Gå til innhold

Er 400 ml mme nok? 7mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mme bør en på 7 mnd få i seg iløpet av en dag? Ho spiser grøt, middagsglass og fruktpure gjennom hele dagen. Tenker da på nan2

Her får ho i seg ca 400 ml er det nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke 5-6 dl da?

Så hvis du legger til 2 porsjoner med grøt(a 1 dl vann), så er du jo oppe i det.

Skrevet

nå skjønnte jeg ikke helt hva du mente. Mener du å lage grøt ut av nan? eller er det noe av de samme næringsstoffene i grøten? for de 400 ml ho får i seg er av nan1 som ho får på flaske da ho skal sove.

Skrevet

Får hun kun en flaske med 400ml? Eller er det fordelt utover dagen?

Drikker hun noe annet i løpet av dagen?

Om det kun er en flaske, så vil jeg si at det er litt lite, men er det fordelt på 4flasker så er det jo en grei mengde med tanke på at hun spiser andre ting og.

Skrevet

Grøt som skal blandes med vann inneholder allerede mmepulver, det er derfor det skal blandes med vann og ikke melk. Så derfor får babyen melk i seg gjennom grøt også.

Hvor mye mme som er nok vet jeg ikke for jeg ammet, men på 8mndkontroll fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem at jeg ammet kun morgen og kveld fordi jeg ga grøt i tillegg. En runde med amming hos meg tror jeg var mye mindre enn 400ml, tipper kanskje det var så mye tilsammen, men vet egentlig ikke ettersom jeg sjeldent pumpet.

Skrevet

Nei, at du bruker 2 dl på veske på grøten. Da er du vel oppe i 5-6 dl hver dag, i veskemengde inkl mme.

Her får vesla grøt 2 ganger i døgnet , pluss middag, smoothie og frukt. Så får hun 3 flasker med 160 ml på. (MME)

Skrevet

ok. da er jeg med igjen :) Ho får 400 ml fordelt på to flasker. Grøt får ho 2 - 3 ganger iløpet av en dag også får ho vann ved siden av. så ut i fra det jeg leser her så virker det som ho får i seg nok :) Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...