Gå til innhold

Kjærestetur! Ditt beste London-tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har kjæresten lenge ymtet litt småsurt om at vi ALDRI gjør noe sammen bare vi to etter at vi fikk barn sammen. Det er jo sant - jeg har aldri hjerte til å gå fra ungene mine annet enn for jobb (det er liksom eneste legitime/ nødvendige fraværsgrunn). Det er tre år siden vi to var alene noe sted, så jeg skjønner jo tanken hans.

Så: Nå har jeg bestilt London-tur til bursdagen hans. Det blir en overraskelse.Tenkte til og med at jeg skulle bli med, og la mormor/farmor passe småttingene. Gru-gleder meg! Gleder meg til turen, men GRUER meg til å være vekk fra ungene.

Jeg lurer på: Har dere noen gode tips? Foreløpig står søndagen helt åpen. Noe som er litt morsomt? Vi er ikke så supergode på museer, men er åpne for det også. Madame Tussaud's kunne kanskje være noe? Hva synes dere om "pensjonist-sightseeing" med dobbeltdekkerbuss? Vi har gode erfaringer fra det i Paris, selv om det ikke akkurat er supertrendy er det en lettvint måte å komme seg fra attraksjon til attraksjon uten å måtte planlegge så mye selv... ønsker tips til både aktiviteter og mat! Vi synes det er deilig å ha planene klare, er ikke så veldig spontane ;)

FORELøPIG AGENDA (FOR LESELYSTNE):

Fredag:

Ikke så mye sightseeing denne dagen. Vi skal komme oss til hotellet, Plaza on the River, og deretter ta en litt moderne asiatiskinspirert lunsj hos Chino Latino Etterpå går vi vel kanskje en liten tur langs elven, før det forhåpentligvis blir voksentid på hotellet (satser på at jeg ikke får mensen, stakkars deg!). Middag tar vi på indisk hos Veeraswamy og rusler derfra til teater for å se

(Gleder meg til det siste - vi hadde vår første date på Les Mis-forestilling i Oslo en gang for lenge lenge siden, så det blir et hyggelig minne å gjenoppfriske.)

Lørdag:

Frokost på hotellet, før vi går mot Westminister og Big Ben. Ser oss litt om i området, knipser noen bilder og tar livet litt med ro. Til lunsj blir det italiensk på Locale og deretter en fartsfylt båttur på Themsen. Etterpå har vi snik-i-køen billetter til London Eye og tilhørende "the 4D experience". Så går vi for tradisjonell ettermiddagste med litt lett mat et hotell i nærheten. Ingen voldsomme planer etter dette; kanskje litt shopping og gate-trasking om jeg er heldig, før vi går til hotellet og roer ned med et bad. På kvelden har jeg reservert bord på Goodman, med håp en god biff (mannens favoritt) i litt pub-aktige omgivelser. Og så er det kveld!

Søndag:

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Covent garden er et kjempekoselig område. Eller besøk The Tower, British Museum, shop enda mer. Kan anbefale Nike butikken i oxford street.. reis litt rundt med tuben og bare hopp av og gå på steder uplanlagt:)

Skrevet

Høres kjempekoselig ut! Barna greier seg nok fint med besteforeldrene!

Kjempefint opplegg; båtturen så morsom ut.

Turistbussene er veldig greie å komme seg fra sted til sted med. Dere må jo ikke sitte på dem hele dagen!

Forslag: Madame Tussaud's, Buckingham Palace, Oxford street shopping (de har åpent på søndager også). Noe for enhver smak i London. Mange fine parker også. Vil dere se mer teater, finnes det ofte søndagsmatineer. Sjekk Billy Elliott!!

God tur!

Skrevet

Dra til Camden Markets og shop litt, ta en kaffe på en kafe ved Camden Lock, spaser en tur i Hyde Park. Ta det litt med ro, og gjøre det som faller dere inn. Kanskje la mannen din få bestemme litt også?

Skrevet

Camden Markets syns jeg var veldig koselig når jeg var der sist.

Verdt et besøk, og ta det med ro. Dere skal kose dere, ikke løpe maraton

Skrevet
Camden Markets syns jeg var veldig koselig når jeg var der sist. Verdt et besøk, og ta det med ro. Dere skal kose dere, ikke løpe maraton

jupp, eller book en jack the ripper walk på kvelde. det var kjempe spennende og morsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...