Dagfrid Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Har ein gutt som blir 16 mnd på onsdag, som tok sine første skritt for ett par dager siden. Han har vært sent ute med det meste motorisk i forhold til storesøster som tok sine første skritt rett etter at hun ble 1 år. Og så har han nå blitt forkjølt og orker ingenting, ihvertfall ikke å prøve på å gå. Noen andre som har unger soim er litt sene, kjenner at jeg blir litt bekymret og skulle ønske at det gikk litt raskere. Noen som har noen tips eller må det rett og slett komme når han er klar?
Krisa71 Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Jeg har 3 barn, 2 jenter og 1 gutt. Jentene gikk da de var rundt 16 mnd, og nå er gutten 14.5 mnd og har ikke sluppet seg ennå. Han går rundt bordet og kan stå uten støtte, men ikke snakk om å gå. Ikke bekymre deg, det kommer når det kommer, men skjønner at du skulle ønske det gikk raskere, jeg også ser fram til den dagen han går og slipper å bære :-)
Håpet ble virkelighet! Skrevet 5. august 2012 #3 Skrevet 5. august 2012 Frøkna vår blir 15 mnder imorgen og har ennå ikke tatt sine første skritt. Reiser seg opp og står stødig, elsker å gå med Brio-vogna si eller etter fingrene våre, men slipper vi setter hun seg rett ned. Hadde "håpet" hun skulle gå til barnehagestart denne uka, men det er nok ikke så lenge til! Normalen er 10-18 måneder så jeg bekymrer meg ikke, så lenge utviklingen er normal om noe treg... Hun blir storesøster i november, innen da håper jeg hun går!
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Min jente brukte et par mnd eller mer fra hun tok sine første skritt ca 15-16 mnd gammel og til hun gikk mer enn hun krabbet 17-18 mnd gammel. Var bekymret og fikk time hos fysioterapeut. Viser seg å være leddmyk, men ellers alt bra. Nå går hun ganske greit 19 mnd gammel.
IreneUtålmodig Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Eldstemann gikk når han var 18 mnd, prøvde seg litt nå og da når han var 16 mnd. Sent ute med det meste grovmotoriske, men fikk hjelp av fysio så ble bra til slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå