Gå til innhold

har sjefen rett til å bli sur på meg for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber innen butikkfaget., jobbet i går. kl 10 skulle det komme en person til på jobb. han dukket aldri opp. jeg ringte etter han i 30 min før jeg ringte sjefen. jeg viste ikke hvem andre som eventuelt kunne steppe inn.

sjefen min sier til meg at jeg må da ringe til kveldsvakta å få ho på jobb så fort som mulig.

greit nok. ho kom ho.

planen da var at morgen vakta og kvelds vakta skulle bytte vakter pga han gutten aldri kom.

vi fikk ikke tak i han før kl var nærmere 2, da begynte neste vakt kl 3. jeg måtte ringe mamma`n hans for å få tak i han. tlf hans var avslått.

han nekta for at han skulle jobbe. og mente på at jeg tok feil.

jeg sa at på vakt lista her på jobben så står du oppført fra kl 10.

du er nødt til å komme til kl 3.

sjefen ble oppdattert flere gange på disse timene.

når jeg prata med sjefen siste gangen i går var hun sur på meg.

jeg vet ikke hva jeg har gjort galdt.

kjenner det stikker i magen for å komme på jobb i morgen til at sjefen min er der.

jeg føler jeg gjorde alt jeg kunne for å holde sjefen oppdattert. og få tak i folk som kunne komme og oppklare det hele.

har sjefen rett til å være sur på meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun var neppe sur på deg, men på situasjonen og lot det gå utover deg. Hun hadde i hvert fall ingen grunn til å være sur på deg slik du beskriver. Tror ikke hun vil være sur neste gang dere møtes.

Skrevet
Hun var neppe sur på deg, men på situasjonen og lot det gå utover deg. Hun hadde i hvert fall ingen grunn til å være sur på deg slik du beskriver. Tror ikke hun vil være sur neste gang dere møtes.

takk for svar. jeg håper ikke hun er sur på meg. jeg har jo ikke gjort noe galdt. så håper hun lot det gå utover feil person med et uhell. synd å la det gå utover andre og,.

hi

Skrevet

Du gjorde jo alt du kunne og hun er heöt sikkert ikke sur på deg :-) Hvis hun skulle være det så er hun i tilfelle helt ute!

Skrevet

Galt.. Det skrives uten D :)

jeg er ingen rettskrivings nazi, men jeg kommenterer det ene og alene fordi du konsekvent skriver det feil, og jeg ønsker bare å 'tipse' deg om det :)

Har opplevd samme greia da jeg jobba i butikk. Man får litt panikk på en lørdag når man blir alene med kasse og diverse..

Synes det virker som du håndterte situasjonen bra, og jeg kan tenke meg at hun bare har vært oppgitt og lei av alt styret det blir når noen ikke møter opp. Det har nok gått ut over deg ved en feiltakelse, men skulle hun mot formodning være sur når dere møtes, så spør henne rett ut hva hun ville at du skulle gjort.. Så vet du det til neste gang :)

Skrevet

[quote name=2 hjertegull :)' timestamp='1344193295' post='144441107] Galt.. Det skrives uten D :) jeg er ingen rettskrivings nazi, men jeg kommenterer det ene og alene fordi du konsekvent skriver det feil, og jeg ønsker bare å 'tipse' deg om det :) Har opplevd samme greia da jeg jobba i butikk. Man får litt panikk på en lørdag når man blir alene med kasse og diverse.. Synes det virker som du håndterte situasjonen bra, og jeg kan tenke meg at hun bare har vært oppgitt og lei av alt styret det blir når noen ikke møter opp. Det har nok gått ut over deg ved en feiltakelse, men skulle hun mot formodning være sur når dere møtes, så spør henne rett ut hva hun ville at du skulle gjort.. Så vet du det til neste gang :)

hei, takk for svar,

jeg har lese og skrive vansker,. derfor feil

jeg beklager ulempen for deg å lese mine feil.

Skrevet

Ikke tenk mer på det, jeg har flere ganger måtte ringe vikarer og ordne opp kl 7.30 om morgenen når folk har vært syke.

Ofte har jeg opplevd at sjefen har vært mer oppgitt over situasjonen enn at jeg ringer. Ofte har jeg fått en "takk for at du tok ansvar"-sms senere. Slapp av! :D

(Og ihvertfall ikke bry deg om folk som hun over, jeg synes at det er flott at folk skriver og uttrykker seg selv om man vet man har vansker. Hilsen ei som sleit selv i mange år)

Skrevet

Sjefen er garantert ikke sur på deg, men på situasjonen. Hun visste jo at om du ikke fikk tak i det mennesket var det hun som måtte komme på jobb så hun gikk store deler av frilørdagen sin og lurte på om hun måtte på jobb eller ikke...

Dårlig gjort av henne å la det gå utover deg når det var en annen som hadde misforstått vaktlisten, men det er vel helt menneskelig av det blir sånn av og til.

Blir veldig forundret om hun er sur på deg i morgen, hun kommer nok til å oppføre seg helt som normalt.

Skrevet

Ikke tenk mer på det, jeg har flere ganger måtte ringe vikarer og ordne opp kl 7.30 om morgenen når folk har vært syke.

Ofte har jeg opplevd at sjefen har vært mer oppgitt over situasjonen enn at jeg ringer. Ofte har jeg fått en "takk for at du tok ansvar"-sms senere. Slapp av! :D

(Og ihvertfall ikke bry deg om folk som hun over, jeg synes at det er flott at folk skriver og uttrykker seg selv om man vet man har vansker. Hilsen ei som sleit selv i mange år)

Ikke bry seg om meg.. Neivel.. Hvorfor ikke? Var jeg ufin på noen måte? Nei! Hvordan skal man lære om ingen forteller deg at måten du gjør det på er feil? Synes også det er fint at folk tør å skrive selv om man sliter, og jeg har ikke rakka ned på noen av den grunn..

