Gå til innhold

Ei veninne av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

opprettet en jukseprofil på fb for en god stund siden. Dette gjorde hun på min data (jeg var på en måte med på det)

Hun ville ha en falsk profil hvor hun kunne legge til mennesker hun ikke ville legge til på sin egen. Navnet hun hadde var funnet opp selv, og hun hadde ikke noe profilbilde.

Også ville hun sende en mld til en dame hun missliker. Og si hva hun mener om måten hun behandler barnet sitt på ol.

Jeg leste det brevet, og det var et helt OK brev. Ikke noe truing eller noe sånt.

Denne damen dro rett til politiet og annmeldte denne personen (som forøvrig er en "jukse" person) Men da kom jeg til å tenke på en ting. Det var jo min data hun brukte, og da er det jo også min IP- Addr! Så tror dere politiet gjør noe mere ut av denne saken? Jeg kan ikke forstå hvordan politiet skal ha kapasitet til å finne ut av en sånn filleting (spør du meg).... Men uansett, kommer jeg til å bli kontaktet av politiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke se bort i fra det..... Som man reder ligger man ;)

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Du kan nok bli kontaktet ja, men hvis det skjer så regner jeg med at venninna di er ei god nok venninne til å fortelle hvordan saken egentlig er og tar på seg ansvaret for det hun har gjort? Iverste fall kan du bli medskyldig siden du visste om dette og sto for dataen til å få dette gjort.

Skrevet

Forbanna barnslig gjort er d nå å håper jo at dette blir oppdaga sånn at vedkommende for vite om dette..grow up..

Skrevet

Mobbing og trakassering over internett er et av de større satsningsområdene til politiet så du skal ikke se bortfra at de vil etterforske dette og at du, fortjent, vil havne i trøbbel

Skrevet

ÅÅÅ. NÅ blir jeg nærvøs!! :( Denne dama er ikke riktig klok altsÅ. Men vi hadde bare ikke baller nok til Å stÅ fram selv.. Vi ville hun skulle fÅ vite hva folk snakker om. Og gjøre henne bevist pÅ det sÅnn at hun kan ta litt andre valg.

Profilen er slettet for en stund siden nÅ da!

hi

Skrevet
ÅÅÅ. NÅ blir jeg nærvøs!! :( Denne dama er ikke riktig klok altsÅ. Men vi hadde bare ikke baller nok til Å stÅ fram selv.. Vi ville hun skulle fÅ vite hva folk snakker om. Og gjøre henne bevist pÅ det sÅnn at hun kan ta litt andre valg. Profilen er slettet for en stund siden nÅ da! hi

Ingenting blir fullstendig slettet pÅ Facebook og det er ikke noe problem Å finne ut hvor kontoen ble opprettet og hvem som er eier av ip-adressen.

Dere har driti pÅ draget. Like greit Å tilstÅ med en gang.

Skrevet

Det er ulovlig å utgi seg for noen man ikke er på nettet, spesielt når det benyttes til trakassering.

Skrevet

Huff, dette hørtes ikke bra ut!

Hva får to voksne (?) damer til å tro at det å lage en falsk profil for å "ta" en annen person er en god idè?

Det dere har gjort er ulovlig og dere kan fort bli tatt og stilt til ansvar for det.

Huff så flaut for dere! Syns det var bra av mottakeren å melde fra til politi jeg - mobbing og baksnakking er en uting som bør slås hardt ned på.

Skrevet
ÅÅÅ. NÅ blir jeg nærvøs!! :( Denne dama er ikke riktig klok altsÅ. Men vi hadde bare ikke baller nok til Å stÅ fram selv.. Vi ville hun skulle fÅ vite hva folk snakker om. Og gjøre henne bevist pÅ det sÅnn at hun kan ta litt andre valg. Profilen er slettet for en stund siden nÅ da! hi

Dere ville gjøre henne bevisst pÅ at hun tok dÅrlige valg, men synes dere selv at dere tok et godt valg?

Hun fikk refs av dere. NÅ vil dere fÅ refs av politiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...