Gå til innhold

Trenger tips! Hva er billigst hvor? Må spare penger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser f.eks at tøymykner er veldig billig på Rema. 4,50 pr flaske eller noe sånt.

Trenger flere slike tips! Nå handler jeg nesten alt på Kiwi eller Meny, men må begynne å tenke mer på hva jeg bruker penger på, trenger å spare en del penger det neste året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste er billigst på Rema, bare se nøye på prislappen på hylla når du feks kjøper ost, at du ser på kilopris, ikke enhetspris.

Jeg bestemte meg for å konsekvent kun handle på Rema, da jeg betalte 60 kroner for en kurv tomater på Eurospar....

Skrevet

rema er der jeg handler så og si alt. der har de billig toalett papir! en pakke med 18 ruller, husker ikke helt hva de koster, men de er gode og myke og er MYE billigere enn de andre merkene

Skrevet

Handle ALT på Rema rett og slett. Landlord/rema sitt merke er billig og bra. Vi kjøper mye i de merkene, alt fra dressing, bleier, ketsjup, baguetter osv.

Kiwi har den billigste kyllingfileen. 129 kr for 2 kg?

Europris har billig ris, pasta osv.

Ellers er det lurt å handle på obs når det foreks er tilbud på kjøttdeig ( 400 gr 19.90)

Toalett papir osv.

Finn.no, der kan du kjøpe sykler til barna, og alt mulig annet.

Skrevet

Ja, og du sparer enda mer om du slutter med tøymykner;) Bra for miljøet er det også...Jeg driver et lite forskningsprosjekt for meg selv,-hvor mye kan jeg klare meg uten å kjøpe... Det er ganske mye har jeg funnet ut;) Og jeg ser på prisene på det jeg trenger å kjøpe....

Skrevet

Slutt helt å handle på Meny, der er alt dyrest. Mulig de har et og annet godt tilbud av og til, men stort sett ikke. De skryter feks av at de er 3 for 2 på jordbær, bringebær osv i sommer, men bærene koster jo dobbelt så mye som de gjør på rema, så det er jo fortsatt dyrere. Jeg får sjokk hver gang jeg handler på meny og ser sluttsummen og stort sett syns jeg ikke de har noe godt utvalg der heller, hvertfall ikke i byen her.

Skrevet

Det billigste er å droppe tøymykner. Hva skal du med det?

Slutt å kjøpe ting du ikke trenger. Klær, kjøkkn ting ol som du må ha får du kjempebillig på loppemarked.

Gå eller sykle i stedenfor å ta bilen, si opp TV-kanaler og lag mat fra bunnen. Reduser innetemperaturen i fyringssesongen og skru av lys i rom der dere ikke er. Bruk klærne flere ganger før de vaskes og vask fulle maskiner. Tørk tøyet ute og dropp tørketrummelbruk.

Dropp ferier til fjerne himmelstrøk og ta en telttur i skogen i steden.

Skrevet

Det billigste er å droppe tøymykner. Hva skal du med det?

Slutt å kjøpe ting du ikke trenger. Klær, kjøkkn ting ol som du må ha får du kjempebillig på loppemarked.

Gå eller sykle i stedenfor å ta bilen, si opp TV-kanaler og lag mat fra bunnen. Reduser innetemperaturen i fyringssesongen og skru av lys i rom der dere ikke er. Bruk klærne flere ganger før de vaskes og vask fulle maskiner. Tørk tøyet ute og dropp tørketrummelbruk.

Dropp ferier til fjerne himmelstrøk og ta en telttur i skogen i steden.

Noen ferie blir det ikke det neste året! Har verken tørketrommel eller bil, så sparer ikke noe der heller :P

Vi har masse ved og huset er så godt isolert at vi ikke gjør noe annet enn å fyre på veldig kalde kvelder, bruker ikke varmeovner.

Jeg er glad i å shoppe da, så Det må jeg kutte ned på.

Tøymykner vil jeg ikke kutte ut, liker ikke klærne uten tøymykner :P

Skrevet

Bor du i et tett strøk med flere butikker på kort radius så vil jeg anbefale; bruk tilbudsavisene!

f.eks jeg er avhengig av å bruke ok shampoo og balsam - define for at håret mitt skal være ok, da handler jeg inn når coop mega har 40% rabatt, da er det nesten 15 kr billigere pr flaske enn på rema1000.

Planlegg ukesmeny!

Planlegg så du kan bruke evt. rester ifra f.eks mandag på onsdag, eller mengde med kjøtt som du kan spe utover uken istedetfor å lage alt en dag og spise det opp da.

Bruk anbefalt mengde av kjøtt/fisk pr person pr middag!

Tilsett fiber/proteiner i maten for da blir du fortere mett og dermed spiser mindre - f.eks linser, bønner (kan fint moses, hakkes i food prosessor slik at det ikke smakes), sukkererter kan fint brukes i alt! bare tilsett det i slutten av steketiden i f.eks taco, pizzafyll, lasagnefyll. Det er noe de fleste barn liker godt!

Et annet alternativ er å lage mat ifra grunn som du kan lage i store porsjoner (altså billigere å lage større kvantum) f.eks pastasaus som du kan dele opp i ant. middager og fryse ned. Da er det bare ta opp kvelden før og legge det i kjøleskapet - bare koke pastaen og varme opp sausen! Fiks, ferdig hjemmelaget mat på et kvarter :)

Rema1000 er jo rimmelig på mye, men ikke alt. Itillegg så har de begynt å tilsette mer salt og andre tilsetningsstoffer i mat. F.eks kylling. Så vær obs på det.

Alltid se på kg-prisen(vaskemidler; kr pr vask), ikke på selve prisen på varen. Det kan du spare en del på, ikke minst så ser du om det er virkelig et godt tilbud.

Det er trasig i begynnelsen å se på dette, men du vil fort få feelingen på det! Da går det automatikk og du vil spare penger på det :)

Kutt ut det unødvendige!

F.eks flaskevann, småkjøp på kiosker/bensinstasjoner, betalingstjenester som f.eks TV2 sumo hvis du ikke trenger nett-tv.

Mobilbruk!

Her kan du faktisk spare en del hvis du ikke har tenkt over det. Som oftest finnes det alltid et annet abn som passer ditt forbruk bedre! Enten hos samme leverandør eller hos en konkurent - sjekk det ut!

Hvis du har avtaletid på ditt abn men vært kunde lenge - ring å hør om de ikke kan komme med en bedre pris/avtale for du har fått et tilbud i fra konkurent (Lov å ta en spansk en her ;) )

Skrevet

Kjøp grønnsaker i en god butikk!

Det nytter lite om du kjøper grønnsakene i en billig butikk, hvis de har behandlet de crap og de er bare holdbar i et par dager...

Og ikke minst, lær deg hvordan du skal oppbevare varene best for at de skal holde seg lengst mulig!

Dropp brus/søtsaker ifra butikk! Lag heller god lemonade/iste og skuffkake til helgen. Det som blir overs av kaka, kan du fryse ned og da har du klart til neste helg eller når søtsuget skulle komme over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...