Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Vi har kjøpt 2 parkdresser, foreløpig 1 sett med regntøy, 1 par gummistøvler (hun kan ikke gå enda da), tjukk balaklava i ull. Vi må jo kjøpe vintersko og regnvotter og vintervotter. Og noen balaklavaer til. Ull har hun fått alt hun trenger i hjemmestrikk. Hva mer trenger vi av ustyr? Har også kjøpt drikkeflaske, matboks og sekk
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 tøfler eller innesko gode myke inneklær, men det har dere sikkert:-) stonz er bra for barn som ikke går enda, men det er jo en smakssak.. Tja, de trenger jo ikke så mye mer enn det de bruker hjemme:-)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Klarte oss med ett sett regntøy vi da. Skal ha dobbelt nå som skolen starter. Dobbelt av alt blir fort dyrt, og unødvendig.
mamma-90 Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 Ja slike "sokkesko" er veldig greie for barn som ikke går enda. Når barn har gummistøvler og kryper så blir støvlene henge en halvmeter bak i regntøyet og barnet blir kaldt på beina. du får både slike fra Reima, Nameit, Reflex, Stonz og mange flere.. Skal du ha sovevogn i barnehagen så husk å tenk over vogna du tar med, husk insektsnett,regntrekk, dunpose/vinterpose/ dyne, noen tepper er greit å ha. Hvis hun har noen form for sutteklut eller kosebamse er dette lurt å ha med pga trygghetsfølelsen. Hvis hun har det kan det vre lurt å skaffe en lik og legge i senga når hun sover frem til hun begynner i barnehagen slik at den får samme lukta som den andre Ellers som forrige person skrev er det ikke så mye annet enn det som trengs hjemme. Lurt med ei lue som ikke er alt for tykk til å ha når de sover. Håper det hjalp..
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #5 Skrevet 4. august 2012 Det eneste jeg har hatt to sett av er votter..
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #7 Skrevet 4. august 2012 Har aldri hatt bruk for mer enn 1 parkdress, 1 vinterdress og ett sett med regntøy. Balaklava trenger dere heller ikke mange av. Her holder det med 2. En trenger ikke klær og utsyr i bøtter og spann. Klær og utstyr kan fraktes frem og tilbake og ungene vokser fort. Inneklær og dere er i boks, og mer så det.
mamma-90 Skrevet 4. august 2012 #8 Skrevet 4. august 2012 Jeg synes det har vært greit å ha 2 dresser grunnet en hjemme og en i barnehagen fordi vi har ikke tatt med oss dressen hjem og da slapp vi å tenke på at den som henta, spesielt på fredagen måtte huske å ta med dressen hjem. regntøy har jeg to sett av som han sikkert passer nå, grunnen var at jeg kjøpte det brukt og tenkte det var greit å ha ett sett hjemme og ett i barnehagen, så vi slipper å stå en dag vi vil ut og så ligger alt i barnehagen =/ Men det er bare meg... Synes det er greit å kjøpe litt brukte dresser å slikt, da så små barn ikke får tid til å slite ut dressene og hvis du vil ha noe skikkelig blir det fort dyrt, men på finn kan du få det skikkelige som ser helt ubrukt ut til en billig penge. Så er det miljøvennlig
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #9 Skrevet 4. august 2012 Hvorfor to parkdresser? Skulle mene det ville holde med en. Samme med regntøy. Kjøp også regnvotter og sydvest. Fleecetøy, todelt sett har vært veldig greit å ha der synes jeg. tynn sovelue Jeg ville ikke brukt hjemmestrikk i barnehagen, men det er nå meg. Fort gjort at det blir borte eller ødelagt. Hva er en balaklava???
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #10 Skrevet 4. august 2012 Hva er en balaklava??? Finlandshette / Finlandslue
mamma-90 Skrevet 5. august 2012 #12 Skrevet 5. august 2012 poden hadde hjemmestrikka i barnehagen. Buksa ble ødelagt flere ganger. Trårer som hang fast i ting og ble dratt i... Synd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #13 Skrevet 5. august 2012 Hvorfor to parkdresser? Skulle mene det ville holde med en. Samme med regntøy. Kjøp også regnvotter og sydvest. Fleecetøy, todelt sett har vært veldig greit å ha der synes jeg. tynn sovelue Jeg ville ikke brukt hjemmestrikk i barnehagen, men det er nå meg. Fort gjort at det blir borte eller ødelagt. Hva er en balaklava??? Når regntøyet eller parkdressen er blitt våt i bhg trenger den å hente til tørk for å få den tørr til neste dag.Har man da ikke ekstra sett kan man ikke gå ut hjemme på ettermiddagene. Vi er alltid ute etter middag og syns det er veldig kjekt med to sett i alt av yttertøy.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #14 Skrevet 5. august 2012 Hvorfor to parkdresser? Skulle mene det ville holde med en. Samme med regntøy. Kjøp også regnvotter og sydvest. Fleecetøy, todelt sett har vært veldig greit å ha der synes jeg. tynn sovelue Jeg ville ikke brukt hjemmestrikk i barnehagen, men det er nå meg. Fort gjort at det blir borte eller ødelagt. Hva er en balaklava???
sisseljenta Skrevet 5. august 2012 #15 Skrevet 5. august 2012 Jeg ville hatt en vind- og vanntett lue med for, godt å ha når det blir kaldt og surt. Vi har hatt Reima sin, og har vært veldig fornøyd. Brukt den som den er fra oktober ca, og supplert med en tynn finlandshette under når det blir mange minus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå