Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Hei. JEg sitter å tenker litt på dette med penger i permisjonstida. Jeg har fast 70% stilling men skal jobbe 100% de neste tre måndane også gå tilbake til 70%, men ha muøighet for noe ekstravakter det jeg lurer på er om jeg blir sykemeldt nå mens jeg jobber 100% vil det uansett reduseres med lønn på 70% etter to måneder i utredningen av NAV? 70% stilling vil jo ikke gi mye penger mens jeg er i permisjon... Takker svar!
gutt 2011 <3 jente 2013 Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 Det blir regnet ut av den faste stillingen du har hatt i minst 6 uker når du går ut i permisjon
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Det blir regnet ut av den faste stillingen du har hatt i minst 6 uker når du går ut i permisjon Nei! Så lenge økningen i stillingen kun er midlertidig, vil du få gjennomsnittsberegnet inntekten din. Dersom det er en fast økning, ville du fått regnet ut permisjonsgrunnlaget på bakgrunn av lønn de siste 4 ukene før permisjon/sykmelding
gutt 2011 <3 jente 2013 Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Jeg fikk bare for årslønna året før uansett.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #5 Skrevet 5. august 2012 Jeg fikk bare for årslønna året før uansett. Du kan klage på det vet du. Om lønna varierer fra måned til måned, eller som HI her sier hun har fast 70% stilling men tar ekstravakter så hun faktisk jobber mer enn 70% vil både sykepenger og foreldrepenger regnes ut fra hva hun faktisk tjener. Er det forskjellig fra måned til måned brukes gjennomsnittet. Bare å ta en tur til nav med lønnslippene dine så de ser hva du faktisk tjener, da vil de bruke det grunnlaget. Men har aldri vært borte i at dette er noe problem, det er jo arbeidsgiver som sender lønnsopplysningene til nav og de arbeidsgiverne jeg har vært borti sender det grunnlaget som lønner seg, som regel hva du har tjent de siste par månedene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå