Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Er det noen her som har erfaring med å begynne i jobb igjen relativt kort tid etter fødsel? Vi planlegger å dele permisjonen, og slik vi har tenkt det hittil er at jeg skal jobbe ca 2 dager i uken allerede etter 2 mnd og ca 3 dager i uken etter 5-5 mnd Er det noen her som har erfaring med dette, gjort noe av det samme, eller har andre synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 Etter min første fødsel hadde jeg ikke orket. Jeg mistet en del blod, så det tok tid før jeg ikke ble fort sliten. I tillegg hadde jeg hatt problemer i forbindelse med amming. Jeg fullammet begge mine frem til de var ca6mnd og det tok enda 1-2mnd før de spiste nok i løpet av dagen til at de ikke måtte ammes i tillegg. Man kan jo pumpe og gi flaske, men det tror jeg ikke jeg hadde orket og hvertfall ikke fra de var 2mnd. Hvis du har en fødsel du kommer deg raskt etter og gir flaske, så er det sikkert mulig å gjennom føre det, men jeg tror det blir psykisk hardt å være så lenge fra babyen så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 Jeg har ikke erfaring, men vil råde deg til å ikke gjøre det på den måten om du ikke har erfaring med fødsel og barseltid fra før. De aller fleste damer har ett eller annet inni seg som gjør at det føles veldig ubehagelig å dra fra babyen så kort tid etter. Mens for noen fungerer det selvsagt helt ypperlig, men du skal nok ha litt flaks om du er en av dem.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Heldigvis har jeg mulighet til å tilpasse dagene som jeg vil, kan egentlig jobbe hvor som helst enkelte dager, så lenge jeg hat pc og tlf. Dette kommer sikkert tilå provosere en del, men det jeg gruer jeg aller mest til med å få barn er å ikke jobb, og å være hjemme hele tiden... Sånn som det er akkurat nå så er det nesten sidestilt med straff å skulle gå hjemme et helt år. Vi er faktisk enige i hjemmet om at det kan vi ikke utsette hverken meg eller forholdet vårt for.....
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 Jeg var ikke bra i underlivet før etter 6 mnd med første og fullammet lenge så det kunne ikke jeg gjort. Jeg syns 2 mnd hørtes veldig tidlig ut.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #6 Skrevet 2. august 2012 Heldigvis har jeg mulighet til å tilpasse dagene som jeg vil, kan egentlig jobbe hvor som helst enkelte dager, så lenge jeg hat pc og tlf. Dette kommer sikkert tilå provosere en del, men det jeg gruer jeg aller mest til med å få barn er å ikke jobb, og å være hjemme hele tiden... Sånn som det er akkurat nå så er det nesten sidestilt med straff å skulle gå hjemme et helt år. Vi er faktisk enige i hjemmet om at det kan vi ikke utsette hverken meg eller forholdet vårt for..... Men da hørtes det jo helt greit ut, og at du er den rette personen for å begynne å jobbe tidlig. Rent praktisk er det ikke vanskelig så lenge dere legger tilrette fra starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå