Gå til innhold

Hvilken bil har dere? Noen spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Hvorfor akkurat den typen?

-Kjøpe dere den ny eller brukt?

- Hvor mye betalte dere for den?

- Er dere fornøyd?

- Om dere fikk kjøpe hvilken som helst bil, hvilken ville dere valgt, og hvorfor?

Selv har vi en Audi A6 allround fra 2006, men må kjøpe ny på grunn av familieforøkelse. Vi kjøpte den brukt, da vi ville vente med å kjøpe helt ny, da vi ville se hvor stor familie vi ble etterhvert :P

Nå skal vi bytte til, men klarer ikke helt bestemme oss for hvilken type! Vanskelig ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Audi A6 er jo ingen liten bil - hvor mange blir dere i familien snart?

Skrevet

Vi har en volvo V70. blir 4 i familien snaaaart nå håper jeg.

Kjøpte den brukt. Prisen husker jeg ikke helt. Men rundt 250 000 ca. er suuperfornøyd med den. Go plass å lavt forbruk :-)

Skrevet

Peugeot 407.

Helt ok da vi kjøpte den brukt i januar - for meg, samboeren og våre to barn.

Da jeg plutselig ble gravid, angret jeg meg på at jeg sa til samboeren: "Jaja, vi skal jo ikke ha enda et barn på en stund".

Jeg ville egentlig ha 307, han ville ha 407.

Nå er vi på utkikk etter enten en 307 eller en touran.

;)

Må nesten ha litt større bil med 3enkeltseter bak og ikke 2,5seter bak.

(For å få plass til barnesetene.)

Men, vurderer også 7seter innen Honda eller Toyota.

Skrevet

Har en Toyota Avensis 2006 modell. Kjøpte den brukt i 2009 når vi nettopp hadde fått vårt første barn. Da var bilen nylig tyskimpotert av forhandler og hadde en god pris. Vi hadde sett på bil en stund og Toyota var et av merkene vi vurderte, så når denne kom for salg til den gode prisen slo vi til.

Nå har vi fått et barn til og vurderer ny bil igjen. Syns plassen i Avensisen bare blir sånn akkurat. vurderer også et tredje barn innen 2 år og da blir den for liten. Vi skal snart til å bygge hus, så derfor vil vi kjøpe nå og ikke etter at vi er ferdige med huset.

Bilen vi ser på nå er Ford S-Max.

Skrevet (endret)

Har Ford S-max som me kjøpte ny for ca 400 000 for to år sidan. Ville ha ein romsleg bil som samstundes er god på vegen. Mannen har tidlegare køyrt mest Audi, og synes ikkje denne ligg så langt etter i køyreeigenskapar, trass at den er ein del høgare. Likar godt at den er så romsleg i baksetet, og at den sluker fantastisk bra med bagasje på ferieturar, sjølv om me har stor vogn med. Vil anbefale å få med gardin mellom bagasjerom og passasjersete

Den er ganske brei, så eg skulle ynskje den hadde skyvedør når eg skal ta inn og ut to barn i barnesete på trange parkeringsplassar, men det har hittil gått bra utan bulkar :)

(den neste modellen som kjem skal visst ha skyvedørar, og den litt mindre grand C-max har dette)

Me blei anbefalt bilen på det varmaste frå vener, og anbefalar den vidare, spesiellt til trebarnsfamiliar.

Me har forresten den minste og billegaste dieselmotoren, og mannen sa akkurat forleden då me susa oppover bratte bakkar, at han ikkje kan skjøne at folk brukar pengar på større og dyrare motor når denne er så bra. Og det kjem frå ein kresen mann.

Endret av soleia
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Har en Seat Ibiza, 2001-modell

Hadde en stasjonsvogn, Nissan Primere, men når jeg ikke lengre trenger plass til barnevogn og stort sett bare driver med bykjøring så var jeg ute etter en liten bil

Kjøpte brukt hos forhandler

Betalte 34 000,- (prutet den ned fra 39 000,-)

Er veldig fornøyd med den

Skrevet

#2 her.. Lurte på om dere var fire eller flere.

Vi hadde en volvo V70 da både nr 1 og 2 ble født, var kjempe fornøyd. Utrolig god plass, får med omtrent hva du vil i den bilen. Og som nevnt før her, har den utrolig lavt forbruk (ca. 0,53 på mila - blanda kjøring) til så stor bil å være. Enda da hadde vi 163hk, automat (D5).

Etter småbarnsperioden gikk vi over til XC60, den har mye mindre plass - spesielt bagasjerom å er mye mer kostbar på alle vis.

Lykke til!

Skrevet

Vi har en Ford S-max.

Kjøpte den brukt for 3 år siden, det er en 2006 modell. Husker jammen ikke hva vi betalte for vi hadde innbyttebil.

Vi kjøpte den fordi vi nettopp hadde fått vårt fjerde barn og trengte en bil med plass til fire seter. S-max'en er en av de største flerbruksbilene uten at den blir stor som en Caravelle.

Er ganske fornøyd, men ikke 100%. Om jeg skulle valgt på nytt ville jeg hatt en større motor i den enn vi har, vår er litt "tung i rumpa" synes jeg og skulle gjerne hatt litt mer futt i den. Er heller ikke 100% fornøyd med kjøreegenskapene på vinterføre. Vi bor på toppen av en ganske bratt bakke og har hatt mange forskjellige biler, dette er den første bilen vi har slitt med å komme opp bakken med. Jeg trives ikke i den på vinterføre.

Skulle jeg valgt helt fritt ville jeg kjøpt en helt ny Peugeout 807 syvseter, men den koster flesk ;)

Skrevet

Vi har en Citröen Picasso Grand C4. Den har tre separate seter i andre seterad, og to ekstraseter bakerst. Jeg har kjørt voksne i de bakerste setene, men de passer egentlig bare for barn.

Vi har tre barn og en stor hund, og bilen passer oss ypperlig.

Servicen på merkeverkstedet er velidg god, og de er blide og hyggelige når vi ringer og skal ha hjelp til noe. vi hadde VW før, så vi var ikke bortskjemt med det.

Kjørekomforten på Citröen er enestående, det er den beste bilen jeg noen gang har kjørt.

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt en ny Ford grand c-Max, og vi er kjempe fornøyd!!

God plass til to barneseter bak og bagasje! Ved behov kan vi sette opp den bakerste seteraden, slikt det blir en 7-seter! All bagasjeplassen blir da borte, men vi trenger 7 seter så sjelden at det løser vi med skiboks :)

Mest genialt synes jeg det er med skyvedørene bak.. Mye enklere å få barna inn og ut av seter osv..

Ser egentlig veldig få c-Max på veiene i Norge.. Stort sett s-Max, men c-maxen er mindre og derfor valgte vi det.. Blir mest bykjøring på oss!

Vår var 1 år gammel, tidligere brukt som demobil hos forhandler! Betalte 300 000,-

Dette var bilen vi ønsket oss - med tanke på de behov vi har.

Sambo har helt sikkert en helt annen bil han helst skulle kjørt rundt i.. Hehe.. Men dårlig med plass til barn, barnevogner osv

Skrevet
-Hvorfor akkurat den typen? -Kjøpe dere den ny eller brukt? - Hvor mye betalte dere for den? - Er dere fornøyd? - Om dere fikk kjøpe hvilken som helst bil, hvilken ville dere valgt, og hvorfor? Selv har vi en Audi A6 allround fra 2006, men må kjøpe ny på grunn av familieforøkelse. Vi kjøpte den brukt, da vi ville vente med å kjøpe helt ny, da vi ville se hvor stor familie vi ble etterhvert :P Nå skal vi bytte til, men klarer ikke helt bestemme oss for hvilken type! Vanskelig ;)

Vi har Ford Galaxy og Ford grand cmax

Disse bilene fordi det er god plass og mange muligheter mtp setene og vi syns de er gode å kjøre.

Er veldig fornøyd. Og på maxen er det skyvedører og det var en av grunnene til at vi kjøpte akkurat denne bilen. det er ett stort pluss

Husker ikke prisene, men galaxy kjøpte vi brukt og cmax kjøpte vi ny.

Er veldig fornøyd med Ford, så kunne jeg velge en hvilken som helst bil, hadde det nok blitt en ny Ford :D

Skrevet

Vi har en audi a6 3 liter 2008, og vi blir en familie på 5 i april og satser på at det går greit :) søsknene 10 og 8 :)

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Kia Cee'd 2008 stasjonsvogn. Kjøpte den i fjor sommer. 120000 kr. Hadde gått 125000 km. Nå: 160000 (o_O)

-Hvorfor akkurat den typen?

Vi tatt alltid vært fornøyd med merket, og akkurat denne typen og modellen pga plassen og at den et økonomisk å kjøre og lett å skru på (!!)

-Kjøpe dere den ny eller brukt?

Brukt.

- Hvor mye betalte dere for den?

120000

- Er dere fornøyd?

Veldig :)

- Om dere fikk kjøpe hvilken som helst bil, hvilken ville dere valgt, og hvorfor?

En helt ny Cee'd. Enda mer økonomisk i drift enn den vi har nå. Snille biler de der :) eller kanskje en Sportage. Sprek og rimelig SUV :)

Skrevet

Har passat stasjonsvogn nå, 2002 mod. kjøpte brukt i 2010 for ca 50 000. er kjempefornøyd med bilen min :D men kunne jeg valgt hvilken som helst bil uten å tenke på pris, vedlikehold og div så hadde jeg valgt en ford excursion. de er så fine og kjempegod plass :D

Skrevet
Audi A6 er jo ingen liten bil - hvor mange blir dere i familien snart?

Vi blir snart 6, så trenger ett ekstra sete ;)

Er storfornøyd med bilen, så er litt vemodig å må bytte den ut.

HI

Skrevet

BMW X5 2009 modell

-Hvorfor akkurat den typen? Har hatt den flere ganger, men trengte en nyere enn de vi hadde hatt.

-Kjøpe dere den ny eller brukt? Brukt

- Hvor mye betalte dere for den? 780000 (er billigere nå)

- Er dere fornøyd? Ja

Vil ikke kjøpe ny bil enda, vil vente til de nye modellene kommer. Er fan av denne bilen, og andre biler vi kunne tenkt oss fungerer ikke med 3 barn i bilstol

Skrevet
BMW X5 2009 modell -Hvorfor akkurat den typen? Har hatt den flere ganger, men trengte en nyere enn de vi hadde hatt. -Kjøpe dere den ny eller brukt? Brukt - Hvor mye betalte dere for den? 780000 (er billigere nå) - Er dere fornøyd? Ja - Om dere fikk kjøpe hvilken som helst bil, hvilken ville dere valgt, og hvorfor? Vil ikke kjøpe ny bil enda, vil vente til de nye modellene kommer. Er fan av denne bilen, og andre biler vi kunne tenkt oss fungerer ikke med 3 barn i bilstol

Grunnen til at vi kjøper denne typen igjen og igjen er at den har 4 hjulstrekk, er sprek, ser kul ut og gir oss det meste vi trenger/liker med en bil. Men skulle ønske den var en smule romsligere i baksetet.

Skrevet

Passat 2006 modell. Ville ha stasjonsvogn og syntes den var kjempe fin. Betalte 150 000 for den og er kjempe fornøyd :) kjøpte den i våres

Skrevet

-Volvo 940, var splitter ny i 1993. Kjøpte den for 60 000 for 6 år siden.

-Den har suverent god bagasjeplass selv om den ikke er stasjonsvogn. Det lukter litt svidd hvis det gasses litt ekstra i oppoverbakker, men man lærer fort hvor mye man kan tråkke på gasspedalen. Den god og varm som en bakerovn på sommeren og er bakglatt på vinterføre.

Men det beste av alt. Den har ikke vært til reparasjon en eneste gang på 6 år. Den bare går og går :D

- Skal ikke bytte ut gamlefarfør jeg må, men da blir det nok en toyota avensis tenker jeg. De er driftsikre, gode å kjøre og generelt mye bil for pengene

Skrevet
-Hvorfor akkurat den typen? -Kjøpe dere den ny eller brukt? - Hvor mye betalte dere for den? - Er dere fornøyd? - Om dere fikk kjøpe hvilken som helst bil, hvilken ville dere valgt, og hvorfor? Selv har vi en Audi A6 allround fra 2006, men må kjøpe ny på grunn av familieforøkelse. Vi kjøpte den brukt, da vi ville vente med å kjøpe helt ny, da vi ville se hvor stor familie vi ble etterhvert :P Nå skal vi bytte til, men klarer ikke helt bestemme oss for hvilken type! Vanskelig ;)

1. Audi A6 (ikke stasjonsvogn), pen bil, drikker LITE diesel, greit plass til 2 barn og 2 voksne. :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...