Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Kanskje en ide å skrive noe om hva du lurer på angående adferden?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. august 2012 #3 Skrevet 5. august 2012 tja, når hunden logrer er den glad, og når den har halen mellom beina er den ikke. Så jeg er nærmest ekspert Hva tenkte du på?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Har en hund som står i løpestreng i hagen de dagene jeg ikke har mulighet å gå tur med den. Har også noen naboer som liksom skal være normalt oppegående med barn og det hele. Problemet er at de terger hunden mens den står i denne løpestrengen. Har iaktatt de noen ganger, og de stiller seg i god avstand fra hunden, slik at den ikke når de, så står de å "bjeffer" mot den. Ikke bare de voksne naboene, men de har også lært opp ungene og synest visst det er fantastisk morsom. Hunden blir spinnvill, og omtrent henger i båndet sitt når han bjeffer etter de. Dette har pågått i snart 1 år, ikke hver dag, men de dagene den har stått ute i båndet. Idag da jeg skulle redde den fra tergingen fra idiotnaboene, så bet den meg, og det har aldri skjedd før. Er redd for at hunden skal utvikle seg til å bli aggresiv både mot meg og de som terger den. Og gudene vet hva som skjer den dagen han sliter seg og skader noen av plageåndene. Noen som vet om hunden tar skade av irriterende naboer som har til hobby å plage å snakke til de hjelper ikke,det er prøvd. Kan heller ikke trene hunden opp i min egen hage, for da står den voksne nabofaren i sin hage å hermer etter mine kommandoer, slik at både jeg og hunden blir helt kokko
Elsa88 Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Har hund selv og kan hjelpe. Hva er det du lurer på?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 Har hund selv og kan hjelpe. Hva er det du lurer på? #4 er HI
Elsa88 Skrevet 5. august 2012 #7 Skrevet 5. august 2012 Hunder reagerer ved instinkt. Blir hunden terget så vil jo hunden gjøre noe med det. Prøv igjen å snakke med de, fortell de at du er redd for at hunden skal komme løs når dette skjer. Fortell at du er redd at hunden vil reagere med å bite og skade de vil dette skjer. For du går ikke for å plager ungene der, og hunden din er jo som ditt barn. Anbefaler å se over løpestrengen om den sitter som den skal, kanskje vurdere å ordne et stort gjerde rundt hunden istedet. Eller vil du har mulighet og plass om å flytte løpestrengen til en mer skjermet plass. For å gå drastisk, så ville jeg ha ringt politiet at det er folk som plager hunden din og at det gjør den aggressiv. Vis de går inn på din tomt for å plage hunden kan du også ringe politiet for dette. Håper at du får slutt på dette for det er ikke noe godt for hunden for å bli spinnvill hver gang han kommer ut i løpestrengen. For man vet aldri om dette vil overføres når du går ut på tur med den.
Light of my life Skrevet 5. august 2012 #8 Skrevet 5. august 2012 Kanskje ikke la hunden stå ute i løpestrengen uten tilsyn? Dette er jo dyreplageri, og det er faktisk ditt ansvar å redde hunden fra naboidiotene. Jeg hadde nok også prøvd å anmelde naboene.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #9 Skrevet 5. august 2012 Hunder reagerer ved instinkt. Blir hunden terget så vil jo hunden gjøre noe med det. Prøv igjen å snakke med de, fortell de at du er redd for at hunden skal komme løs når dette skjer. Fortell at du er redd at hunden vil reagere med å bite og skade de vil dette skjer. For du går ikke for å plager ungene der, og hunden din er jo som ditt barn. Anbefaler å se over løpestrengen om den sitter som den skal, kanskje vurdere å ordne et stort gjerde rundt hunden istedet. Eller vil du har mulighet og plass om å flytte løpestrengen til en mer skjermet plass. For å gå drastisk, så ville jeg ha ringt politiet at det er folk som plager hunden din og at det gjør den aggressiv. Vis de går inn på din tomt for å plage hunden kan du også ringe politiet for dette. Håper at du får slutt på dette for det er ikke noe godt for hunden for å bli spinnvill hver gang han kommer ut i løpestrengen. For man vet aldri om dette vil overføres når du går ut på tur med den. Takk for svar:-) Har vært inne på tanken om å ringe politiet, men for nabofredens skyld så har jeg latt vær. Men mest fordi barnet mitt går i klassen med den ene naboungen. Bor langt ute på ødelandet, og her går alle sine hager i ett, er bare tynne trær som skiller hagene. Har flyttet hunden rundt, men siden veien går på to sider av huset mitt og naboens hage på de andre to, så har denne naboen hele tiden "tilgang" på hagen min. Han står stort sett på sin egen side av hagen, men har hendt ved ett tilfelle at han gikk inn i min hage og så langt bort til hunden som det var mulig uten , at hunden nådde bort til han. Da gikk jeg ut og kjeftet- på en "voksen" mann på nærmere 50 år. Utrolig frustrerende, men en dag, må jeg gjerne la vær å tenke på nabofreden og heller ta hensyn til min egen fred og heller ringe politiet. Har vurdert å ha kamera oppe, for å få bevisene på film, men det er vel forbudt, så da er jo det utelukket:(
Elsa88 Skrevet 5. august 2012 #10 Skrevet 5. august 2012 En dag må du tenkte deg og dine og bare glemme de som bur rundt deg. Du får undersøke litt om det er ulovlig å ha kamera oppe på din tomt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #11 Skrevet 5. august 2012 hahaha.. du har observert, og samtidig forteller du at du ikke kan gå tur med hunden? Kunne du ikke gått tur istedet for å observere? jaja... hvem sier dette mest om? Husk det at en hundeeier ALLTID er den ansvarlige, selv om bitt og "uhell" skulle skje på din eiendom(og da også der hunden bor). Ellers så hadde jeg selv gitt de barna Så inn verbalt, så de aldri glemte beskjeden min. Og du... drit i "nabovennskap". For er det kun du som skal jobbe for det? Jeg har ikke hund, men naboens hund mener vi hører til i flokken pga hvordan vi oppfører oss rundt hunden Og slik har jeg det med de fleste hunder vi møter Det handler om å kunne lese dyrs beskjeder i kroppsspråk og lyd, og å ville det beste for dyret.
