Gå til innhold

Så sinnsykt harry!


Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har harryhandla, det er deilig og bisarrt på samme tid. Frokost på Max på Norby - megaburger, chili cheese-kuler, løkringer, to dipper, milkshake og cola. Deretter butikkbonanza, tilslutt matbutikken. Nå lures det på følgende: hva er det jeg har kjøpt, egentlig? Stappa masse rart i fryseren, det meste selvforklarende (brie, kjøttdeig, roastbeef, kalkunpålegg, spare ribs), men hva er egt fläskstek? Det ser ut som en litt slaskete (dog frossen) batong, så jeg skjønner ikke helt hvilken del av hvilket dyr det er snakk om, bortsett fra at det neppe er den opplagte delen som storebror og jeg fniste av hele veien til kassa. Og hva gjør jeg med den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Harryhandel er undervurdert og det å komme hjem med masse varer fra O`Store Utland som man egentlig ikke har bruk for, men som man kjøpte fordi de så artige ut eller hadde en spennende tekst på et fremmed språk er en riktig så god følelse

Skrevet

Jeg har harryhandla, det er deilig og bisarrt på samme tid. Frokost på Max på Norby - megaburger, chili cheese-kuler, løkringer, to dipper, milkshake og cola. Deretter butikkbonanza, tilslutt matbutikken. Nå lures det på følgende: hva er det jeg har kjøpt, egentlig? Stappa masse rart i fryseren, det meste selvforklarende (brie, kjøttdeig, roastbeef, kalkunpålegg, spare ribs), men hva er egt fläskstek? Det ser ut som en litt slaskete (dog frossen) batong, så jeg skjønner ikke helt hvilken del av hvilket dyr det er snakk om, bortsett fra at det neppe er den opplagte delen som storebror og jeg fniste av hele veien til kassa. Og hva gjør jeg med den?

 

Hvis den ser ut som noe som kunne dingla mellom beina på ruslebiffen, så er det indrefile av gris du har shoppa inn.

Skrevet

Steker i stekepanna.

 

Marinerer og griller.

 

Lager en lomme på langs, fyller med blu castello og surrer bacon rundt hele greia. Så bruner du den litt i stekepanna. Så legges den i en ildfastform og stekes i ovnen på 225 grader i ca 30 min.

 

Kommer ikke på flere tips, men det er synd å kappe den opp til gryterett.

Skrevet

Er nok indrefilet av svin ja:) Nammis.

 

Men, jeg visste ikke man kunne fryse brie! hvordan går det?

Skrevet
Er nok indrefilet av svin ja:) Nammis. Men, jeg visste ikke man kunne fryse brie! hvordan går det?

 

Samme tanken slo meg også. Fryse brie?

Gjest sug lut
Skrevet
Er nok indrefilet av svin ja:) Nammis. Men, jeg visste ikke man kunne fryse brie! hvordan går det?
Er nok indrefilet av svin ja:) Nammis. Men, jeg visste ikke man kunne fryse brie! hvordan går det?
Samme tanken slo meg også. Fryse brie?
Det går som pikk i Grete, sier min mor (med fare for å høres ut som Mr Lee) og siden jeg har spist av resultatet hos henne tror jeg på det. Så jeg kjøpte et helt brie-hjul, delte det i kakestykker og frøs bort i folie. Voila.
Gjest sug lut
Skrevet
Steker i stekepanna. Marinerer og griller. Lager en lomme på langs, fyller med blu castello og surrer bacon rundt hele greia. Så bruner du den litt i stekepanna. Så legges den i en ildfastform og stekes i ovnen på 225 grader i ca 30 min. Kommer ikke på flere tips, men det er synd å kappe den opp til gryterett.
Den siste der høres ut som grisehimmelen. Skal spares og prøves en gang jeg har gjester (kommer'u en tur i morra kveld?)!
Skrevet

Oh yes, tar med 3l fra kjellern. Elsker mat jeg slipper å lage selv.

Skrevet
Steker i stekepanna. Marinerer og griller. Lager en lomme på langs, fyller med blu castello og surrer bacon rundt hele greia. Så bruner du den litt i stekepanna. Så legges den i en ildfastform og stekes i ovnen på 225 grader i ca 30 min. Kommer ikke på flere tips, men det er synd å kappe den opp til gryterett.
Man kan forøvrig bruke de fleste typer ost inni indrefileten, Blue Castello er en sikker suksess. Jeg pleier å gjøre samme vrien med kyllingfilet, fyller den med ost og urter og surrer den med bacon. Knallgodt :)
Skrevet

Favoritten her i huset er Blue Castello, liker konsistensen.

 

Gjest sug lut
Skrevet
Steker i stekepanna. Marinerer og griller. Lager en lomme på langs, fyller med blu castello og surrer bacon rundt hele greia. Så bruner du den litt i stekepanna. Så legges den i en ildfastform og stekes i ovnen på 225 grader i ca 30 min. Kommer ikke på flere tips, men det er synd å kappe den opp til gryterett.
Man kan forøvrig bruke de fleste typer ost inni indrefileten, Blue Castello er en sikker suksess. Jeg pleier å gjøre samme vrien med kyllingfilet, fyller den med ost og urter og surrer den med bacon. Knallgodt :)
Brie? Siden jeg nå har en hel brie-åker, mener jeg?
Skrevet

Hvorfor ikke? Aldri prøvd på indrefile, men veldig godt i kylling.

Skrevet

Butterdeig er også godt utanpå! Litt beef wellington, bare med svin :)

 

Bare å storhandle brie neste gang da ser jeg. Var redd den ble litt Friisbrie av å ligge i frysa :/

Skrevet
Steker i stekepanna. Marinerer og griller. Lager en lomme på langs, fyller med blu castello og surrer bacon rundt hele greia. Så bruner du den litt i stekepanna. Så legges den i en ildfastform og stekes i ovnen på 225 grader i ca 30 min. Kommer ikke på flere tips, men det er synd å kappe den opp til gryterett.
Man kan forøvrig bruke de fleste typer ost inni indrefileten, Blue Castello er en sikker suksess. Jeg pleier å gjøre samme vrien med kyllingfilet, fyller den med ost og urter og surrer den med bacon. Knallgodt :)
Brie? Siden jeg nå har en hel brie-åker, mener jeg?
Har ikke prøvd med Brie selv, men det o store internettet sier ohyeah!!! :)
Skrevet

Prøv denne, utmerket kveldskos.

 

Ciabatta

Pesto

Spekeskinke

Brie/camenbert

Mango (i små terninger)

 

Stek ciabatten som anvist på pakken.

Del den så i to og smør pesto på bunnen. Legg på 2-3 skiver spekeskinke. Legg så på skiver av brie. Stekes i ovnen på 200 grader til osten flyter ut (ikke alt for mye). La toppen ligge i ovnen samtidig.

 

Server så med mango til.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nå har jeg sett deg skrive den oppskriften så mange ganger, Ziva, at jeg nesten vurderer å innføre spekeskinke som en del av kostholdet mitt. Jeg skal prøve en dag, hvis det blir godt uten spekeskinken. ;)

Gjest Mentha
Skrevet

Ziva, mmmmmm! Og jeg som sitter her med hul mage! Ikke har jeg noen av ingrediensene heller. Sukk, brødskive med leverpostei hørtes så kjedelig ut nå....

Skrevet

Har ikke prøvd uten spekeskinke, men finner du noe annet salt å slenge på så prøv :)

Kanskje bacon, har aldri prøvd.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Nam! Jeg vil og ha ruslebiff Penis lignende mat surret i Butterdeig og fylt med ost! Nam.. Her ble det risotto med sopp dynket i hvitvin.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Åherrefred, sÅ lyst jeg fikk pÅ spekeskinke!!! Og brie!!!!

 

Da blir det nok ikke noe spiselig til kvelds, for nÅr jeg ikke kan spise skinke og ost, vil jeg ikke ha noe!

 

SÅdessÅ!

Gjest Mentha
Skrevet
Nam! Jeg vil og ha ruslebiff Penis lignende mat surret i Butterdeig og fylt med ost! Nam.. Her ble det risotto med sopp dynket i hvitvin.

 

Hørtes ikke ut som noe å rynke på nesa av det heller da ;) Her ble det ostesmørbrød til middag etter tre dager med intens fjøsvask og en utslitt hovedperson..

Gjest Siklerotte
Skrevet

Risotto, å, kanskje det beste jeg vet, så ikke klag. Jeg spiser dessverre bare fisk, Ziva, og det er kanskje ikke helt det som passer til, men jeg får leve med en litt dårligere versjon, det må da bli både spiselig og godt selv om kjøttet mangler!

Skrevet

K

Risotto, å, kanskje det beste jeg vet, så ikke klag. Jeg spiser dessverre bare fisk, Ziva, og det er kanskje ikke helt det som passer til, men jeg får leve med en litt dårligere versjon, det må da bli både spiselig og godt selv om kjøttet mangler!
Kan du vææære så snill å gi oss noen gode fiskeretter? Jeg har bare en fiskeoppskrift som jeg føler er god nok til gjester..skulle gjerne hatt flere, sjønner du :) Min er laks med teriakisaus å sesamfrø, helst grillet, og det blir jo fort kjedeli i lengden da...
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Klager ikke, mye vil ha mer. Kunne tent meg begge deler:)

Nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...