Gå til innhold

Ånei, hvordan løse dette? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del familie i USA, og idag fikk jeg telefon om at ene onkelen min har omkommet i en ulykke. Jeg vil såklart dra i begravelsen, men har ett "problem". Vi har tvillinger på 5 mnd og ei jente på 3,5 år. Jeg kan ikke dra uten tvillingene, da jeg enda ammer begge og ikke har hjerte å reise ifra dem siden de er så små. Jeg kan heller ikke dra, da jeg ikke får reise med 2 babyer alene. Sambo kan ta seg fri, men da blir det fort svindyrt om alle skal reise over til USA.

Ville dere blitt hjemme, eller reist hele gjengen?

Jeg har en del familie som skal reise over, men ingen fra den byen jeg bor i, så jeg har ingen til å hjelpe meg nedover til Oslo :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan mannen din bli med på flyet til Oslo, for så å reise heim? Så kan ein av dei andre familiemedlemmane dine hjelpe til med ein av tvillingane på flyet frå Oslo til USA? Eller er det mogleg å ta buss/tog til Oslo, slik at du kan reise dit åleine?

Skrevet

Jeg ville nok ikke reist!

Tror de fleste har forståelse for at du ikke kan komme når du har 3 små barn!

Skrevet

Det hadde jeg rett og slett kuttet ut.

Det blir masse stress og kav. Det at du ikke har sjans til å delta i begravelsen til onkelen din pga små barn, betyr ikke at du ikke sørger over dødsfallet.

Noen ganger må man bare prioritere knallhardt, dessverre. Send et godt brev til de nærmeste hvor du forklarer situasjonen og at du håper at de skjønner at det ikke er viljen din det står på når du ikke har mulighet til å delta i begravelsen.

Kondolerer med tapet av onkel!

Skrevet

Trist at onkelen din er død, men jeg tror nok likevel jeg hadde valgt å bli hjemme.

De fleste skjønner nok dette.

Om ikke, er det ikke andre i familien din som skal reise da, som kan hjelpe deg med barna på flyet?

Skrevet

Har ikke tenkt på at mannen kan bli med til Oslo, takk for tipset!

Jeg ser jo selv at det enkleste er å være hjemme, men samtidig hadde vi bare ett fantastisk forhold. Er ikke så veldig mange år siden han flyttet dit, og vi har vært der hvert år siden da, ellers har han kommet hit.

Sitter bare med en følselse at alle venter at jeg Må dra, og føler meg bare stygg og egoistisk om jeg ikke gjør det :(

Det eneste som "holder meg igjen" er at det blir mye styr med barna på reisen...

HI

Skrevet
Har ikke tenkt på at mannen kan bli med til Oslo, takk for tipset! Jeg ser jo selv at det enkleste er å være hjemme, men samtidig hadde vi bare ett fantastisk forhold. Er ikke så veldig mange år siden han flyttet dit, og vi har vært der hvert år siden da, ellers har han kommet hit. Sitter bare med en følselse at alle venter at jeg Må dra, og føler meg bare stygg og egoistisk om jeg ikke gjør det :( Det eneste som "holder meg igjen" er at det blir mye styr med barna på reisen... HI

Dersom du ikkje drar, synest ikkje eg du er egoistisk. Det er eit heilt naturleg val i den situasjonen du er i, med så små barn. Det trur eg nok dei fleste forstår det, sjølv om du ikkje føler det slik. :) Det kan like godt vere eigne forventningar til deg sjølv, du føler på når du kjenner det slik.

Skrevet

Sist jeg var på flytur, ble jeg sittende og lese regler for fly med barn. Der sto det at dersom en voksen fløy med to babyer kunne den ene sitte på fang mens den andre måtte sitte i bilsete i sete ved siden av. En måtte kjøpe barnebill i tillegg til voksenbill i slike tilfeller, dette var sas.

Tror jeg ville ha tatt kontakt med flyselskapet og forhørt meg. Dersom du har mulighet til å reise sammen med annen familie fra feks Oslo, vil det jo gå uproblematisk derfra. Da må dere bare passe på å bestille bill sammen, slik at dere får ,fordelt, babyene på to voksne. Innenlandsturen vil da bli en voksen og ett barn, mens selve USA-turen vil det kun bli en voksenbill for din del!

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Har en del familie i USA, og idag fikk jeg telefon om at ene onkelen min har omkommet i en ulykke. Jeg vil såklart dra i begravelsen, men har ett "problem". Vi har tvillinger på 5 mnd og ei jente på 3,5 år. Jeg kan ikke dra uten tvillingene, da jeg enda ammer begge og ikke har hjerte å reise ifra dem siden de er så små. Jeg kan heller ikke dra, da jeg ikke får reise med 2 babyer alene. Sambo kan ta seg fri, men da blir det fort svindyrt om alle skal reise over til USA. Ville dere blitt hjemme, eller reist hele gjengen? Jeg har en del familie som skal reise over, men ingen fra den byen jeg bor i, så jeg har ingen til å hjelpe meg nedover til Oslo :(

er det sånn at dere har råd? Eller er det sånn at dere bare føler det er dyrt? Jeg hadde nok tatt med meg hele gjengen OM dere har råd til det..ellers hadde jeg nok latt mannen min tatt seg av barna og heller tatt med en pumpe og pumpa meg aktivt mens jeg var borte..

Skrevet

Ser du har fått en del gode tips ift evt å løse reisen.

Tror det er viktig at du gjør det som du føler mest for. Er det å delta i begravelsen så viktig at du orker alt stresset rundt reisen? Tenk på hva magefølelsen din sier om akkurat det! Om du forklarer for familien at du er lei deg for at du ikke kan komme, så bør de fleste forstå det!

Hvis du ender med å ikke dra, så kan du likevel ha en markering av begravelsen her hjemme selv. Du kan gå innom en kirke eller et kapell og tenne et lys for din onkel og sitte litt og tenke på de gode minnene du har av ham. Du kan gå deg en tur... eller bare tenne mye lys hjemme og ha et bilde av ham ved siden av og kanskje en frisk blomst, og slik ha din egen minnestund. Bilde av ham, lys og blomster kan også være noe du kan ta bilde av og sende til familien der borte, de ville sikkert være glade for å "se" at du hadde din egen minnemarkering.

Tenk først og fremst over om du orker turen med tvillingene og det stresset det medfører for deg. Kanskje er det like bra for familien der borte om du kommer når dere har litt mer tid, og de også har litt mer tid til deg og din familie. Dagene rundt en begravelse er jo ofte litt hektiske også.

Følg hjertet ditt ift hva som er riktig å gjøre, og så veier du det opp mot hva som er praktisk gjennomførbart.

Skrevet

Ja, vi har råd til å reise alle sammen. Men går fort 40.000 om vi drar alle sammen.

For meg er det viktig å dra i begravelsen, og jeg kommer til å angre om jeg ikke drar. Jeg føler faktisk at det skulle bare mangle at jeg tar meg det styret for å få de to minste med, slik at vi kommer oss avgårde. Det kan godt hende at det kun er jeg som tenker slik, men føler bare at jeg svikter familien rundt meg. Jeg har fått 3 barn, og tenker at de skal ikke være noe hinder eller noe jeg bruker som "unnskyldning" for å ikke komme meg avgårde.. Men kan godt hende jeg tenker alt dette fordi jeg er i sorg. Noen ganger er det jo enklere å være etterpåklok...

Men skal ringe SAS og høre, trodde faktisk ikke det var lov i det hele og store og reise med 2 spedbarn alene.

HI

Skrevet
Ja, vi har råd til å reise alle sammen. Men går fort 40.000 om vi drar alle sammen. For meg er det viktig å dra i begravelsen, og jeg kommer til å angre om jeg ikke drar. Jeg føler faktisk at det skulle bare mangle at jeg tar meg det styret for å få de to minste med, slik at vi kommer oss avgårde. Det kan godt hende at det kun er jeg som tenker slik, men føler bare at jeg svikter familien rundt meg. Jeg har fått 3 barn, og tenker at de skal ikke være noe hinder eller noe jeg bruker som "unnskyldning" for å ikke komme meg avgårde.. Men kan godt hende jeg tenker alt dette fordi jeg er i sorg. Noen ganger er det jo enklere å være etterpåklok... Men skal ringe SAS og høre, trodde faktisk ikke det var lov i det hele og store og reise med 2 spedbarn alene. HI

Det er lov, men som hun over sier, det ene barnet må sitte i bilstol og ha egen billett. Vi reiste nettopp slik med Norwegian, to voksne og tre spebarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...