Gå til innhold

Hvordan startet din fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rier? Vannavgang? Når på døgnet? Når ift. termin? Startet den med et brak, eller gikk du med kynnere/masrier i forveien? Noen andre varsel? Hva gjorde du i timene før det startet?

"Venter på at fødsel skal starte"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så oppløftende for en som venter, men den startet aldri.... måtte settes igang 12 dager på overtid.

Skrevet

Startet med rier 8 dager før termin. Vannet gikk etter 1 time og etter nok en time kom babyen. Gikk fort og greit.

Skrevet

Den første startet med rier i ett-tiden på formiddagen ni dager på overtid og den andre startet med rier i seks-tiden på morgenen 12 dager på overtid :)

Skrevet

Vannet gikk, begge gangene. Det tok derimot 10 dager før ungen var ute med førstemann og halvannen dag med andre mann.

Skrevet

Den startet med rier på natta mens jeg sov. Våknet av riene i halv 3 tiden. Vannet gikk i halv 4 tiden. 6dager før termin. Han ble født på formiddagen samme dag. :)

kvelden før var jeg uggen og dårlig, men tenkte aldri at det var pga nærstående fødsel. Hadde ikke noe maserier eller kynnere. Normal bevegelse i magen.

Skrevet

Startet med rier kl 5 om morgenen - 4 dager over ul, men på menstermin!

Vannet gikk aldri, så det ble tatt av jordmora på sykehuset!

Snuppa var ute 05.06 dagen etter - så det. Tok ganske nøyaktig 24 timer.. Men det var vel egentlig bare intenst og aktiv fødsel fra ca 00.00 - 05.06

Skrevet

Han ville ikke ut så jeg ble satt igang 12 dager etter :)

Skrevet

Jeg var til ultralyd på en onsdag siden de var usikre på leiet, legen på sykehuset sa at jeg hadde en usedvanlig lang mormunn, var helt umoden og ungen lå veldig høyt. Minst 3 uker til du føder sa han...

Lørdag var mannen invitert på guttefest med håndballaget sitt og siden det var at par timer unna var han veldig i tvil om han skulle dra. Siden vi nettopp hadde fått vite at det var flere uker til fødsel pisket jeg han avgårde, ha det hyggelig sa jeg, blir ikke noe fødsel på en stund likevel her. Så han dro, men ville komme hjem i løpet av natta.

Jeg benket meg i sofaen med lørdagsgodtet, men hadde nesten for første gang i mitt liv ikke lyst på det. Var litt småkvalm og sliten følte jeg så jeg la meg tidlig.

Klokken ett på natta våknet jeg og hadde så mye kynnere, ble liggende våken en stund, men sovnet etterhvert igjen.

Klokken fire våknet jeg igjen, da lå mannen og snorket ved siden av meg og jeg sto opp for å tisse. Jeg tisset og tørket meg, og tørket meg, og tørket meg igjen. Sluttet liksom aldri å bli vått på papiret....

La meg igjen og lurte på om det var tynn utflod eller om det kunne være fostervann?

Satte vekkerklokken på nattbordet og fulgte med på disse kynnerene og de kom jo nøyaktig hvert 15.minutt ;)

Halv ni ville jeg opp og tisse igjen og med et smell gikk vannet, det fosset fra soverommet til badet...

Fikk vekket mannen som var temmelig omtåket (men edru heldigvis) så han fikk tørket opp.

Da vannet var gått tok riene seg opp, var nok tidlige rier jeg hadde hadde gjennom natta og ikke kynnere som jeg trodde.

Halv tolv ble jeg skrevet inn på sykehuset mer rier hvert 5. minutt, 14 dager før termin :)

Skrevet

Alle har startet med rier, 3 av 4 etter sex. Vannavgang har skjedd sent hver gang (på sykehuset), og en gang har jeg merket at slimproppen har gått.

Hver gang har jeg måttet mye på do helt i begynnelsen, både nr 1 og 2 :P Og alle har kommet rundt 3 uker før termin.

Skrevet

Begge mine fødsler begynte med tegningsblødning og svake rier.

Skrevet

Startet med "mensensmerter" natta etter termin, og bygget seg gradvis opp til skikkelige rier samme kveld. Var hjemme og lot riene herje fritt helt til 5-6 tiden neste morgen. Fikk beskjed om at "jeg hadde ikke ordentlige rier og kunne vente enda noen timer før jeg kunne komme nedover på føden". Det viste seg at jeg hadde 8,5 cm åpning, vannet gikk og jeg fødte like etter jeg kom dit ;)

Lykke til med fødselen! :)

Skrevet

Våknet fra ettermiddagsluren min.."knepp" sa det, så gikk vannet. Ikke noe forvarsel :) 7 timer etter var han ute :)

Skrevet

Og det var 2 uker før termin..:)

Skrevet

Første fødsel startet med svake murringer gjennom hele dagen, 2 uker før termin. Klokka ett på natta startet smertefulle rier og 15 timer senere var hun født.

Andre fødsel startet med lekkasje av fostervann klokka ti på kvelden. Smertefulle rier startet en drøy time senere, og etter to korte timer med (VONDE) rier så var hun ute gitt :P Styrtfødsel med andre ord, 2 dager før termin.

Skrevet

Med min første gikk jeg 8 dager med ueffektive rier. Ikke regelmessig. Etter åtte dager tok det seg opp og ble kraftigere. Vannet tok de på sykehuset, men komplikasjoner førte til haste KS. 13 dager over termin.

Med andre startet riene på natta. Halv 3 var det så kraftig at jeg ikke fikk sove mer. På kvelden dagen etter dro jeg til sykehuset. Fødselsangst etter første fødsel gjorde at jeg ville være der når natta satt inn, pluss at jeg ville ha smertelindring. Vannet tok de igjen på sykehuset. Fødte vaginalt (hurra!!) 3 dager etter termin :)

Skrevet

Min fødsel startet med vannavgang to uker før termin (førstegangsfødende)

Hadde litt murringer natten i forveien, men tenkte ikke noe over det for hadde hatt kynnere siden uke 30. Så rundt kl 23, gikk vannet mens jeg lå å pratet med mannen på senga.

Hadde vært på kontroll hos HS tidligere på dagen og hun ba meg om å gå hjem å sove(siden det ikke hadde vært så mye søvn natta før)

Selv med alle de tegnene så trodde jeg ikke at fødsel var nær..

Var sååå lei i slutten, så skjønner deg godt. Vi hadde myyye sex de siste ukene, så kanskje det var det som fikk ting til å skje...

Lykke til i ventetiden, håper det ikke blir for lenge..

Skrevet

ingen forvarsel, vannet gikk 23:45 3 dager etter termin. så kom riene ca 01:00 og lillegutt var ute 07:04.

Skrevet

Nr 1: Igangsatt 10 dager over termin

Nr 2: Igangsatt 5 dager over termin

Blir jeg gravid igjen skal jeg bare bestille igangsettingstime på første svangerskapskontroll :D

Skrevet

4 dg over termin. Rier kl 07, ingen tegn før det. vannavgang på sykehus, barnet født kl 18.

Skrevet

Vannet gikk om natta, 19 dager før termin. Ingen forvarsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...