Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Når starte å handle inn babyutstyr? Og hva er greit å kjøpe brukt, og hva bør være nytt?
PeppaPig Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Med førstemann startet jeg før testen hadde tørket. Alt ble kjøpt nytt. Med nestemann så skal det meste bli kjøpt brukt bortsett fra bilsete, vogn og madrass. Regner med å kjøpe inn det meste da jeg kommer i 2.trimester. Det er hvertfall planen, må bare bli gravid først
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #3 Skrevet 5. august 2012 Bilstol og madrass bør være nytt. Ellers er det bare å slå seg løs. Jeg har gjort mange bruktkupp på finn, for enkelte bytter barnevogn etter humør og farge på klærne virker det som. Man kan få vogner som ser helt ubrukte ut, til over halve prisen. Og tidspunkt for innkjøp er jo litt opp til dere. Jeg "feilet" hver legekontroll eller jm kontroll med å kjøpe et lite plagg til babyen. For jeg tenkte at om det skulle gå galt, så skal jeg jo uansett ha flere barn... Vogn hadde vi i hus fra ca uke 20 med første. Og jeg kjøpte drømmevogna på finn før vi i det hele tatt hadde tenkt på å prøve på nr to ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Hi her. Er i uke 9, har sett hjertet på ultralyd, men har mistet to ganger tidligere. Er redd for å starte for tidlig, men også sent pga alt det koster, selv om det meste blir brukt, blir det dyrt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Når starte å handle inn babyutstyr? Og hva er greit å kjøpe brukt, og hva bør være nytt? Bleiene bør helst være nye med mindre du buker tøybleier. Smukker bør være nye og det bør også madrassen. Ellers er det stort sett bedre med brukt slik at du er sikker på at eventuelle giftstoffer i klær ol er vasket skikklig bort. En soveplass, muligens vogn, et barnesete og 2-3 klesskift kan være greit å ha på plass før fødsel. Resten kan man vell så got vente med til man ser hva man trenger.
Gjest peacock Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 Kanskje et lille klesplagg kan gjøre graviditeten mer virkelig? :-) Ville ventet med de store tingene i hvert fall til 2. trimester - da er det fortsatt lenge igjen, men det er jo greit å kjøpe eksempelvis bilsete og vogn når det er på salg (om du vil ha det nytt). Men er jo ikke lenge til du er i 2. trimester nå da :-) :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå