Gå til innhold

Ang. 16-åringen som er borte - hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor noen hundre meter fra stedet denne jenta bor og antageligvis ble borte.

Vi er livredde for at det er noen skumle folk som "går løse" i området, og jeg har en 7-åring som går på skole rett i nærheten her (ikke der jenta ble borte).

Ville dere snakket med 7-åringen, og bedt henne om å ikke gå sammen med fremmede eller snakke med noen hun ikke kjenner..?

Jeg skal levere og hente henne på SFO, hun skal ikke gå alene. Men de får gå ganske fritt i området når de er på SFO, og selvom de voksne helt sikkert passer på er det vanskelig å ha 100 % oversikt over flere hundre barn (1. - 4. klasse og 5-6 voksne).

Jeg vil jo ikke skremme jenta heller, men føler det er viktig at hun vet at hun ikke skal gå avgårde med noen hun ikke vet hvem er.... Hadde dere sagt noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be de holde seg unna utlendinger så går det nok bra.

Skrevet

Å ikke bli med folk man ikke kjenner er jo en ganske vanlig regel, uavhengig av om det gÅr skumle folk løse i omrÅdet deres eller ei.

Jeg er ganske sikker pÅ at SFO ogsÅ har skjerpede rutiner i forbindelse med denne forsvinningen.

Skrevet

Hva er det for et svar da?? Helt utrolig!!

TIl HI: Jeg ville forklart min 7 åring dette på en "skånet" måte. Hadde også kjørt/hentet og hatt min jente inne hvis dette hadde skjedd i mitt nærmiljø!

Skrevet

Jeg har snakket med ungene mine siden de var i 3-4 årsalderen om at dem ikke skal bli med fremmede mennesker. Er dem på SFO og noen oppsøker dem er beskjeden at dem skal løpe til en voksen.

Ta en prat med datteren din, men ikke skrem henne og ikke snakk om hun som har blitt borte samtidig. Ta det opp på et annet tidspunkt.

Skrevet
Hva er det for et svar da?? Helt utrolig!! TIl HI: Jeg ville forklart min 7 åring dette på en "skånet" måte. Hadde også kjørt/hentet og hatt min jente inne hvis dette hadde skjedd i mitt nærmiljø!

Har bodd i samme område og de som er innpåslitne og ekle er ALLTID innvandrere. Mer utrolig at du gjør deg blind for hva som foregår.

Skrevet

Går vel ikke an å dempe bekymringen hos dere i nærmiljøet, men dette ser ut til å være en person (el. personer) som er ute om nettene, og som går etter tenåringer.

Skrevet

Jeg hadde antagelig også blitt ekstra påpasselig om dette skjedde i mitt nærområde, men faktum er vel oftest at slike ting ikke skjer flere ganger på samme sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...