Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Vi feiret vår datters første bursdag forrige lørdag. Det var kjempekoselig, og veldig stas! Tenk hun er ett år alt! MEN, svigermor prioriterte å ikke komme, for hun hadde allerde lagt planer om noe annet. Som tydelilgvis fristet mer... Hun har jo visst om denne dagen ett år, så hun kunne jo tenke seg at det ble feiring den dagen. Hennes unnskyldning var at hun ikke hadde tenkt på at det var den dagen, og at når det andre var planlagt så ville hun ikke avlyse det. Det var en hyggetur med syklubben hennes. Jeg skjønner jo at hun ville være med på den turen, men synes likevel det var litt rart at hun ikke husket på datoen, eller meldte avbud for å feire sitt eneste barnebarns første bursdag. Mannen min er skikkelig lei seg, men sa ingenting til henne. Så er det jo det at hun forventet å bli bedt på feiring en annen dag da, siden hun ikke fikk kommet da, så vi måtte ha feiring nummer to i dag. Litt styr synes jeg å måtte ordne til med mat og kaker to dager, og i dag bare for henne og kjæresten hennes. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men er det ok å være litt skuffet over at hun ikke prioriterte dette? Og synes det var litt sært at hun krevde å komme på ny feiring i dag? Greit nok å komme på besøk, men hun forventet jo full oppvartning som de andre fikk.
Mrs Smith Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Sa hun det, at hun forventet full oppvartning, eller var det noe dere trodde ? Jeg ville ikke brydd meg hvis svigermor ikke kunne komme i 1 åringen min sin bursdag, men hvis hun insisterte på en bursdag i etterkant, hadde det blitt en kaffekopp og det jeg evt hadde i ekspert den dagen...
Nirgal Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Så kjipt gjort av henne. Syntes nesten det er hun som skulle ordnet i stand kaker og mat og bedt dere på feiring siden hun ikke kom når dere hadde bursdagfeiring for jenta deres. Hadde det vært min svigermor hadde hun pent måtte komme på dagen vi feiret eller så hadde det ikke blitt noe feiring på henne!!
Gjest Visten Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Jeg er ikke vant med at min manns foreldre prioriterer barnas bursdager, så for meg er dette ganske dagligdags. Når det er sagt er det ingen her som kan bestemme at dere ikke kan være skuffet! Jeg ville ikke invitert til noen ny feiring, men de må gjerne komme på besøk og spise rester, oppvartning og kake med lys er et show vi kjører på bursdagen.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Sa hun det, at hun forventet full oppvartning, eller var det noe dere trodde ? Jeg ville ikke brydd meg hvis svigermor ikke kunne komme i 1 åringen min sin bursdag, men hvis hun insisterte på en bursdag i etterkant, hadde det blitt en kaffekopp og det jeg evt hadde i ekspert den dagen... Ja, eller mannen sa til henne at hun gjerne kunne komme i dag, men at vi da ikke hadde igjen så mye å servere. Da kom det en furten komentar i den duren som at hun ikke var verdt å bruke litt tid på å lage istand litt servering til. Og hun spurte og grov hva vi hadde servert på dagen. Så for å slippe noe mer surving, så ordnet vi med mat og kaker til henne. Hun er den typen som forventer å få det slik hun vil da hun vil. Jeg er slem nok til å tenke at dette her var planlagt, at hun visste om bursdagen da de planla turen, men tenkte at hun ville få med seg begge deler. Og at hvis hun survet nok så ble det eget spesiallag for henne. Og det passer henne bra, for da kan hun bære rundt på dattera hele tida uten å måtte dele henne med andre slektninger...
Love my kidz Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Jeg synes det er lov å være skuffet, men samtidig så synes jeg personlig at det ikke er verdens undergang om ikke alle kommer i barnas bursdag. Ettåringen skjønner jo ingenting av det i allefall, og hvorfor ikke gjøre det litt enklere når hun kom i dag? Jordbær og vaniljesaus hadde holdt Hos oss bor mine foreldre tre timers kjøring unna. I år hadde vi barneselskap med guttens venner i bhg i juni før bhg stengte før sommeren. Så hadde vi svigerfamilien på selve dagen i juli, og så kjørte vi til hjemplassen min og laget feiring nr tre hos mine foreldre. Da fikk jeg hjelp med kaker fra søsteren min. Selvfølgelig kan man ikke holde på slik hvert år med to tre feiringer, spesielt ikke hvis man har flere barn som også skal feires. Men akkurat i dette tilfellet ditt nå HI så synes jeg du kunne vært litt mer fleksibel i hva du følte om det. Du fikk merarbeid, men pytt pytt er det så fælt?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 Oppvarting når hun ikke kom i bursdag kan hun slettes ikke forvente. Når det er sagt hadde jeg ikke mer enn to venninner på besøk da datteren min fylte et år, og vi hadde det kjempekoslig. Ingen i min familie kom i min datters dåp heller, fordi det ble for langt å kjøre sa de.. grøss...
Mrs Smith Skrevet 3. august 2012 #8 Skrevet 3. august 2012 Sa hun det, at hun forventet full oppvartning, eller var det noe dere trodde ? Jeg ville ikke brydd meg hvis svigermor ikke kunne komme i 1 åringen min sin bursdag, men hvis hun insisterte på en bursdag i etterkant, hadde det blitt en kaffekopp og det jeg evt hadde i ekspert den dagen... Ja, eller mannen sa til henne at hun gjerne kunne komme i dag, men at vi da ikke hadde igjen så mye å servere. Da kom det en furten komentar i den duren som at hun ikke var verdt å bruke litt tid på å lage istand litt servering til. Og hun spurte og grov hva vi hadde servert på dagen. Så for å slippe noe mer surving, så ordnet vi med mat og kaker til henne. Hun er den typen som forventer å få det slik hun vil da hun vil. Jeg er slem nok til å tenke at dette her var planlagt, at hun visste om bursdagen da de planla turen, men tenkte at hun ville få med seg begge deler. Og at hvis hun survet nok så ble det eget spesiallag for henne. Og det passer henne bra, for da kan hun bære rundt på dattera hele tida uten å måtte dele henne med andre slektninger... Det høres rimelig sært ut, skjønner du er irritert da ja !
fikas Skrevet 3. august 2012 #9 Skrevet 3. august 2012 I vår sønn sin ettårsdag så kom verken mamma, pappa eller broren min(og han er fadder til og med!!) Deres første i til nå eneste barnebarn og nevø. Det høres jo fint og flott ut og ikke ville prioritere den første bursdagen. Men hey - det kom mange andre, ettåringen hadde det superfint. Og jeg vet at de tre som ikke kom gjerne ville vært der, men akkurat den dagen/helgen passet det ikke for dem. Og i de to neste bursdagene har de kommet - og kommer til å komme de neste de har anledning til å komme i. Ingen vonde følelser eller "vondt blod" av den grunn her, altså
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #10 Skrevet 3. august 2012 Nå er ikke jeg bestemor selv om jeg er ganske moden, men hvis jeg visste at en av mine venninner hadde prioritert "oss"; altså syklubben foran barnebarnet sin 1-årsdag, hadde jeg syntes hun var merkelig. Hadde helt sikkert kommentert på det; (pleier å gjøre det og blir tidvis upopulær) sagt noe sånt som at vi damer er alltid her, men den lille blir jo bare 1 år en gang. Mine venninner prioriterer alltid familien og det er forventet at sånn skal det være; noe annet blir sett på som avvik. Forresten er en veninne bestemor og har en 10-åring og hun er ikke der så ofte; nettopp pga familien. Hun var 18 da hun ble mamma og nå er hun 38 og bestemor
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #11 Skrevet 3. august 2012 Jeg syns dere overdramatiserer! Vi bor langt unna familie, og min sønn, som snart blir seks år, har enda ikke feiret bursdag sammen med noen av besteforeldrene sine. Man kan ikke forvente at andre skal se på bursdagen til barna som like viktige som man selv gjør. Jeg hadde heller ikke forventet at noen skulle avlyse en tur for å komme i bursdagsselskap.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #12 Skrevet 3. august 2012 Jeg syns dere overdramatiserer! Vi bor langt unna familie, og min sønn, som snart blir seks år, har enda ikke feiret bursdag sammen med noen av besteforeldrene sine. Man kan ikke forvente at andre skal se på bursdagen til barna som like viktige som man selv gjør. Jeg hadde heller ikke forventet at noen skulle avlyse en tur for å komme i bursdagsselskap. Helt enig med deg.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 3. august 2012 #13 Skrevet 3. august 2012 Skjønner ikke hvorfor dere gadd varte henne opp for bursdag nr to. Hun bli invitert kom ikke enes problem! Kan ikke kreve noe som helst, men Skjønner at hun gjør det da det tydeligvis fungerer og hun får Det som hun vil. Bli strengere drit I om hun sutrer det er jo bare å ignorere neste gang.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. august 2012 #14 Skrevet 3. august 2012 Jeg har full forståelse for at svigermor gjerne ville være med på klubb-turen. Jeg (vi) hadde bare sagt "kos deg masse og kom på etterpålag på mandag. Hvor mye vi hadde vartet opp med, vet jeg ikke. Men de hadde vel enten blitt invitert til middag og / eller kaffe og enten kake eller en annen dessert. Ser ikke problemet i det hele tatt. Og så lenge svigermor ikke står der med rifla og truer seg til noe annet, er det vel helt og holdent opp til meg og mannen hva vi vil servere.
Lykkelig_3barns_mor Skrevet 4. august 2012 #15 Skrevet 4. august 2012 Hei:-) Nå synes jeg det kommer litt an på om hun hadde disse planene før dere inviterte til bursdagsfeiring. Hadde hun planer med sy klubben først så synes jeg det var helt ok at hun dro dit. Skjønner at du er skuffet,men det passer ikke alltid for alle:-) Når det kommer til oppvarting av svigermor når hun kom for å feire synes jeg ikke hun skulle ha forventet seg noen ting. Heller kanskje tatt med en kake:-) Du får trøste deg med at det kommer flere feiringer:-)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2012 #16 Skrevet 4. august 2012 HI Du er storforlangende. Husk svigermor at neste gang må SYKLUBBEN sette turen uten om den BURSDAGEN. Har du tenk noen gang at detta kan vere svigersmor kjekeste syklubb ? At kansje det kun gjekk den dagen vedr dei andre. Men HI alle dei sydamene skulle vel legge opp etter ditt barns bursdag. Ver glad at ho viser interesse og vil komme ein annen dag og at ditt barn får ein gave.
ariel78 Skrevet 4. august 2012 #17 Skrevet 4. august 2012 Når vi arrangerer bursdager hører med familien hva som passer og prøver å finme em dag alle kan Jeg skjønner godt at svigermor har lyst å dra på tur med venninnene sine. Barnet blir 1 år og skjønner ikke så mye av hva som skjer, hadde vætt kjedeligere hvis han var noen år eldre og ble skuffa over at bestemor ikke kom.
HTC Skrevet 4. august 2012 #18 Skrevet 4. august 2012 Jeg ser ikke problemet. Mener du at hele syklubben skulle bytte dag pga ditt barn eller at svigermor skulle droppe en reise bare for å spise kake på selve dagen til en som ikke forstår noe av det som skjer? Hos oss har så og si aldri besteforeldrene til mine barn feiret selve dagen.Mine foredre bor 1,5 timer unna og svigermor 5 timer unna. De ringer eller sender sms på dagen, så møtes vi med gaveoverekkelse en gang det passer alle
Gjest peacock Skrevet 4. august 2012 #19 Skrevet 4. august 2012 Kanskje hun faktisk var forhindret? Det er jo ikke alltid fødselsdager feires på selv dagen, og hadde hun takket ja til noe annet synes jeg det er ok å si nei takk. å forvente oppvartning en annen dag, derimot, er helt på trynet. Jeg hadde sagt pent at nei, vi har allerede feiret, så det blir det ikke mer av. En kopp kaffe kanskje, ellers ikke mer enn dere ville servert til daglig. Om hun vil ha enda en fødselsdagsfest kan hun fint arrangere den selv og invitere dere og barnebarnet hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå