Gå til innhold

Hjelp. Hva feiler meg???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt på høyre side (livmoren??) rett ved siden av hoftebeinet, der jordmor kjenner får å kjenne hvor hodet til babyen er, er ikke dette livmoren? Er ikke gravid, bare forklare hvor jeg har vondt. Er så ømt og vondt at jeg ikke klarer å klemme hardt der eller ta særlig på siden der, kjenner jeg nesten svimler.

Er noe galt med meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blindtarm? Men det pleier jo å være på siden. Uansett, holder du på å svime av av smerte så ring legevakta Nå!

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor jordmor kjenner etter hodet til babyen, men blindtarmen ligger også i det området. Har det oppstått akutt ville jeg tatt en telefon til legevakten.

Skrevet

Har det vært sånn lenge?

Skrevet

Huffda, hørtes ikke godt ut...har du prøvd å presse hardt på stedet for så å slippe brått? Hvis det gjør vondt kan det jo være blindtarmen? Men den sitter kanskje litt lenger oppe. Tenker også eggstokkbetennelse! Det skal visst være veldig vondt. ..Jeg hadde ringt legen imorgen hvis det ikke går over. God bedring!

Skrevet

Ikke bare på høyre side, men går til midten av magen. Ingenting på venstre. Hatt det i noen måneder, litt frem og tilbake, men ekstra vondt siden mandag. Takk for råd, jeg er ganske redd siden det er blitt verre. Føles nesten som om livmoren skal falle ut når jeg trykker. Er på samme plass jeg får mensensmerter.

HI

Skrevet
Huffda, hørtes ikke godt ut...har du prøvd å presse hardt på stedet for så å slippe brått? Hvis det gjør vondt kan det jo være blindtarmen? Men den sitter kanskje litt lenger oppe. Tenker også eggstokkbetennelse! Det skal visst være veldig vondt. ..Jeg hadde ringt legen imorgen hvis det ikke går over. God bedring!

 

Tror ikke jeg tør det, da besvimmer jeg, og siden jeg er alene med barna nå så må jeg jo fungere. Men er ikke vondt når jeg sitter, men når jeg er borti der, eller jeg bøyer meg/går fort/danser etc.

 

HI

Skrevet

Cyste på eggstokken?

Skrevet
Cyste på eggstokken?

 

Ja kanskje det ja...:/ Kan jeg få kreft da?:(HI

Skrevet
Har så vondt på høyre side (livmoren??) rett ved siden av hoftebeinet, der jordmor kjenner får å kjenne hvor hodet til babyen er, er ikke dette livmoren? Er ikke gravid, bare forklare hvor jeg har vondt. Er så ømt og vondt at jeg ikke klarer å klemme hardt der eller ta særlig på siden der, kjenner jeg nesten svimler. Er noe galt med meg??

 

 

Kan det være eggløsningen du kjenner?

 

Jeg hadde ekstreme smerter lenge før jeg til slutt innså at det var pga eggløsningen. Kommer alltid en uke etter endt mens.

Jeg får så vondt at jeg må sitte/ligge helt i ro, føles ut som om livmoren skal dette ut, slik du beskriver. Stikkende-sviende følelse. Veldig ekkelt.. Og jeg får smerter enten på den ene siden, eller over hele magen.

Det er få som vet om at man kan få så ekstreme smerter under eggløsning. Men du burde sjekke dette ut.

Skrevet
Har så vondt på høyre side (livmoren??) rett ved siden av hoftebeinet, der jordmor kjenner får å kjenne hvor hodet til babyen er, er ikke dette livmoren? Er ikke gravid, bare forklare hvor jeg har vondt. Er så ømt og vondt at jeg ikke klarer å klemme hardt der eller ta særlig på siden der, kjenner jeg nesten svimler. Er noe galt med meg??
Kan det være eggløsningen du kjenner? Jeg hadde ekstreme smerter lenge før jeg til slutt innså at det var pga eggløsningen. Kommer alltid en uke etter endt mens. Jeg får så vondt at jeg må sitte/ligge helt i ro, føles ut som om livmoren skal dette ut, slik du beskriver. Stikkende-sviende følelse. Veldig ekkelt.. Og jeg får smerter enten på den ene siden, eller over hele magen. Det er få som vet om at man kan få så ekstreme smerter under eggløsning. Men du burde sjekke dette ut.

