Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Hva kalles det hvis man har noen stressfylte måneder, og når man har nådd slutten på den stressfylte perioden, får en slags kortvarig black-out der de siste månedene forsvinner? Altså, man får øyeblikk der man ikke kan huske noe av de siste månedene. Man får også øyeblikk der man vender tilbake til det traumatiske, og ikke kan huske noe av det som var FøR de siste månedene. Hjernen befinner seg på en måte i et kaos, der den prøver febrilsk å orientere seg. La oss si det er noen måneder der man har vært truet på livet, eller følt det slik.
Tauriel Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 posttraumatisk stressyndrom, er det det du tenker på? Kan være angst og... Men dette er vill gjetting, men det var det første som slo meg...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Jeg tenkte også posttraumatisk stressyndrom. Hvis du har det slik du beskriver er det viktig at du får hjelp, HI! Du trenger ikke ha det slik.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 Har det ikke slik, men hadde det slik for ett år siden. http://www.medicinen...order/page4.htm Ser her at det finnes noe som heter ASD, Acute Stress Disorder. Interessant, er nok det jeg tenker på. Det var en spennende oppdagelse, det er altså stress som går over. Mens post-traumatisk diagnose innebærer langvarige plager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå