Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Kan man spise det når man er gravid? Har aldri smakt det, og tror ikke jeg liker det, men har plutselig fått såååå lyst på sushi. Drømmer om det dag og natt, hehe!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Ja, men ikke spis sushi med tunfisk feks. Og den må være relativt fersk og innenfor holdbarhetsdato. "Gravide kan spise sushi laget av rå, fersk marin fisk, men bør unngå produktene på listen over. Dersom du skal lage sushi eller påleggsild selv, se Riktig behandling av fisk til sushifra Mattilsynet(bakterier" http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor
valkyrien Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Jeg ville ikke tatt sjansen, men det er visst "lov" så lenge den er fersk.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Jeg har spist masse sushi i hele svangerskapet - bortsett fra tunfisk. Har ikke hatt noen som helst kvaler med det.
Gjøkeredet③ Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Haha.. Høres ut som meg i mitt siste svangerskap! Hadde aldri smakt det, men plutselig drømte jeg om det hele tiden. Så smakte jeg, og ELSKET det! Spiste det er vel 2 dager i uka de siste 10 ukene, så jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det.. Fikk ihvertfall en frisk og fin liten gutt. Holdt meg for det meste til laks, kveite og scampi, og styrte unna tunfisken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå