hysterika Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Jeg skal være fadder! Hvor mye skal en dåpsgave koste, og hva skal jeg kjøpe? Er det noen som har en super ide?
Kanelbolla Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Først må du finne ut hvor mye du har råd til å gi, eller vil. I min familie er det vanlig å gi 1000,- til familiemedlemmer. Da vi i tillegg var fadder på vår niese i sambos familie ga vi 1000,- fordi jeg insisterte da dette var normalt for meg. Sambo ville gi 500 pluss 250 siden vi var faddere også. Altså 750,-. Skal jaggu love deg vi har fått hørt det både under og etter dåpen om hvor storsinnet og snille vi var som ga så dyr gave. Hehe fikk vite at ingen (selv besteforeldre) ga mer enn 500,-. Så vet du hva som er vanlig? Men jeg ville aldri gått under 500,- om jeg var fadder. Når det gjelder gave så er det mye spennende å kjøpe. Jenter får jo gjerne smykker og skrinn, med gutter er jo ikke det så stas. Sparebørser er jo en klassiker og samme med Sølvskje og bestikk. Vil du "skille deg ut" eller bare ikke rissikere å gi det samme som andre så er jo noen flotte eventyrbøker, tripptrapp (tilbud ut helgen på babyshop), bunadsølv/ barnesølje, en skikkelig og god vinterdress i en større størrelse, ett "voksen"smykkeskrin, gåbil eller rustikk bil som de f.eks selger på sprell tingen. Lista er lang bare vanskelig å velge Lykke til
Surrepus Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Vi gav ca 1000 kroner da vi var faddere tror også at d var litt mye ... Men sånn ble d nå i allefall
hysterika Skrevet 4. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2012 Takk for mange gode tips! Tar gjerne imot flere! Vil gjerne gi en gave som kan vare gjennom livet, som kan være et hyggelig minne.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 4. august 2012 #5 Skrevet 4. august 2012 Jeg kjøpte blant annet en av de store hvite(eventyrboken). Den har storebroren glede av nå siden han er glad i å høre eventyr, så kan minstemann vokse litt først
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #6 Skrevet 4. august 2012 Jeg skal være fadder til niesa mi. Jeg har desverre ikke allverdens god råd da jeg er student. Jeg har vært å kjøpt et barneservise på Christiania Glassmagasin til 349 kr (Grøtskål, krus og asjett) og et bestikk fra tilbords til 99 kr (kniv, gaffel og grøtskje). Dette kom da på 450 kr, men jeg har ikke råd til mer. Synes selv at dette er en fin gave, og ble glad da mine fikk slikt
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #7 Skrevet 4. august 2012 Bunadssølv, blir aldri uaktuelt og mister ikke verdi.
Fuglefrø Skrevet 4. august 2012 #8 Skrevet 4. august 2012 de gangene jeg har vært fadder for mine nieser, har de fått bibel med inngravert navn. Det er en passende gave som de kan ha hele livet...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #9 Skrevet 4. august 2012 Har også gitt for 1000 kr når vi har vært faddere for nieser/nevøer! Da får en en flott gave som kan bli ett flott minne. Vi har gitt gullsmykker og sparebørser til alle og kansje en ting ekstra viss det er billigere enn 1000kr. Når en gir bare for seg selv og er fadder er jo rundt 500 nok,vi har altid(nesten)vært 2 hver gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå