Gå til innhold

Hva pakker dere med i matboksen til barehagebarna deres?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare et nistemåltid i uka, resten av maten får de i barnehagen. Jeg pleier å sende med brødskiver med pålegg, av og til en wrap, kald pizza, pannekake, fiskekake el.l. hvis vi har noen rester som passer til niste.

Litt gulrot, agurk el.l. i staver, og av og til en yoghurt. Frukt ordner barnehagen.

Skrevet

Nå har vi byttet barnehage, og der skal de ikke ha matpakker, kommer nesten til å savne det litt...

Jeg pakker bento-inspirerte matbokser, mye oppkuttet frukt og grønt, av og til lomperull, brødskive, fiskekaker i terninger, små beholdere med saus el, gjernemiddagsrester, pølsebiter, kokt egg, ost, etc...

Skrevet

I siste nummer av Foreldre & Barn var det en artikkel om nistemat. Var ei som hadde skrevet en bok om tips til morsomme matpakker som "viste frem" forskjellige morsomme matpakker :-)

Skrevet

I dag var det wrap, andre dager kan det være:

- omelett

- kokt egg

- brødskiver med div pålegg

- middagsrester

- yoghurt

I tillegg får hun alltid med seg grønnsaker (tomat, agurk, paprika eller det vi har kjøleskapet), litt frukt eller bær (får ogsåfrukt i barnehagen)!

Skrevet

Jeg pakker kun brødskiver og legger to skiver oppå hverandre - enkelt og greit! Hun får ikke frukt, grønt eller andre ting med seg i matpakken av den enkle forklaringen at da spiser hun kun frukten, og ikke selve matpakken.

Typisk oss foreldre er å sende med litt jorbær, kiwi og masse sunt "snacks" i matpakken, selvsagt spiser ungene bare "snacksen" og ikke selve frokosten - jeg hadde gjort det samme jeg:)

De gangene jeg sender med noe ekstra som f. eks en banan eller litt frukt så gir jeg de ansatte beskjed om at de ikke må vise henne dette før hun har spist frokosten sin. Det fungerer fint:)

Skrevet

Som oftest består frokostmatpakken av enten brødskive, knekkebrød eller wrap. I tillegg har han ofte med en yoghurt eller smoothie, og noen ganger babybel ost. en sjelden gang får han med seg en liten boks med rosiner. Jeg har noe små bokser som jeg putter frokostblanding, druer, rosiner, eller andre spennende småting i. Og har vi rester etter pizza, pasta e.l. hender det at han får det med i barnehagen og.

De har bare med seg nistepakke en dag i uka, ellers er det frokost hver dag.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Får mat i barnehagen hver dag med har med niste til 2 maten. Da får hun foreløpig brød, drit og grønt.

Studentmamma88 du kan si il de i barnehagen at hun må spise brødet først. Sånn gjør de det i vesla sin barnehage, men sender alltid med frukt og grønt også.

Skrevet

Hehe.. Du har mange morsomme skriveleifer, juliea!:)

Eller sender du ungen i bhg med drit i matpakka? ;p

Skrevet
Får mat i barnehagen hver dag med har med niste til 2 maten. Da får hun foreløpig brød, drit og grønt. Studentmamma88 du kan si il de i barnehagen at hun må spise brødet først. Sånn gjør de det i vesla sin barnehage, men sender alltid med frukt og grønt også.

Brød, drit og grønt???? :)

Skrevet

Jeg pakker kun brødskiver og legger to skiver oppå hverandre - enkelt og greit! Hun får ikke frukt, grønt eller andre ting med seg i matpakken av den enkle forklaringen at da spiser hun kun frukten, og ikke selve matpakken.

Typisk oss foreldre er å sende med litt jorbær, kiwi og masse sunt "snacks" i matpakken, selvsagt spiser ungene bare "snacksen" og ikke selve frokosten - jeg hadde gjort det samme jeg:)

De gangene jeg sender med noe ekstra som f. eks en banan eller litt frukt så gir jeg de ansatte beskjed om at de ikke må vise henne dette før hun har spist frokosten sin. Det fungerer fint:)

De ansatte i barnehagen hos oss sørger alltid for at barna spiser skiva, middagsrestene eller 'hovedmaten' før barna får frukten eller andre godsaker som er i matpakka..

Hadde jeg hatt to skiver med leverpostei eller kaviar oppå hverandre hver dag til lunsj, hadde jeg ikke spist i det hele tatt :/

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Drit=frukt :) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...