Gå til innhold

....men det går veeeeeldig bra på face!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode historier om folk som lyver så det renner på facebook?

Jeg trenger å le litt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja, en av mine beste venninner klager så fælt over kjæresten sin til meg. Han drikker for mye, flørter rundt og prøver seg alltid på en annen venninne i fylla. Jeg har vært på byen med han, og han flørter virkelig rundt altså, og damene henger rundt halsen han hele kvelden. Hun "lar" han ikke gå på byen alene, og hvis vi har en avtale og han skal ut, så avlyser hun med meg for å bli med og "passe" på han :S

Men på facebook er han så klart verdens beste kjæreste, noe hun skriver på facebook flere ganger i uka.

Gjest marie-s
Skrevet

Nei, men jeg skulle gjerne ha sett at de byttet ut profilbildet med live web cam, det hadde vært noe det :-)

Skrevet

Vet om ei som nettopp ble bestemor til sitt andre barnebarn. Og på face skrev hun at hun var blitt lykkelig bestemor til ei jente, og at hun var så stolt av datteren sin, det var ikke måte på. Hun skrev ingenting om at datterens første barn er i fosterhjem fordi mora ikke er egnet til å ha omsorg for barn. Trist, egentlig ikke så mye å le av.... :(

Skrevet

Må ikke undervurdere facebooks magiske evne til å få folk gladere og på bedre humør. På den ene aller andre måten. Noen ganger blir jeg på bedre humør av å tenke ut en morsom facebookmelding, enn å sitte her inne og syte eller lese om andres tragiske liv. Andre ganger blir jeg på bedre humør av å se eksempler her inne som faktisk gjør meg übernormal og høyst vellykket.

Skrevet
Vet om ei som nettopp ble bestemor til sitt andre barnebarn. Og på face skrev hun at hun var blitt lykkelig bestemor til ei jente, og at hun var så stolt av datteren sin, det var ikke måte på. Hun skrev ingenting om at datterens første barn er i fosterhjem fordi mora ikke er egnet til å ha omsorg for barn. Trist, egentlig ikke så mye å le av.... :(

Men hun kan jo være stolt av å ha blitt bestemor selv om hun ikke skrev at barnebarnet var i fosterhjem? Hun er jo bestemor like fullt.

Skrevet

nå er det sjelden jeg har statuser på fb, men når jeg har det er det kalrt jeg har statuser som er positive, kanskje litt skryt og litt sånn "glansbilde" med humor/ selvironi. Nå skal det sies at jeg ikke har noen mann jeg er misfornøyd med som jeg kan skyte av på fb da..Men- de fleste "normale" legger vel ikke ut om sine private problemer og sannheter:)

Skrevet

Kjenner ei på facebook som skrev på sin egen vegg og kjæresten sin vegg hvor glad hun er i han og hvor snill han er. HVER DAG!

Han slo opp for ikke så lenge siden :P

Han har nå kommet fram i livet og har det mye bedre :)

Skrevet

Jeg gjør vel det innimellom. Jeg ser ingen grunn til å legge ut at jeg noen ganger har mest lyst til å bytte ungene i kameler og dra dyna over huet. Da leter jeg heller fram det som faktisk er bra den dagen, og skriver det. Mer trenger ikke folk vite nemlig.

Nå har jeg for eksempel en dag som ikke er bra i det hele tatt, jeg har fått barnevakt og er alene hjemme og bare slapper av, men hadde du hatt meg på facebook, ville du ikke kunne gjettet det.

Skrevet
nå er det sjelden jeg har statuser på fb, men når jeg har det er det kalrt jeg har statuser som er positive, kanskje litt skryt og litt sånn "glansbilde" med humor/ selvironi. Nå skal det sies at jeg ikke har noen mann jeg er misfornøyd med som jeg kan skyte av på fb da..Men- de fleste "normale" legger vel ikke ut om sine private problemer og sannheter:)

Enig med deg. Jeg oppdaterer også bare om hyggelige eller morsomme ting. MEN, jeg skriver ikke at jeg har verdens beste mann dersom vi har kranglet så busta fyker (det skriver jeg forresten aldri, selv om jeg er rimelig fornøyd med ham - synes det er for fjortis), med andre ord, jeg later ikke som om jeg har et topp liv når ting går skeis. Forteller heller ikke at jeg har trent eller vært ute med venninner eller bakt brød, det tipper jeg er temmelig uinteressant for andre å lese om. Og jeg opdaterer max to ganger i måneden.

Skrevet

Vet om ei som skriver lange avhandlinger om hvor fantastisk livet hennes er, hvor supersnille barn hun har og den perfekte mannen hennes i statusoppdateringene. Men i virkeligheten er det krangling fra a til å, begge naver, og han er alkoholiker. Trist egentlig.

Skrevet

Facebook skal jo være mest positivt, mener jeg da. Tidsfordriv der en kan snoke litt og fortelle positive ting. Det som er helt sikkert er jo at uansett hvor positive , vellykket etc.statuser/bilder er så har alle sine skyggesider og ulike problemer en strir med i større eller mindre grad. Synes det hadde vært merkelig om alle la ut om det i stedet for det som er bra, det er jo mange venner på fb som ikke på noen måte er nærme. Det er ikke så ofte jeg har statusoppdateringer, egentlig mer bilder. Og når jeg legger ut noe er det noe jeg er fornøyd med :)

Skrevet

Men som det sto i hovedinnlegget "lyver så det renner".

Snakker ikke om å legge ut hyggelige og positive hendelser osv, men om folk som skal få ting til å fremstå som noe de ikke er.

Og til dere som "pynter" på sannheten, hvorfor gjør dere det? Er det ikke bare å ikke skrive en status om dere egentlig ikke har det bra, ikke har gjort noe spennende osv da?

Men nå sporer vi av..

Noen flere historier?

hi

Skrevet

Var akkurat inne på facebook og så at en venninne har lagt ut masse romantiske bilder av henne og samboeren på ferie.

Susseduss og masse hjerter og styr <3<3<3<3<3<3<3<3

Men hun knuller rundt som bare det bak hans rygg da.

Gjest Løvemusene
Skrevet

Hehe ja gamlenaboene våre... de skryter stadig av dyre ting de gjør og kjøper, spiser på dyre steder osv. De eier ikke nåla i veggen og alle vet at det er tull. Ganske trist egentlig syns jeg da.. :P

Skrevet

Vet om en som skifter ut damer oftere enn han skifter sokker. Han finner også de mest psycho damene i byen (alle "kjenner" alle her), men de er verdens beste kjærester og er såååå lykkelige. Etter en mnd er det slutt. Så er det på an igjen med ny dame etter et par uker, og hun er verdens beste, snilleste bla bla bla. Facebook fasaden løyv visst litt der ja!

Et vennepar (uten barn heldigvis!) kranger absolutt HELE tiden. Hvis vi er sammen er det alltid kjefting og drittkasting til hverandre. Enda verre hvis de drikker, da slår de hverandre, kaster glass og stoler osv. Men på Facebook er de verdens lykkeligste og de har det sååå moro når de er ute sammen. Haha :P Går heldigvis ikke mye med de lenger.

Vet også om ei som lyver om at hun er alenemor, men det blir jo litt annerledes. Hun snylter nemlig på NAV og er sammen med barnefaren. Men på Face står det hvor utrolig tungt det er som alenemor, søvnmangel osv. Tror det er for at NAV ikke skal finne ut at hun egentlig har samboer.

Skrevet

Tar faceb med en stor klype salt, tror ikke på halvpart av det som står der.

Mange som legger på eller forrteller en tredjedel av hva som er sant! Blir litt overrasket over de som tror at det som kommer opp på FB er helt sant.

Har flere som godt kan skrive at de har verdensbeste mann på fb for så over kaffen forteller at de lurer på å skille seg. Eller som har verdens beste og enkleste barn når de har adhd og ikke er rolig i ett sekund!!!

Skrevet

Dette er ikke komisk egentlig, heller tragikomisk..

Et trekantdrama uten sidestykke. "Henning" hadde et forhold til "Stine", så møtte han "Anne" og dumper Stine.

Anne og Henning er sammen i 8 år, de er samboere men har ikke barn.

Så møter Henning på Stine igjen og de gjenopptar forholdet. Først én gang, men Henning får kalde føtter og trekker seg ut igjen.

Men når sommeren er over kommer han krypende tilbake til Stine og prøver seg på nytt. Stine får igjen dype følelser for Henning og begynner å presse Henning til å gå ut av forholdet med Anne.

Henning dumper Stine igjen etter mye press fra henne og Stine har fått nok. Denne gangen forteller hun Anne hvordan Henning har gått bak ryggen hennes og om hvordan han har behandlet dem begge.

Så klart, det ble full krig mellom Stine og Henning.

Anne derimot, har akkurat fått vite at Henning har hatt et forhold til en annen dame i 14 mnd. Og hvordan reagerer hun? Joda, på face er det "livet er herlig, og alt er trivsel :)))))))))". Masse bilder av hvor lykkelige de er og hvor perfekt de har det..

Og konklusjonen som blir dratt er at man kan slippe unna med det meste så lenge man har en feit konto, Henning er nemlig multimillionær, Anne er hjemmeværende frue (uten barn) som drar gullvisa'n hans når det skulle passe. Måten han reddet forholdet på var å ta henne med til USA og Monaco, og så var aaaalt tilgitt ;) Hun smiler og ler og alt på face er så fantastisk :))))) 3 uker etter hun fant ut om Stine kom det oppdatering på face om at de akkurat var kommet hjem fra ferie, gjort ditt og datt, og den beste: Viktig å nyte livet :))))))

For de som kjenner de involverte så blir dette så utrolig patetisk.

Skrevet

Oppfatter facebook som et medium, omtrent som en avis, og bruker den deretter. Blir fort svimmel av folk som deler intime ting enten de nå er positive eller negative. Men det er jo meg, folk har ulike grenser.

Skrevet

Har ei som er så stolt av kjæresten sin og ho er så glad i han. Han er så flink hjemme og flink pappa.

Når vi møtes klager hun over at hun føler seg som alenemor, han passer aldri på ungen osv.

Spurte ho om de kommer til å gifte seg etterhvert og fikk som svar: nei! Det skjer ikke

Skjønner ikke at hun gidder :(

Skrevet

Ikke akkurat løgn, men likevel..

Moren til ei vgodt voksen venninne av meg proklamerte på face at hun var gift. Ingen av de voksne barna hennes ante noenting om bryllupet, og de fikk ikke vite noe før de så gratulasjoner på morens facebookvegg...

Selv hopper jeg over alt for lange statusoppdateringer, men nyter muligheten face gir meg til tant og fjas og daglig konakt med venner fra langt unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...