Gå til innhold

Dele rom 4 og 1 åring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av der som har erfaringer å komme med? Råd til oppstarten?

 

Vi tenkte at vi skulle kjøpe en køyeseng der eldstemann sover oppe og lille sover nede (med sengehest), men jeg lurer på om det er litt tidlig for minsten å sove i så stor seng. Det blir fryktelig trangt hvis vi setter inn sprinkelsenga, men det går absolutt for en periode...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt kunne aldri sovet i stor seng med sengehest på den alderen, fordi han sov ekstremt urolig og kunne falle ut, men barn er jo forskjellig. Dersom minste nettopp har blitt 1 ville jeg ventet, men dersom minste er 1,5 eller eldre kan det sikkert gå bra.

 

Mine på 1 og 2,5 deler rom. Legging og evt bråk på natta går bra. Det eneste som er et problem er at minste i perioder våkner en del tidligere enn største og hun bråker da såpass mye at det vekker største som gjerne kunne sovet 1-2 timer lenger. Han blir da ganske grinete naturlig nok.

Skrevet

Minste er bare 8 mnd så det er noen måneder igjen, men jeg tenker som deg at hun er litt liten til en så stor seng som 1 åring. Nå ruller hun jo rundt som en turner, men det kan jo roe seg :-) Eldstemann fikk sengehest på senga si når han var 14 mnd og det fungerte utmerket, men det var en sprinkelseng med ene siden tatt vekk, så den var jo ikke så stor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...