 

# 11 Her:

 

Jeg innså at det var eggløsningen, fordi en dag hvor jeg hadde så ekstreme smerter måtte jeg ringe til legevakta fordi samboeren min ble så bekymra!

Skrevet
Har så vondt på høyre side (livmoren??) rett ved siden av hoftebeinet, der jordmor kjenner får å kjenne hvor hodet til babyen er, er ikke dette livmoren? Er ikke gravid, bare forklare hvor jeg har vondt. Er så ømt og vondt at jeg ikke klarer å klemme hardt der eller ta særlig på siden der, kjenner jeg nesten svimler. Er noe galt med meg??
Kan det være eggløsningen du kjenner? Jeg hadde ekstreme smerter lenge før jeg til slutt innså at det var pga eggløsningen. Kommer alltid en uke etter endt mens. Jeg får så vondt at jeg må sitte/ligge helt i ro, føles ut som om livmoren skal dette ut, slik du beskriver. Stikkende-sviende følelse. Veldig ekkelt.. Og jeg får smerter enten på den ene siden, eller over hele magen. Det er få som vet om at man kan få så ekstreme smerter under eggløsning. Men du burde sjekke dette ut.

 

Er halvannen uke siden jeg hadde mensen da....Har aldri hatt det så vondt før...nå har jeg faktisk plutselig vondt når jeg sitter også.....HI

Skrevet

Det er ikke muskulært da? Er du stiv på innsiden av låret også? Kiropraktoren bruker å presse på punkter der til meg ihvertfall.

Skrevet

Hvis du har så vondt at du er redd du besvimer hvis du klemmer på det, så bør du uten tvil ta kontakt med legevakt i kveld. Når det er vondt nederst på høyre side av magen og det blir vondere når du klemmer er typisk for blindtarmbetennelse. En blindtarmbetennelse kan være litt av og på, men vil til slutt måtte opereres for at ikke blindtarmen skal sprekke.

 

Hvis det er en cyste på eggstokken, så trenger ikke det å være farlig, men det kan også være veldig vondt.

 

Dra på legevakta med en gang, så slipper du å lure på om det er noe farlig eller ikke!

Skrevet

Er jo ikke meningen man skal gå med slike smerter, noe kan jo være galt og det kan være akutt.

 

Om det f.eks er blindtarmen kan det plutselig bli alvorlig om den sprekker. Ville absolutt ringt legevakten, om det ikke er noe farlig kan du ihvertfall få med deg noen sterke smertestillende hjem.

Skrevet
Det er ikke muskulært da? Er du stiv på innsiden av låret også? Kiropraktoren bruker å presse på punkter der til meg ihvertfall.

 

Hjelp, her kjenner meg igjen i alt. Er faktisk det, går jevnlig til kiropraktor pga stiv nakke/rygg, og er ikke stiv i lårene inni, men baksiden av lårene rett under rompa har jeg mye vondt, men det er pga det er forbindelse med den delen av kroppen og ryggen sier min kiropraktor. Huff, men har slitt med stiv nakke i mange år, aldri hatt så vondt før.., men har hatt vondt mange ganger.

HI

Skrevet
Hvis du har så vondt at du er redd du besvimer hvis du klemmer på det, så bør du uten tvil ta kontakt med legevakt i kveld. Når det er vondt nederst på høyre side av magen og det blir vondere når du klemmer er typisk for blindtarmbetennelse. En blindtarmbetennelse kan være litt av og på, men vil til slutt måtte opereres for at ikke blindtarmen skal sprekke. Hvis det er en cyste på eggstokken, så trenger ikke det å være farlig, men det kan også være veldig vondt. Dra på legevakta med en gang, så slipper du å lure på om det er noe farlig eller ikke!

 

Jeg orker ikke dra på legevakten, orker ikke ringe familie som skal på jobb i morgen for å passe barna heller. Får vente til i morgen! Er ikke så vondt at jeg ikke klarer meg, som sagt er mest når jeg beveger meg.

 

Takk for svar.

HI

Skrevet

Prøv å tøye hofteleddsbøyeren (iliopsoas) på den siden. Du finner beskrivelse/bilder om du søker tøyning og iliopsoas.

 

Er den veldig stram blir det mindre plass når du har el og da kan det gi mye smerter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...