Gjest Miryks Skrevet 5. august 2012 #12 Skrevet 5. august 2012 Spør de om hvorfor de oppfører seg som noen huleboere, og om de hadde likt om du hadde erta ungene deres på den måten. Ellers finnes det andre måter å stimulere hunden på. Gjem pølsebiter rundt om i huset. Det holder hunden opptatt en stund, og den får brukt hodet.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #13 Skrevet 5. august 2012 hahaha.. du har observert, og samtidig forteller du at du ikke kan gå tur med hunden? Kunne du ikke gått tur istedet for å observere? jaja... hvem sier dette mest om? Husk det at en hundeeier ALLTID er den ansvarlige, selv om bitt og "uhell" skulle skje på din eiendom(og da også der hunden bor). Ellers så hadde jeg selv gitt de barna Så inn verbalt, så de aldri glemte beskjeden min. Og du... drit i "nabovennskap". For er det kun du som skal jobbe for det? Jeg har ikke hund, men naboens hund mener vi hører til i flokken pga hvordan vi oppfører oss rundt hunden Og slik har jeg det med de fleste hunder vi møter Det handler om å kunne lese dyrs beskjeder i kroppsspråk og lyd, og å ville det beste for dyret. Nettop, som jeg skrev i starten, det er dager jeg IKKE kan gå tur med hunden, men det er ikke noe problem å humpe seg bort til vinduet på krykkene, for å se hva som foregår utenfor. Spurte forøvrig om noen hadde greie på hundeadferd ikke om synspunkter ang turgåing. Men ellers takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #14 Skrevet 5. august 2012 Du som hundeeier må ta ansvar her og få slutt på denne tergingen av hunden. Om du så må ta kontakt med politiet, så gjør du det. Kombinasjonen understimulert hund og det at den blir ertet av naboene mens den står bundet kan så absolutt fremprovosere uønsket atferd hos hunden. Som igjen kan bli farlig for både deg og naboene. Enten gir du hunden til noen som kan ta vare på den, eller så må du løse problemet med naboene.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #15 Skrevet 5. august 2012 Du som hundeeier må ta ansvar her og få slutt på denne tergingen av hunden. Om du så må ta kontakt med politiet, så gjør du det. Kombinasjonen understimulert hund og det at den blir ertet av naboene mens den står bundet kan så absolutt fremprovosere uønsket atferd hos hunden. Som igjen kan bli farlig for både deg og naboene. Enten gir du hunden til noen som kan ta vare på den, eller så må du løse problemet med naboene. Takk for svar:) Jeg tror ikke hunden blir understimulert av å stå i løpestreng maks 2 ettermiddager i uken. iflg oppdretter som jeg kjøpte hunden av, så gjorde det ingenting om hunden min måtte være "hagehund" et par ganger i uken. Deres hunder gikk visst i hagen mandag - fredag pga jobbsituasjonen til oppdretter, og de har verdens snilleste hunder . Og for ikke å glemme, ingen naboer som plager hundene Men mine naboer derimot, må jeg seriøst ta for meg på en helt annen måte enn det jeg til nå har gjort.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #16 Skrevet 5. august 2012 Du som hundeeier må ta ansvar her og få slutt på denne tergingen av hunden. Om du så må ta kontakt med politiet, så gjør du det. Kombinasjonen understimulert hund og det at den blir ertet av naboene mens den står bundet kan så absolutt fremprovosere uønsket atferd hos hunden. Som igjen kan bli farlig for både deg og naboene. Enten gir du hunden til noen som kan ta vare på den, eller så må du løse problemet med naboene. Takk for svar:) Jeg tror ikke hunden blir understimulert av å stå i løpestreng maks 2 ettermiddager i uken. iflg oppdretter som jeg kjøpte hunden av, så gjorde det ingenting om hunden min måtte være "hagehund" et par ganger i uken. Deres hunder gikk visst i hagen mandag - fredag pga jobbsituasjonen til oppdretter, og de har verdens snilleste hunder . Og for ikke å glemme, ingen naboer som plager hundene Men mine naboer derimot, må jeg seriøst ta for meg på en helt annen måte enn det jeg til nå har gjort. Hva andre(oppdretter) sier om hva DIN hund tåler og kan klare, har ikke med hva DIN hund liker og klarer. At rasen skal takle ulike ting, betyr ikke at hver hund innen den rasen er lik og takler det samme. Hørt om personlighet og egne behov? Til og med hunder har det, tro det eller ei. Ja, jeg vet du skrev at du ikke alltid har mulighet for å gå tur, men likevel er det ditt ansvar at hunden får sine daglige turer og daglig stimulering. Hunden har null medfølelse i det at du ikke kan fordi du går på krykker. Da får du finne andre som faktisk kan gå tur og stimulere hunden din mens du ikke kan.... Til å ikke være hundeeier, så er til og med jeg sjokkert over hvor lite du vet om hund. Og du skal liksom være hundeeier? Hilsen #11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå