Gå til innhold

Er det normalt av sjefen eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ringe en søndagskveld? Rakk ikke tlf, antar han vil snakke om sykemeldingen min, men uansett... Ikke er jeg kritisk for virksomheten og ikke jobber jeg normalt sett mandager. Nå har jeg vært sykmeldt en stund og den er dessverre nettopp forlenget, noe jeg har informert om på epost (fordi jeg var hos legen fredag ettermiddag). Syns fader skjæra meg han kunne vente til i morgen tidlig jeg da, eller er jeg bare dum nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det avhenger av type jobb man har og arbeidstider man har,.

jeg jobber skift, og helger, sjefen min kan kontakte meg innen åpningstiden på jobben min om det er noe. det plager meg ikke. jeg jobber mye og for meg er det naturlig at sjefen ringer om det er noe.

men tenker at det har litt med hva sjefen ville si. men kan du ikke sende sjefen en meld og si at du er litt opptatt og dere kan prates i morgen.

når du er sykmeldt så er det jo litt opp til hvilke avtaler som er i gunn med arbeidstid som er greit å ringe i.

Skrevet

Staten dette. Ingen jobber helger og heller ikke etter 15 nå på sommeren, sånn normalt sett. HI

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Ikke normalt, nei.

Det normale ville være å ringe deg i morgen på dagtid og enten spurt om det han lurte på eller innkalle til et møte.

Så ja, veldig lite profft å ringe på en søndags kveld.

Skrevet

Kanskje litt rart, men er det så mye å henge seg opp i da? Kanskje han tenkte at du ikke vil bli vekt kl 7 i mrg tidlig da, og at han trenger svaret tidlig i mrg.

Om det ikke passer deg å ta tlf er det vel bare å la være, eller evt si at det passer litt dårlig nå, men at han kan ringe meg i mrg tidlig?

Skrevet

Ikke normalt å ringe hjem til en sykemeldt utenom arbeidstiden. Jeg ville ringt tilbake i morgen på dagtid.

Skrevet

Ikke med det forholdet dere later til å ha, eller med meg ovenfor min sjef. Med mannen og hans sjef ville det derimot ikke bare vært normalt, men ganske vanlig. De snakker sammen i ett kjør, uansett dag og nesten tid på døgnet (litt satt på spissen). Men de jobber tett sammen og mannen min er nestleder og medeier under sin sjef som er leder og hovedeier, så det blir noe annet.

Skrevet

Blir du like irritert når mannen din ringer deg i arbeidstiden også eller?

Skrevet

Ikke normalt, men synes nå heller ikke at det er normalt å informere om sykmelding (forlengelse eller ei) på mail.

Skrevet

For mitt vedkommende er jeg så sær at 7 i morgen tidlig heller ikke er ok! Vi har arbeidstid fra 8. HI

Skrevet

Jeg respekterer sjefens fritid og ville ikke ringe han en time over arbeidstid fredag, derfor epost. Tenkte å ringe han i morgen tidlig... Han visste forøvrig om den sene timen og også at legen min ikke er fornøyd med helsa mi. Og ja, jeg snakket kun med mannen i lunchen og da kun om det er viktig! Skulle bare mangle HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...