Skrevet

[quote name=2 hjertegull :)' timestamp='1344193295' post='144441107] Galt.. Det skrives uten D :) jeg er ingen rettskrivings nazi, men jeg kommenterer det ene og alene fordi du konsekvent skriver det feil, og jeg ønsker bare å 'tipse' deg om det :)

Hva er det med de som skal pirke på skrivefeil??

Ha litt respekt.

Er det slikt t medlemmer her inne er nødt til å åpentlyst informere om evt skrivevansker/dysleksi for å kunne få slippe unna rettskrivnings-igler(eller nazier??)

Skrevet

[quote name=2 hjertegull :)' timestamp='1344193295' post='144441107] Galt.. Det skrives uten D :) jeg er ingen rettskrivings nazi, men jeg kommenterer det ene og alene fordi du konsekvent skriver det feil, og jeg ønsker bare å 'tipse' deg om det :)

Hva er det med de som skal pirke på skrivefeil??

Ha litt respekt.

Er det slikt t medlemmer her inne er nødt til å åpentlyst informere om evt skrivevansker/dysleksi for å kunne få slippe unna rettskrivnings-igler(eller nazier??)

Gjeeeesp!

Skrevet

Hun var jo ikke ufin på noen som helst måte, så utrolig hårsåre noen er! Hun informerte om at det ordet var feil, fordi det gjentok seg!

Jeg er ikke kjempe flink i rettskrivning selv, og når jeg skriver feil blir jeg glad om noen sier ifra så jeg får rettet på det...

Skrevet

Det var da veldig... Hun sa høflig ifra om at ordet ble feilskrevet, synes det var en fin ting å gjøre jeg!

Skrevet

[quote name=2 hjertegull :)' timestamp='1344204307' post='144441848]

Ikke tenk mer på det, jeg har flere ganger måtte ringe vikarer og ordne opp kl 7.30 om morgenen når folk har vært syke. Ofte har jeg opplevd at sjefen har vært mer oppgitt over situasjonen enn at jeg ringer. Ofte har jeg fått en "takk for at du tok ansvar"-sms senere. Slapp av! :D (Og ihvertfall ikke bry deg om folk som hun over, jeg synes at det er flott at folk skriver og uttrykker seg selv om man vet man har vansker. Hilsen ei som sleit selv i mange år)
Ikke bry seg om meg.. Neivel.. Hvorfor ikke? Var jeg ufin på noen måte? Nei! Hvordan skal man lære om ingen forteller deg at måten du gjør det på er feil? Synes også det er fint at folk tør å skrive selv om man sliter, og jeg har ikke rakka ned på noen av den grunn..

"Galt.. Det skrives uten D :) jeg er ingen rettskrivings nazi, men jeg kommenterer det ene og alene fordi du konsekvent skriver det feil, og jeg ønsker bare å 'tipse' deg om det :)"

Og det er din oppgave å være dette forumets stavekontroll?

Når du starter innlegget slik du gjør er det bare for å være stygg.

OM du hadde brydd deg om HI sin reaksjon på ditt svar hadde du kanskje innsett det.

Skrevet

Det er sjefen som har personalansvar, ikke du!!!!

hun burde gi deg en stor takk for at du gjør jobben hennes

Skrevet
[quote name=2 hjertegull :)' timestamp='1344204307' post='144441848]
Ikke tenk mer på det, jeg har flere ganger måtte ringe vikarer og ordne opp kl 7.30 om morgenen når folk har vært syke. Ofte har jeg opplevd at sjefen har vært mer oppgitt over situasjonen enn at jeg ringer. Ofte har jeg fått en "takk for at du tok ansvar"-sms senere. Slapp av! :D (Og ihvertfall ikke bry deg om folk som hun over, jeg synes at det er flott at folk skriver og uttrykker seg selv om man vet man har vansker. Hilsen ei som sleit selv i mange år)
"Galt.. Det skrives uten D :) jeg er ingen rettskrivings nazi, men jeg kommenterer det ene og alene fordi du konsekvent skriver det feil, og jeg ønsker bare å 'tipse' deg om det :)" Og det er din oppgave å være dette forumets stavekontroll? Når du starter innlegget slik du gjør er det bare for å være stygg. OM du hadde brydd deg om HI sin reaksjon på ditt svar hadde du kanskje innsett det.

Det ver ikke jeg som skrev dette innlegget, men jeg sliter også med stavingen. Jeg setter stor pris på at noen gjør meg oppmerksom på ting jeg konsekvent gjør feil. Det er ikke bestandig jeg husker det neste uke, men ofte hjelper det faktisk.

Selv om man er dyslektiker betyr ikke det at man ikke kan kære. Det tar bare lengre tid og mere strev.

Skrevet

Nei, sjefen har ingen rett til å bli sur på deg for dette.

Men du har ingen rett til å bli sur fordi noen bemerket en skrivefeil du konsekvent gjør heller, det er måten å lære på det og da gjør du kanskje ikke den feilen etterpå...

Vi må ikke bli så hårsåre at vi ikke tåler å bli rettet på, vi må tåle både gode og dårlige tilbakemeldinger på det vi gjør.

Jeg jobber i butikk selv, og synes du var flink som tok ansvar her. Godt jobba! Mange ville bare ringt sjefen og latt henne/han ta jobben med å sørge for at noen kom på jobb, sjefen din bør være glad for at hun har deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...