Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Altså, til mat, drikke (ikke alkohol), litt shopping og annet dilldall? Vet det varierer og at ingen er like men er helt ny på det her så fint hvis noen kan si sånn ca hva de pleier å ha med i lommepenger. Vil ikke sløse, men tenker jo å kose oss litt også da. Er 1 voksen og ett barn på 1,5 år. Evt, lønner det seg å ta med barnemat, bleier osv, eller er det noe man liksågodt kan kjøpe der? Takk for svar! :-)
Silly80 Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Du får kjøpt det meste på supermarkedene der. Og ville regnet 7000 på en uke for dere hvis du skal shoppe litt også
Gjest SHOC Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Ps ta med solkrem fra Norge, den de har der nede er dyr og dårlig. Tror bleier er billigere her. Du kan finne mye greie klær der nede, men husk å prute veldig.
Ulldott Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Bleiene er dyre der nede så d lønner seg å ta dem med. Mat får du tak i men det er jo greit å ha med noe som du vet barnet ditt liker. Ville hatt med rundt 10000 for en uke. Holder jo lenge med 1000 kr dagen for mat, men d er greit å ha med litt tilshopping og taxfree også
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Vi var i Tyrkia i juni med 2 voksne og 3 barn (7 år, 5 år og 9 mndr). Hadde med alt av mat og bleier til babyen, synes det var veldig greit. Gikk fri for bleier de siste dagene og måtte kjøpe der, kjøpte pampersbleier og de luktet FRYKTELIG parfyme. Brukte ca 850 kr dagen. Spiste middag ute hver dag, frokost var inkludert. Med 3 små barn på tur var det begrenset med hvor mye vi orket av aktiviteter, så pengene gikk stort sett til mat, klær og strandaktiviteter. Men er masse å bruke penger på, så om man ønsker å dra på div. utflukter går pengene fort. Vi var mest ved bassenkanten/hotellområdet og storkoste oss der. Solkrem hadde vi med oss hjemmefra. Reiste med noen som hadde med en på 13 mnd, hun spiste barnemeny på restaurant, gikk veldig fint. Ble ikke dårlig i magen. Vi hadde med oss leverpostei til ungene, det var de kjempe glade for. Vi hadde budsjettert med at det skulle gå mer penger. Vi koste oss og sparte ikke, men gjorde rett og slett ikke så mye (varmen hadde nok mye av skylda til at vi foretrakk bassengområdet/stranda). Regner med at det går mer penger når ungene blir større Kos dere på tur!
GlemMegEi Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Til 2 voksne og 2 har vi brukt ca.10.000 alle gangene vi har vært der.nå tar jeg med litt ekstra for vet vi skal shoppe ganske mye:-)
Gjest marie-s Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 Du er en voksen og et barn så 1000 kroner i mat/drikke om dagen var enormt. En bedre middag for en person på resturant ligger på rundt 50-60 lire = 160-180kr. Noen resturanter tilbyr Trykisk frokost, det må nesten prøves, det minner litt om tapas der man får flere ulike små retter på bordet. Et tips nå som det er ganske varmt der nede: Snu litt på døgnet slik at dere går ut og spiser på kvelden når det begynner å bli litt kjøligere. Ha et brød og eventuelt noe pålegg eller frukt liggende på rommet (fordel med kjøleskap) så kan dere ta en liten frokost der også. Vi har som oftes hatt leilighet og spist frokost på rommet før vi gikk ut, men dette er mest fordi jeg blir så sur om jeg ikke spiser frokost. En 0,5 med vann koster ikke mer enn ca 2-3 kroner dette er greit å ha med hele tiden. Shopping: Her kan det fort gå med litt penger om man går for butikkene hvor man kan prute. skal du til Alanya kan du også få noen tips om butikker hvor du slipper og prute og hvor jeg har funnet utrolig mange stilige barneklær og klær til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå