Gå til innhold

Hva er ditt aller beste tips for å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ikke si spis sunt eller begynn å trene for det er jo logisk.

Men ett skikkelig BRA tips!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PSMF. :) Har en "klubb" her inne, og det funker skikkelig bra. :) Krever litt viljestyrke, men man får mye motivasjon når man ser vekta raser ned.

Et annet tips jeg har hørt er å drikke varmt vann med sitron hver morgen. :)

Skrevet

få deg en treningsvenn-da er det vanskeligere å snike seg unna-og en kan motivere hverandre:)

Skrevet

Spis halvparten!

Pleier du spise to skiver spiser du bare en, pleier du spise to porsjoner middag spiser du bare en osv.

Jeg har heller ikke kuttet helt ut snop og is, men spiser bare en brøkdel av hva jeg pleide.

Har gått ned 5 kg på 3 uker :)

Skrevet

Har hørt at brokkoli skal øke forbrenningen. :)

Skrevet

Takk for masse tips!

Mandag begynner jeg :)

HI

Skrevet

Hiver meg på hun som sier psmf, men det er jo en kur, ikke et kosthold du kan opprettholde over tid. Ellers: spis nok proteiner, fiberrik mat og masse grønnsaker. Og ikke gå i fella der du "må" kose deg i helgen. Fredag, lørdag og søndag er faktisk halve uken. Et måltid Ila en uke bør være ok.

Vektnedgang er faktisk ikke noe hokus pokus.

Skrevet

Enkelt regnestykke. Spis mindre enn du forbrenner. Jeg trener ikke, spiser bare mindre. Har gått ned 17 kg siden november.

Skrevet

Jeg har prøvd litt av hvert. Vært en jojo-slanker og syns det har vært vanskelig de gangene jeg har gått ned. Har liksom tatt skippertaksmetoden hver gang, også tilbake til gammelt mønster.

Men dette har funka, og funker fortsatt:

-Kuttet ut halvfabrikata. Laget det meste fra bunnen av, spesielt middag og bakt mitt eget brød og knekkebrød.

- Kuttet ned på cola-drikkingen (har vel egentlig aldri drukket veldig mye brus)

- Nekter meg ikke godteri, slik jeg gjorde før. å nekte meg selv godteri gjorde at jeg tenkte på det hele tiden. Jeg tar meg en liten sjokolade eller en liten kjeks. Det handler om å spise i små eller moderate mengder. Det er mer utholdelig å ha et kosthold hvor du faktisk kan unne deg noe og kose deg littegrann

-Holder meg selv aktiv i hverdagen. å ta småunger gjør at jeg automatisk beveger mer på meg. Gjør mye husarbeid, fordi det gjør at jeg glemmer å spise og jeg får rørt på kroppen.

-Gjør ting jeg syns er gøy på kvelden, som gjør at jeg glemmer mat. Passet på å ikke kjede meg for mye. For min handler det bare om å sitte på pc'n å høre på ny musikk, titte i nettbutikker, redigere bilder etc.

-Har lagt meg tidligere om kvelden. Rastløshet og søtsug om kvelden har jeg lært å tolke som at kroppen egentlig er trøtt, selv om jeg ikke føler det slik. Pusser tennene og tar kveldsstellet så fort søthungeren sniker innpå. Da blir det lettere å holde seg nakkeskinnet, fordi man gidder ikke ta tannpussen på nytt igjen.

- Stresser mindre. Prøver å få gjort unna ting istedet for å utsette det. Det gir en større ro og lettelse, og dermed får jeg mer energi og overskudd

-Når man sover mer, blir det mindre tid til spising. Så ta tidlig kveld.

Det er også lettere å orke å lage ordenltig mat når man har energi og overskudd.

- Og sist men ikke minst. Man kommer ikke langt uten trening dessverre, og man bør trene med litt intensitet. Ca. 3 ganger i uken. Dess høyere intensitet på treningen, jo kortere kan den være. Jeg har lagt inn noen enkle styrkeøvelser jeg kan gjøre hjemme uten apparater. Syns faktisk det har gjort at vekten har gått ned raskere enn forventen, kontra da jeg bare trente kondisjonstrening. Finn inspirasjon til trening på nettet eller i treningsmagasiner. Shape up gir meg masse inspirasjon. 4x4 intervaller er fine. Sykle eller løpe med høy puls, for så å ha 3 minutters pause før man kjører på igjen. Gjør dette 4 ganger og treningen er over. Meget effektivt for forbrenning og vektreduksjon.

-Toppturer på fjellet er også effektivt. I bratt terreng kommer pulsen opp veldig fort og man får trent muskulatur.

-Ikke brukt vekt, bruk målebånd. Vekta kan være misvisende. Det kan jeg skrive under på. Klær og målebånd gir deg det reelle resultatet. En bukse som plustelig har blitt for stor rundt midjen eller at du har gått ned noen cm rundt lårene. Vekta kan likevel stå stille. Så vekta bør man ikke bruke mer enn en gang i mnd. Jeg har faktisk helt slutta å bruke vekt og målebånd. Jeg merker det på klær og kommentarer fra andre folk rundt meg.

-Tror nøkkelen til mye også er planlegging. Planlegge middag, planlegge innkjøp, planlegge tid til trening osv.

-Ha god og motiverende musikk på ørene når du trener. VIKTIG!

-Jeg bryr meg ikke om hva jeg putter i kroppen lenger, så lenge det ikke er gatekjøkkenmat og fjordland. Det viktigste er at jeg aldri spiser meg stappmett og fråtser. Alt med måte!!

Her ble det veldig mye, men det er egentlig enkelt. Det viktigste er uansett: Lag mat fra bunnen, vær aktiv i hverdagen og dropp vekta.

Jeg har ikke vært så slank siden jeg gikk på videregående og det er 10 år siden. Jeg har brukt god tid og for en gang skyld ikke stressa med vekta. Jeg har tenkt at jeg skal bruke lang tid. Skippertaksmetoden funker ikke lengden. Så tren heller forsiktig og øk heller på hvis du får motivasjon og overskudd. Endre noen småting i kostholdet for så å endre mer etterhvert.

Kos deg og nyt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...