Gå til innhold

I alle dager! Har jeg fått bart eller?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en måneds tid siden oppdaget jeg at feltet under nesen hadde blitt litt mørkere og det blir jo bare verre! Nå ser det nesten ut som om jeg har bart men det er ingen hår der... Har du noen erfaring med dette? Har to barn, den yngste er 1 år og sluttet å amme da han var 8 måneder grunnet sykdom så kan jo ikke være relatert til amming og hormoner heller? Hva kan jeg gjøre?

Blir veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som pigmenter. Vær nøye med solkrem hver dag hele året på overleppa fra nå av.

Skrevet

Jo takk, pigmentbart er noe jeg også har fått stifte nærmere bekjentskap med etter p-pillebruk og graviditeter ( altså hormoner)... Syntes til slutt at det ble så plagsomt at jeg fikk resept på en krem med blekende effekt av legen. Den hjalp faktisk. Kunne ikke brukes under graviditet så nå ser jeg visse mustasjetendenser igjen, men nå har jeg født så da er det bare å begynne å smøre igjen. Samboern min mener forøvrig at jeg overdriver voldsomt, så jeg tror vi ser den best selv altså...

Skrevet

Jo takk, pigmentbart er noe jeg også har fått stifte nærmere bekjentskap med etter p-pillebruk og graviditeter ( altså hormoner)... Syntes til slutt at det ble så plagsomt at jeg fikk resept på en krem med blekende effekt av legen. Den hjalp faktisk. Kunne ikke brukes under graviditet så nå ser jeg visse mustasjetendenser igjen, men nå har jeg født så da er det bare å begynne å smøre igjen. Samboern min mener forøvrig at jeg overdriver voldsomt, så jeg tror vi ser den best selv altså...

Tusen takk for svar! Kan jeg spørre deg hva kremen heter? Min mann sier også at det nesten ikke synes men det hjelper lite når jeg føler meg som barteberit :-) Solkrem med faktor påsmøres daglig fra nå!

Skrevet

Kremen heter Aberela, og den er visst ganske sterk. Kan være en ide å evt bare prøve litt av gangen i tilfelle du skulle få en slags irritasjon av den. Jeg fikk ikke det altså. Men dette er jo ting legen din kan forklare deg evt:-) Lykke til, håper du (og jeg..) blir bartefri snart!

Skrevet

Kremen heter Aberela, og den er visst ganske sterk. Kan være en ide å evt bare prøve litt av gangen i tilfelle du skulle få en slags irritasjon av den. Jeg fikk ikke det altså. Men dette er jo ting legen din kan forklare deg evt:-) Lykke til, håper du (og jeg..) blir bartefri snart!

Takk igjen, da gjør jeg et forsøk, krysser fingre for begge! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...