Gå til innhold

snart alenemor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart alenemor.. barnet våres er straks 2 år gammel.. hvor stor sjans er det for at vi får 50/50... jeg ønsker nemlig IKKE dette da jeg mener barnet ikke har godt av det! Jeg ønsker annenhver helg + en dag i uken hos far.....

Jeg har gått hjemme med barnet i 2 år... far har hatt pappaperm 1 dag i uken det siste året..

Vi går fra hverandre fordi jeg føler han er for umoden, og mer opptatt av å drikke... han SKAL ha 50/50 mener han, men jeg er absolutt ikke enig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som det dessverre skal mye til for å nekte han 50/50 dersom du ikke han bevise at han er en dårlig far eller barnet ikke har det bra der.

Skrevet

Barnets alder har veldig mye å si på dette området, det har vist seg at 50/50 ikke er en god løsning for de minste. Dette er sikkert noe en god barnepsykolog kan hjelpe deg å svare på, det skal finnes forskning på det og jeg vet at blant annet Kathrin Koch har referert til denne forskningen som er relativt ny. Kanskje du kan henvende deg til henne med spørsmål om hva som er best ut fra barnets alder? Det er jo det viktigste...

Skrevet

lite trolig at familievernkontoret anbefaler 50/50 på et barn på to år<!!!

Skrevet

Naboen vår er nylig skilt, og har to 5 åringer... De hadde 50/50 en god stund, men de måtte kaste inn håndkle.. barna bodde i en bag meste av tiden, og det var ikke bra for de! Det til tross for at foreldrene samarbeidet godt!

Hvis det innebærer 50/50, så kommer jeg til å bli hos samboeren min til tross for at jeg blir ulykkelig.. Jeg vil ikke at sønnen min ikke skal få en fast "base"... Jeg jobber som lærer, og jeg ser hvor vanskelig mange barn med 50/50 deling har det...

HI

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Tror du kan ta det med ro for 50/50 er ikke anbefalt for barn under 3 år og 50/50 krever at begge parter er enige, at de smarbeider godt og at de bor nærme hverandre.

Om barnet skal bo hos deg eller far får dere bli enige om, men en 50/50-løsning for et så lite barn vil ikke bli gjennomført uten at både du og far er enige om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...