Gå til innhold

Fy fader! ENDELIG!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig fikk vi solgt huset vårt for noen mnd siden og nå drar vi! Gud så deilig det skal bli, værre høl har jeg aldri vært borti! Jeg elsker huset vi forlater men nabolaget og stedet er forferdelig.

- Folk vet ikke hva en dags ærlig arbeid er, enten går folk på sosialen eller er ansatt en dag eller to før de ikke gidder mer, eller får sparken.

- Mannfolka respekterer ikke kvinner. De i forhold mener dama har ingenting de skulle ha sagt, hverken når det gjelder det ene eller det andre. Er man ikke fornøyd med noe kan man både mishandle psykisk og fysisk, sende samboeren på sykehuset, tenne på huset hennes, krasje bilen, og ikke minst være utro etter noter.

- De har heller ikke respekt for familielivet og fatter og begriper ikke hvorfor man må ta seg litt sammen når man setter barn til verden, og at man kanskje av og til må sette barn og kone foran kompisgjengen. men har ingen problemer med at barnevernet kommer å fjerner barnet fra hjemmet/faren.

- Annenhver er rusmisbruker, og har ingen problemer med å stå for egen dyrking heller ikke det å selge og selvsagt bruke(både lette og tunge rusmidler). Fyllekjøring er heller ikke no stress og en fengseltur i ny og ned har da vel ingenting å si.

- De kjører som svin overalt og inn gjennom veien i nabolaget, og er farlige for både dyr, voksne og barn.

- Hvis du er i et likestilt med forhold med mannen din, jobber, misbruker ikke natkotika, kjører ikke i fylla, og generelt oppfører deg og faktisk har en mening blir man terrorisert og anklaget for å anse seg selv som skinnhellig og til og med Gud.

Det skal bli så godt med en ny hverdag, gå ut døra uten at noen kjefter etter deg, glaner, eller gir stygge blikk. Slippe ubehagelige meldinger både på mobil og facebook. At barna etterhvert som de blir større kan leke trygt ute, iallefall tryggere.

Nå generaliserer jeg fælt men er så lei! Men nå starter en ny hverdag på en langt bedre plass og skal glemme alt, men godt å få det ut gitt ;) Aldri mer om jeg skal bo på bygda! Takk for at du leste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt dytt, nysgjerrig på dette stedet :-)

Skrevet

La meg gjette;

Jessheim, Råholt eller Skedsmo? Nittedal?

Skrevet

La meg gjette;

Hehe vil ikke "henge ut" en plass her inne, det er som sagt ikke alle som er sånn. Har blitt kjent med noen få veldig hyggelige mennesker. Men når 90% av dem man blir kjent med faller under en eller flere av punktene jeg nevnte i HI, får man et visst inntrykk. Men du er inne på noe. Det er på Øvre Romeriket.

HI

Skrevet

La meg gjette;

Hehe vil ikke "henge ut" en plass her inne, det er som sagt ikke alle som er sånn. Har blitt kjent med noen få veldig hyggelige mennesker. Men når 90% av dem man blir kjent med faller under en eller flere av punktene jeg nevnte i HI, får man et visst inntrykk. Men du er inne på noe. Det er på Øvre Romeriket.

HI

Ja, og så har du den forbanna irriterende kjerringa som tror hun vet alt, hennes liv er så mye bedre og mer verdt enn restens. Og som absolutt må legge ut dritt om de andre hun ikke liker i nabolaget på et forum. :-) De er sikkert glad for å bli kvitt et slikt nek også.
Skrevet

La meg gjette;

HI

Nå ble jeg også nysgjerrig. ;) Har selv bodd på Øvre Romerike.

Hvor flytter dere nå? Man kan si hva man vil, men dersom HI ikke ønsker å bo i et område fordi det ikke føles rett for hennes familie så roser jeg de for å velge å gå flytte slik at barna får et bedre oppvekstmiljø.

Lykke til på ny plass.

Skrevet

La meg gjette;

HI

Ja, og så har du den forbanna irriterende kjerringa som tror hun vet alt, hennes liv er så mye bedre og mer verdt enn restens. Og som absolutt må legge ut dritt om de andre hun ikke liker i nabolaget på et forum. :-) De er sikkert glad for å bli kvitt et slikt nek også.

Hehe er vel ikke den eneste som har luftet frustrasjon inne på et forum er jeg? Når det er sagt så såklart er de glad for å bli kvitt oss. Det er ikke akseptert å være lovlydig, ha litt moral og antennene på plass der :P

HI

Skrevet

La meg gjette;

HI

Hehe er vel ikke den eneste som har luftet frustrasjon inne på et forum er jeg? Når det er sagt så såklart er de glad for å bli kvitt oss. Det er ikke akseptert å være lovlydig, ha litt moral og antennene på plass der :P

HI

Virker på meg som de sosiale antennene dine er litt rustne...

Skrevet

La meg gjette;

HI

HI

Virker på meg som de sosiale antennene dine er litt rustne...

Fordi jeg ikke ønsker å bli trakassert selv om jeg ikke har gjort noe mot noen? Fordi jeg ikke støtter ting som omfatter vold, rus, kriminalitet og utroskap?

Fordi jeg ønsker å leve fredelig sammen med min familie, og gjerne sammen med andre, men velger å trekke meg unna da folka mer eller mindre ukjente sider kommer fram? Eller var det noe annet du tenkte på?

Vi flytter "hjem" igjen. Til en større by.

HI

Skrevet

Oj.. Lurer på om du har en av naboene dine her inne HI? Virket som at noen følte seg veldig truffet ;)

Skjønner godt at det skal bli deilig å komme seg bort!

Skrevet

Skjønner deg godt, jeg. Jeg gjorde det samme for noen år tilbake. Flytter aldri ut på bygda igjen. Og den bygda vi bodde på var ikke engang halvparten så ille som du beskriver det. Grøss og gru!

Skrevet

Ja man kan lure om det er "kjentfolk" her :) det skal bli veldig deilig ja :) drømmen om et liv på landet ble ikke helt som forventet her iallefall. Men velger å tro at det ikke er så ille overalt :) Ifølge de greie folkene vi kjenner der har vi vært svært uheldig..

HI

Skrevet

Men at du har vært uheldig med naboene dine er vel ganske tilfeldig, og ikke noe som i noen stor grad kjennetegner/kategoriserer hverken "det å bo på bygda" eller dette stedet du har bodd... Jeg har bodd på bygda i hele mitt liv og jeg har bodd mange steder på Øvre Romerike uten å "mØte på" oppleve slike mennesker som du beskriver. Så du kunne nok ha hatt disse naboene uansett hvor du hadde bodd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...