Påtidemedentil Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Jeg er 7 uker gravid. Men er sykt kvalm, hele dagen! Dritt lei. Imorgen er det jobb igjen. Sist uke gikk det greit, men nå er jeg mye mere kvalm! Jeg har sovet nesten hele helgen, flyttet meg litt opp på stuen for å se tv. Er dette normalt? Hva skal jeg gjøre? Jobber på skole/SFO. Lærling er jeg, første uken min var sist uke! Har ikke fortalt om graviditeten enda. Vurderer og være hjem imorgen. Eneste som funker er å ligge i foster stilling :/ Noen som har opplevd noe lignende? Hva gjorde du?
Gjest yrild Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Jeg ville prøvd å gå og så heller gått hjem om du blir for dårlig. For min del ble jeg mer kvalm av å ha tid til å tenke på at jeg var kvalm. Jobben fikk meg på andre tanker (selv om jeg var helt grønn i ansiktet iblandt!)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #3 Skrevet 5. august 2012 Hvis du begynte forrige uke kan du ikke bruke egenmelding, det må du huske på. Jeg ville nok prøvd å gå på jobb og ikke bestemt meg allerede i dag for at det ikke går. Men vi er forskjellige, for meg fungerte det å ha noe å gjøre, jeg ble kvalmest av å ligge hjemme. Drikk ingefærøl og spis saltkjeks.,
Hoppsi Deisi Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Jeg var ekstremt dårlig fra uke 6 til uke 14. Spydde ikke så mange ganger, men var veldig kvalm og hadde ingen krefter. Eneste jeg klarte var å ligge. Kom meg så vidt opp på do. Heldigvis var ikke jeg i noen jobb akkurat da (var privatist), så slapp å bekymre meg for det. Visst du er så dårlig at du ikke klarer å fungere så må du jo bare sykemelde deg. Forhåpentligvis blir du bedre om noen uker
Påtidemedentil Skrevet 5. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2012 Jo, men ble dårligere utover uken.. Fredag måtte jeg få samboeren min til å hente meg, for jeg klarte ikke sykle hjem :/ jeg føler jeg bare sitter der osv ! Bah, kanskje jeg skal fortelle det
Påtidemedentil Skrevet 5. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2012 Takk jenter. Prøvde meg litt på å bygge platt i helgen, men jeg orker jo ingenting :/ virker som kroppen har streiket! Har jobbet i ett år, men som lærling bytter man plass etter ett år:) så kan bruke egenmelding. Var til legen på fredag (første legetime). Fortalte om kvalmen, og hun sa at mange blir dårlig. Jeg hadde lavt blodtrykk når hun målte det. Så hun sa jeg måtte ringe om jeg ble verre! Jeg er 21 år, trudde kroppen skulle takle dette bedre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå