Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 For noen år siden da min mann og jeg flyttet til norge oppstod det en konfrontasjon med min gode barndomsvenninne, hennes mor og min mann. Jeg jobber borte og var nødt til å dra på jobb i noen uker. Han kunne klare seg hjemme alene enn så lenge (han er jo en voksen mann) men for å gjøre hverdagen litt lettere så planla jeg en tur for han og min venninne på byn slik at han kunne bli kjent med litt folk. Han snakket ikke norsk på den tiden og hun snakket heller ikke spansk, men språkbarierer har jeg aldri sett på som et problem og trodde dette kunne bli en kjempekveld for han også. Det som skjedde var at moren til venninnen min, som jeg alltid har hatt respekt for, satt sammen med sin chilenske venninne og ba mannen min dra seg til helvete ut av landet for utlendinger hadde ikke noe her å gjøre. Komme her å stjele alle jobbene til oss nordmenn og atpåtil leve på skattepengene hennes. Hun fikk sakt noe som om at han har hjernevasket meg og som alle andre latinoer så kommer han nok til å forlate meg og være utro, for det er noe som de latinske gjør, dattera hennes, altså min venninne satt å nikket med og bekreftet at også polakker var slik. Her satt da min mann, helt alene på telefonen med meg senere på kvelden, gråtkvalt og i sjokk, og det var over en uke til jeg var ferdig på jobb. Jeg forklarte situasjonen til min mor som tok mannen min med seg på en 8 timers lang sykkeltur for å få ut litt energi. Det var en veldig sterk opplevelse for han etter bare få uker i nytt land, uten språk, familie eller venner. Vi bestemte oss for at disse kvinnemenneskene ikke var noe å bruke energi på og skulle derfor ikke lage ytterligere konfrontasjoner. vi skulle flytte fra plassen uansett og da kunne disse menneskene bar forsvinne ut av livene våres. Problemet er nå at vi så oss nødt til å flytte hjem igjen. Og dette har vi ikke fortalt til noen. Men jeg tenker konstant på hvordan vi skal oppføre oss om vi tilfedigvis treffer på disse mennenskene på butikken, eller på gata. Skal jeg bare overse dem som om de er luft? Eller late som ingenting, trekke på et falsk smil, en stor klem og "jatte med", eller burde det tas opp selv om dette skjedde for to år siden? Hvordan hadde dere valgt å oppføre dere hvis dere kom opp i en slik situasjon?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Herregud, alt man kan lage "problemer" av... Er det egentlig noe å lure på? Dere hilser avmålt og går videre - sånne mennesker er det ingen som trenger i livet sitt.
Gjest Filifjonka Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Hva synes din mann dere burde gjøre? Det er jo på en måte ham dette gikk verst ut over, så jeg synes at hans følelser burde telle mye. Dere burde ta en skikkelig prat om dette, synes jeg, der dere begge får snakket ut om det som skjedde den gangen og blitt enige om hvordan dere vil forholde dere til henne/dem.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 (endret) Nei, sånne folk gidder ikke jeg å belemre meg med. Hadde tatt et oppgjør med dem for to år siden, men det er jo for sent nå. Hadde jeg vært deg, hadde jeg oversett dem glatt, de er da virkelig ikke verdt mer oppmerksomhet enn måkeskitt. Dersom de prøver å ta kontakt, eller late som ingenting, hadde jeg bedt dem om å dra med seg fleskerævene sine så langt unna meg som overhodet mulig. Endret 3. august 2012 av eelis+kian ♥
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Jeg er enig i at du bare overser dem. Hilser dem, så hils tilbake. Ikke noe klem eller noe "jatte med". Dere trenger ikke slike folk i livet deres, ødelegger så mye for dere.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Jeg hadde i alle fall ikke gitt noen klem og jattet med! Det ville jo vært å tråkke på din mann de luxe. Ignorer de teite kjerringene, ville ikke hilst på de engang.
Annthe og gutta :) Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 Ville ikke engang kalt vedkommende for venninne jeg da... Ei venninne utsetter ikke kjæresten din for noe slikt, hun ville bedt mora stikke (eller hvis hun visste om disse meningene ikke invitert henne med i utgangspunktet). Jeg ville hilst kort tilbake i forbifarta hvis disse folka hilser først. Prøver de å innlede en samtale ville jeg bare fortalt at du ikke er interessert i å ha noe med de å gjøre. De har tydeligvis ingen respekt for mannen din, og dermed ingen respekt for deg. Slike folk trenger man ikke i livet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå