Mamma_til_2 Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 - snuppa er 9 mnd, spiser yoghurt og andre meieriting ( smør på brødet, saus laget av melk, fløte, grøt ol) kan hun få ku melk, litt av og til eller er det forbudt helt til hun er 1 år?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Å drikke kumelk skal man vel vente med til fylte et år. Jeg var forsiktig med alt det andre du nevner også. Innførte ingenting av det før rundt 11 mnd, og tok det gradvis derfra. Dumt om barnet skulle bli følsom for melkeprodukter bare fordi man ikke kan vente noen ekstra uker...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Så lenge det ikke er allergi i nær familie og hun spiser godt av jernrike matvarer(melk kan fortrenge inntak av jernrik mat) så er det ikke noe i veien for å gi kumelk nå. Men det er heller ikke noe hun Må ha, så om det var meg hadde jeg ikke stresset med å begynne å gi det så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Min tante ga sine babyer kumelk istedenfor mm når de begynte å spise grøt.. Men så gjorde/gjør hun mye rart..
Mamma_til_2 Skrevet 3. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2012 Å drikke kumelk skal man vel vente med til fylte et År. Jeg var forsiktig med alt det andre du nevner ogsÅ. Innførte ingenting av det før rundt 11 mnd, og tok det gradvis derfra. Dumt om barnet skulle bli følsom for melkeprodukter bare fordi man ikke kan vente noen ekstra uker... Det er ikke slik at jeg ikke kan vente men snupp viser stor interesse for storesøster sin melk under frokost og kvelds, sÅ det var bare om hun kan fÅ smake litt til disse mÅltidene ikke snakk om og kutte ut mme!!
Light of my life Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Mulig jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, men please les dette før dere flasker opp barna på morsmelken til en annen rase (les kua): http://www.pcrm.org/health/diets/vegdiets/health-concerns-about-dairy-products
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå