Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Vi har prøvd en liten mnd allerede, både å sitte på doen og på potten. Det gikk fint de to første gangene, tisser ikke men er ikke redd. Men etter dette har hun blitt helt krakilsk og livredd for å sitte på do eller potten. Når starter dere med denne treningen? Hun er nå 20mnd gammel.
Miitii Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 Vi starta da hun var 1år (ganske nøyaktig), og i starten både tissa og bæsja hu på potta. Men så har vi hatt dagmamma i noen måneder nå, og jeg har sagt at hun ikke trengte å "stresse" med å sette henne på potta, så hun mer eller mindre slutta å bruke den. Nå har jeg vært hjemme med henne i 3 uker, og hun har igjen begynt å tisse på potta, men er ikke så glad for å bæsje der lenger. Hun har gjordt det et par-tre ganger, men mest som "uhell" tror jeg. Hun er veldig glad i å sitte på potta, gir beskjed når hun må på do (eller nettopp har begynt da...) og så spør jeg om vi skal gå på potta, og da løper hun ut på badet. Regner med at bæsjinga kommer igang igjen om litt Foreløpig så prøver vi ikke å få henne "tørr", regner med det blir først omkring neste sommer (Hun er 17mnd nå), men prøver så godt vi kan å gjøre potta til noe positivt og naturlig Hun får masse ros uansett om hun har gjordt noe på potta eller ei.
pip pip Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 tulla er snart 2,5 år. Vi prøve med potte. HUn setter seg på den, men vil ikke tisse enda. Så håper det snur snart
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Kjøpte potta da hun var omkring 16 mnd. Da lå den bare sammen med lekene for at hun skulle bli vant. Tisset på den første gang rett før hun fylte 2 år, og da har vi ikke øvd lenge. Hun bare satt der mens vi leste bok. men det ble en hektisk periode etter dette, så vi orket ikke begynne for alvor. Nå først har vi begynt for alvor. Og hun fyller 3 år til høsten. Hun forstår så mye mer og vi kan kommunisere. Jeg hadde aldri trodd hun skulle sitte frivillig på toalettet heller fordi hun ble hysterisk hvis jeg prøvde. Men nå vil hun heller sitte på do fremfor potte. Vi begynte så smått i midten av juli å la henne gå uten bleie, så ville hun ha bleie igjen, men nå er vi for alvor i gang. Hun har gått 2 hele dager uten bleie nå, og vi merker utviklingen. Det er mange uhell, men hun klarer også å tisse på potte og do. Hun syns det er kjempegøy å tørke seg og skylle ned. Vi har ihvertfall vært klar på at vi ikke orker å stresse. Det skal være litt på barnets premisser. Vi vil bare motivere og ikke presse. Hvis hun sier at hun skal ha bleie på, så prøver vi å motivere henne til å ta på trusa i stedet og som regel tar hun trusa på. Men slår hun seg helt vrang, så får hun bleie. Det skal ikke oppleves som noen negativt å bruke do eller potte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå