Gå til innhold

"Privat" kjøkkenhage på borettslagets eiendom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et ganske stort borettslag i Oslo (400 leiligheter), med mye grøntområder på tomta. I fjor sommer var jenta vår stor nok til å begynne og utforske områdene utenfor lekeplassene, og vi kom blant annet over en tydelig opparbeidet kjøkkenhage med diverse bærbusker, tomater, sukkererter, rabarbra og jeg vet ikke hva.

I utgangspunktet tenker man jo at dette er det noen som "eier", men samtidig eier jo vi området like mye som alle andre her. Har aldri sett noen stelle med denne hagen, men det bor mange pensjonister her som godt kan drive med slikt mens vanlige folk er på jobb. Skal sies at hagen ser betydelig mindre stelt ut i år enn i fjor, så for alt vi vet har den som opprinnelig plantet dette enten dødd eller flyttet.

Ville du latt barna forsyne seg i denne hagen, eller skal vi holde oss unna fordi det er privat? Er ikke akkurat typen som kommer til å plante mine egne private bærbusker på fellesområdene. Den er heller ikke gjerdet inn på noen måte, så når ungene blir så store at de leker ute alene vil jeg uansett ikke ha noen kontroll på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke en leder du kan spørre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...