Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Vi har to gutter på 4 og 8 år. Eldste tar svært godt vare på tingene sine, og sliter sjelden ut leker og utstyr. Mannen min mener derfor at skolesekken etter eldste kan jo gå i arv til minsten om den ikke er utslitt (noe den ikke kommer til å være) Eldste har da brukt den fra 1 til 3 klasse, og får ny når han begynner i 4 klasse (da i et litt tøffere design egnet for alderen) Jeg mener at det å få sin første skolesekk er en hel liten begivenhet, og det er stas for minsten å velge sin egen sekk, pennal etc. Selvfølgelig skal han få ny. Vi har ikke dårlig råd, men prøver selvfølgelig å være bevisste forbrukere. Minste arver da naturligvis masse klær og ting etter eldste, i stedet for at vi skla kjøpe nytt hele tiden. Det er minsten fornøyd med, og vi sparer både penger og miljø. Men skolesekk det skal han jaggu få ny, det bestemmer jeg ! Hva mener dere ? Noen som har latt sekk gå i arv ?
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Nei det ville jeg kjøpt nytt såfremt økonomien sa det var greit. Det er en stor greie! Svigermor kjøpte til min datter som jeg hadde fra før, og da ble faktisk mamma litt fornærmet;) så ja, det er en egen begivenhet det der:)
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. august 2012 #3 Skrevet 5. august 2012 Jeg tror jeg ville spurt barnet jeg når den tid kom. Selv husker jeg at jeg arvet en sekk fra min storebror da jeg skulle på ungdoms skolen(var jo en del større) og synes det var kjempe stas.
magica fra tryll Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Vi får sekker fra kommunen i 1.klasse, så det der med skolesekk er ikke så viktig lenger føler jeg. At de så arver når de blir litt større, er vel helt greit? Blir ihvertfall slik her i huset...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Hvis dere som du sier har råd til det, ville jeg latt han få ny. Vi har 3 jenter på rappen, hvorav den eldste av de begynner nå. Den første sekken skal alle få ny. Kan heller arve etterhvert...... Har gutt og jente fra før(snart voksne) så har ikke vært noen problemstilling for oss før. Men er det noe jeg har tatt vare på fra de var små, så er det den første sekken med innhold( Skrivebøker fra småskolen) Fine minner:))
Gjest Heartbroken Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 Jeg er enig med deg. Innkjøp av første skolesekk er en begivenhet som hvertfall mine barn husker. Jeg hadde nok også gått for ny sekk nå, og så heller arve senere.
Mandalas Skrevet 5. august 2012 #7 Skrevet 5. august 2012 Har dere råd ville jeg kjøpt ny. Men jeg er ikke enig i at det med ny skolesekk til skolestarten er noe så spesielt. For barnet er det selvsagt gøy der og da mens sekken blir kjøpt (hvem liker vel ikke nye ting), men jeg tviler sterkt på at akkurat den nye eller brukte sekken har noen større betydning for barnets opplevelse av den første skoledagen eller skolestarten i det store og hele.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #8 Skrevet 5. august 2012 De får ikke sekk fra kommunen her, kun oransje caps og gul lue med refleks. HI
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #9 Skrevet 5. august 2012 Skolesekker får alle ungene nye av. Når de får nye bruker de den første som tursekk når de er på tur med skolen. Det er jo det som hører med når de begynner på skolen, finne sekken de vil ha, penal og litt annet stæsj. Det er jo nesten like viktig for de som første skoledag. Her i huset arver minstemor mye fra de store, hun får sjeldent nye klær osv siden hun har 3 store hun arver av. Men det er nesten bare henne som får bli med i butikken for å kjøpe den kule buksa hun ønsker seg osv, for hun har alt hun skal ha og mere til, men jeg mener det er viktig at hun også får noe nytt som bare er hennes. Skulle vi hatt med de andre for å velge ut alt av klær hadde jeg blitt fattig, for de 3 andre kan ikke arve fra noen siden de bruker enten samme klesstørrelse eller den ene må ha smale klær og den andre ha brede klær. Så da kjøper jeg til de (vet hva de liker, så kjøper på salg når jeg ser noe som de vil like. Blir dyrt å kjøpe fult av tøy til 3 unger med nesten samme klesstørrelse hele tiden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå