Gå til innhold

Herregud, ny leieboer synger opera....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er ikke pent for å si det slik.

Og hun synger til alle døgnets tider, det går gjennom gulv og vegger og marg og bein. Faktisk er det så skjærende at hun overdøver tv'en hos oss selv om vi setter opp lyden, og huset er normalt lydisolert.

Jeg er jo pent nødt til å ta dette opp med henne, men hvordan sier jeg på en pen måte at vi ikke orker å høre på operaen hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må gi henne beskjed, ikke at hun synger forferdelig, men at hun overdøver normalt lydnivå hos dere.

Skrevet

Er det yrket hennes eller er det hobby? Hvor mange timer er det snakk om?

Er selv sanger og jeg vet at det er grusomt irriterende å høre på...

Men hvis hun øver 2 timer i arbeidstiden 9-16, er det for mye? At du setter tidsbegrensninger for øvingen er jo helt normalt! Vi kan øve i vår leilighet mellom 9 og 20, men jeg øver kun i jobbetiden og helst ikke for tidlig eller sent slik at jeg forstyrrer færrest mulig (bor i blokk).

Hvis det er yrket hennes så er det jo rart at dette ikke kom frem når dere fant ny leieboer?

Skrevet

Nei nei, dette er ikke yrket hennes. Tror neppe hun hadde hatt noen stor suksess med det, for som sagt, det er ikke pent... :)

Det er på hobbybasis, og sikkert hennes måte å underholde seg selv på, hun gauler fra hun står opp om morgenen til hun legger seg på kvelden i helgene, og på ukedagene all den tid hun er hjemme.

HI

Skrevet

Vi har også en sånn operasyngende nabo! Grusomt å høre på! Vi måtte til slutt si i fra da hun hadde en tendens til å øke volumet etter kl 23... Hun ble fryktelig fornærmet (selv om vi ikke sa noe om at det ikke var pent), men det hjalp på skrålingen i alle fall. Så si i fra er mitt råd, det blir sikkert ikke bedre av seg selv.

Skrevet

Da må du nok bare sette tidsbegrensninger for "øvingen", men det er jo litt vanskeligere når hun bare er glad og trallende ... hi hi jeg ser henne for meg ;-)

Skrevet

hahaha, sorry at jeg ler, men så bare for meg denne gaulende damen og dere som prøver å se tv:P

du må si det til henne, på en fin måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...