Gå til innhold

Dere som sorterer plast som sitter på maten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn som fra kjøttdeig og diverse. Vasker dere virkelig masse plast før dere kaster det? Er ikke det masse arbeid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skyller bort blodet, kjøttet henger jo ikke fast i plasten?

Skrevet

Nei, det er ikke mye arbeid, bare en godt innarbeidet vane ;)

F.eks karbonadedeig, jeg putter papiret som sitter under deigen i restavfallet, skyller plasten i rennende vann, rister av den litt og slenger den i plastavfallet. Du trenger ikke vaske med zalo og oppvaskbørste, du bare skyller det.

Samme med yoghurtbegere o.l., skyller bare av resten av yoghurten, rister av vannet og kaster i plastavfallet. Det holder i massevis.

Skrevet

Takk for svar. Har ei venninne som vasker all plast fra kjøtt osv i oppvasken med zalo og henger opp for å tørke før hun kaster det. Synes det hørtes svært snodig ut.

HI

Skrevet

Er det noen som sorterer etterpå, og sjekker at det ikke finnes råtne matbiter?

Tror kanskje det er noen som sorterer hos Fretex. En gang kom det visst ei råtten ku ramlende inn sammen med papir og papp :)

Skrevet

Er det noen som sorterer etterpå, og sjekker at det ikke finnes råtne matbiter?

Tror kanskje det er noen som sorterer hos Fretex. En gang kom det visst ei råtten ku ramlende inn sammen med papir og papp :)

Fretex? Hva har de med renovasjon å gjøre?
Skrevet

Vi skyller av med vann, tar evt kosten en liten runde og setter det til tørk ved siden av vasken sammen med melkekartongene. Om det er tørt, som druebokser og plasten fra agurka, så går det rett i søpla. Det er gjort på sekunder, og jeg tenker ikke over det en gang, men nå har vi sortert ut plast i flere år.

Skrevet

River dere av plasten på vinduskonvolutten også; før det legges i papiravfall?

Skrevet

River dere av plasten på vinduskonvolutten også; før det legges i papiravfall?

Nei..

Skrevet

Jeg skyller aldri plasten, hiver den bare rett i sorteringsposen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...