Gå til innhold

Ååå, endelig fant jeg hjertelyden!!


Gjest Lindus :) med spire!

Anbefalte innlegg

Gjest Lindus :) med spire!

Etter å ha prøvd å finne hjertelyden til mini i magen i ett par uker, så fant jeg den plutselig i dag!! Så moro!! Hjertefrekvensen var på 156 slag per min.

 

Skal på ultralyd i morgen, og kan slappe bittelitt mere av nå som jeg hørte den lille :) er 12+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig! Jeg hørte det 10+4 første gangen, etter noen dager med leting :) Det er så fantastisk! Lytter noen ganger i uka for å høre at alt står bra til :) Mini pleier å ligge langt til venstre hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik doppler dere bruker? Jeg har lyst på det, men har hørt at det er veldig slitsomt for babyen på grunn av frekvensen eller noe slikt? Er det bare rykter eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med spire!

Ja, det er helt herlig!!! Mini her lå godt til høyre rett over skambeinet :) Lillebror på snart 4 år fikk høre også, syntes det var veldig stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med spire!

Jeg har kjøpt Angelsound på nettet. Står at det er ufarlig, men jeg bruker den så lite som mulig. Max ett par ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det slik doppler dere bruker? Jeg har lyst på det, men har hørt at det er veldig slitsomt for babyen på grunn av frekvensen eller noe slikt? Er det bare rykter eller?

Masse rykter rundt dopplere som ikke stemmer. Etter å ha lett på nett finner jeg ikke noe dokumentasjon eller studier som viser at det er skadelig på noen måte. De er svakere i frekvens enn de jordmor feks bruker også. Man skal visst feks bruke Angelsounds 50 ganger før det tilsvarer strålingen man får fra to timer foran TV´n. Tenker da på alt man omgir seg med av laptop på fanget og mobil i lomma.... Det er ikke mange minuttene man bruker en doppler, så jeg har følt meg helt trygg.

Bare forsikre deg om at den er CE og FDA godkjent, og IKKE kjøp på Ebay. Masse kopivarer og de vet man jo ikke om er safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg trodde de var mye dyrere, men når jeg nå oppdaget at de ikke var det så bestilte jeg meg en!! Gleder meg til den kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...