som de spiser, hehe.

Lar du henne være ute så vil hun sannsynligvis bare isolere seg mer og mer. Og sørg for å snippe den nye katten så raskt det lar seg gjøre (og evt den gamle også hvis det ikke er gjort), er de ikke fertile er de mer mottakelige for kompiser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...