Gå til innhold

Time out

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har verdens mest irriterende lillesøster (5 år) i hus. Hun pirker i, plager og irriterer storebror(7år) når hun er i humør til det. Ingenting han sier kan få henne til å slutte.

De feks sitter i sofaen og hun lager susselyder mot ham samtidig som foten hennes MÅ ligge oppå fanget hans. Samme hva jeg eller broren sier så slutter hun ikke før han enten slår henne eller jeg får "sammenbrudd" og kjefter høyt og heftig...

Vi har prøvd å snakke MANGE (ca1000) ganger men det når ikke inn til henne.

Det eneste som til nå har hatt effekt er å si: Hvis du gjør det(spesifiserer selvsagt hva vi mener med "det") en gang ti så få du gå å sette deg i trappa.

Hun har erfart et par ganger at vi virkelig mener hva vi sier og nå slutter hun når hun får en advarsel.

Jeg vil gjerne ha tips til hvordan dette kan gjøres på en annen måte som ikke "fornedrer og ydmyker" henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke at det handler om å fornedre å ydmyke barna jeg. Synes det heller handler om å hjelpe og rettlede barna, først til å roe seg ned, og deretter til å prate med de. Forklare. De må jo få advarsel først. Barn må lære at ikke alt er OK, hvis ikke ender vi opp med 100% ufordragelige kryp som tror verden er til for seg og seg alene. Ta de vekk fra situasjonen, slik at ikke de andre ungene til slutt ikke vil leke med barnet ditt, fordi det er så ufordragelig. Det er ydmykende og fornedrende det.

Enig med HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...