Gå til innhold

Dere som bruker eggløsningstester (strimler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å ha eggløsning uten at strekene er er like sterke?

Jeg har brukt tester i 3 mnd, men ingen positive utslag... Noen ganger må det fantasi til for å se streken, andre ganger synes den skikkelig (men ikke like sterk). Tester på ettermiddag/kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du teste på det tidspunktet lønner det seg å passe på å ikke drikke for mye og ikke tisse på minst 4 timer. Får du en som ser sterk ut er det bare å dobbelsjekke med CB sin.

Skrevet

Hva om du bruker morgenurin som er mer konsentrert?

Skrevet

Men jeg har lest at det er ettermiddag/kveld det skal testes? Pga at det er da stoffet produseres?

Pleier uansett å være 4-5 timer siden sist jeg var på toalettet...

-HI

Skrevet
Men jeg har lest at det er ettermiddag/kveld det skal testes? Pga at det er da stoffet produseres? Pleier uansett å være 4-5 timer siden sist jeg var på toalettet... -HI
Okei, på eska mi sto det morgenurin:) Mulig det var en annen type strips?
Skrevet

Jeg brukte de tidligere når jeg var prøver.

Generelt sett, kvinner har et hormon i kroppen kalt LH.

Mengden av dette hormonet øker like før eggløsning, og går tilbake til normalen når egget er sluppet.

Hvor mye av dette hormonet en kvinne har i kroppen utenom eggløsningen, og hvor stor økning man har like før eggløsning varierer veldig fra kvinne til kvinne.

Enkelte kvinner før opp 2 streker uansett hvor i syklusen de tester (bare sterkere like før EL), mens andre får bare sterkere strek like før EL, men ikke positiv etter bruksanvisningen, men det betyr ikke at de ikke har eggløsning.

Det jeg anbefaler er å ta 1-2 måneder og ta en test hver dag fra første dag etter mensen til mensen kommer igjen.

Det for se hvordan din kropp er.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...