Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Hei. Sitter her å sliter med en voldsom forelskelse for legen min. Han er kjekk, men den personlige kjemien vi har klaffet allerede første gangen og har mye mere påvirkning. Første gangen jeg var hos han, hadde jeg fått akuttime. Alikevel var jeg der i over 30 min. Vi lo masse og han trøstet meg liksom fordi jeg følte meg så dårlig (Bihulebetennelse).. Jeg har byttet slik at han er min fastlege nå. Barna sine også. Han kjenner også mannen min gjennom jobb. Har aldri hatt time hos han som har vart mindre enn 40 min. Blir alltid flau når jeg går ut for andre pasienter venter jo. Hva gjør vi? Jo jeg og legen min vi prater om alt. Vi ler mye og han gir ingen tegn til at han vil avslutte samtalen, heller tvert i mot. Ene gangen var jeg der på svangerskapskontroll i 1 time og 15 min. Da hadde jeg tatt veska på skulderen 4 ganger for jeg ble så stressa fordi han tross alt er på jobb. Mens han begynner og snakke om ferieturer, jobben min, og helt andre ting. Vi har det så morsomt i lag og tiden flyr. Jeg har alltid slitt med lavt blodtrykk når jeg går gravid, denne gangen er den høyere enn noen gang før. Er det fordi hjerte pumper ekstra hos han. Kjenner det blir trist å få babyen så han ikke trenger ta på magen min og sjekke leggene mine. Pluss at jeg aldri i livet tør å dra på 6 ukers kontroll. For han får ikke se meg uten truser. Vet ikke hva jeg vil med innlegget, men det er kjipt å elske mannen sin. Men samtidig være så betatt av en helt annen. å blikket han sendte meg da jeg møtte han på butikken sier at han også har litt varme tanker om meg. Smelt.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 Er vel nettopp derfor man skal bruke fastlegen sin som det han/hun er, profesjonell! Altså ikke ha et personlig forhold, og bruke 2 timer på en svangerskapskontroll der du og legen prater om vær og vind! Nei takk, da kan man heller treffe venner, eller du kan prate med MANNEN din?!?! Jobber selv på legekontor, og er masse koselige og kjekke leger der, nå jobber jeg jo der så vi kan prate om alt mulig, men ville aldri pratet med fastlegen min om alt mulig som ikke hadde med årsaken til at jeg faktisk var der å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 Er vel nettopp derfor man skal bruke fastlegen sin som det han/hun er, profesjonell! Altså ikke ha et personlig forhold, og bruke 2 timer på en svangerskapskontroll der du og legen prater om vær og vind! Nei takk, da kan man heller treffe venner, eller du kan prate med MANNEN din?!?! Jobber selv på legekontor, og er masse koselige og kjekke leger der, nå jobber jeg jo der så vi kan prate om alt mulig, men ville aldri pratet med fastlegen min om alt mulig som ikke hadde med årsaken til at jeg faktisk var der å gjøre! Jeg skjønner godt din reaksjon. Syns selv jeg er veldig profesjonell i min jobb. Så syns jo ærligtalt at han også har et ansvar som lege. Jeg blir som sagt stresset over at han virker som han har allverdens tid til meg, samtidig så nyter jeg hvert sekund der. Er vant til at min tidligere fastlege, som ikke så på meg engang aldri godtok at man tok opp to ting på samme time. Da måtte jeg bestille ny, selv om eg hadde vært der inne i 3 min. Har jeg forstått det rett så er det satt av 15 min til hver pasient. Men vi er da to som prater der og tiden flyr. Når jeg er på tur å gå føler jeg han begynne å spørre om andre ting for å få meg til å bli der lengre. Det kan være vær og vind, og som du ser i overskriften er jeg ikke vanskelig å be. HI
Musemora Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Det var jo litt sært. Du får trøste deg med at om han har vettet i behold så vet han at han ikke kan innlede noe forhold til deg, da kan han miste lisensen sin.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 Er vel nettopp derfor man skal bruke fastlegen sin som det han/hun er, profesjonell! Altså ikke ha et personlig forhold, og bruke 2 timer på en svangerskapskontroll der du og legen prater om vær og vind! Nei takk, da kan man heller treffe venner, eller du kan prate med MANNEN din?!?! Jobber selv på legekontor, og er masse koselige og kjekke leger der, nå jobber jeg jo der så vi kan prate om alt mulig, men ville aldri pratet med fastlegen min om alt mulig som ikke hadde med årsaken til at jeg faktisk var der å gjøre! Jeg skjønner godt din reaksjon. Syns selv jeg er veldig profesjonell i min jobb. Så syns jo ærligtalt at han også har et ansvar som lege. Jeg blir som sagt stresset over at han virker som han har allverdens tid til meg, samtidig så nyter jeg hvert sekund der. Er vant til at min tidligere fastlege, som ikke så på meg engang aldri godtok at man tok opp to ting på samme time. Da måtte jeg bestille ny, selv om eg hadde vært der inne i 3 min. Har jeg forstått det rett så er det satt av 15 min til hver pasient. Men vi er da to som prater der og tiden flyr. Når jeg er på tur å gå føler jeg han begynne å spørre om andre ting for å få meg til å bli der lengre. Det kan være vær og vind, og som du ser i overskriften er jeg ikke vanskelig å be. HI Nei, han er lite profesjonell denne legen din, men som hun andre her sier så får man håpe han er profesjonell nok til å ikke legge an på deg. Hilsen meg øverst.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #6 Skrevet 2. august 2012 Dette minner meg om en sang som heter I'm building heartaches. Du skal være glad for at babyen din snart er født, og at du dermed sannsynligvis vil se legen sjeldnere. Each time that I hold you close, here in my arms I'm building heartaches Each time that I kiss your lips, so sweet and warm I'm building heartaches [Chorus:] And when you say you love me We both know it's a lie And just a dream from which I must awake That each sweet word you tell me Is a heartache in disguise So I'm building heartaches When people ask me what I'm doing, here's what I tell I'm building heartaches And each kiss you give me is a tear that hasn't fell So I'm building heartaches
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #7 Skrevet 2. august 2012 Mest av alt tenker jeg at dette må være en utrolig irriterende fastlege for andre mennesker enn deg åra, for å bruke så lang tid på en pasient som det han bruker på deg er mildt sagt uprofesjonelt. Ikke rart enkelte leger kommer TOTALT skjevt ut tidsmessig, og man innimellom må vente leeeeenge. Hadde jeg vært deg hadde jeg skifta fastlege tvert. Når det er så ille at du ikke kan vise deg uten truser for ham (fordi du er betatt) tror jeg kanskje at du selv også vet at du bør kutte denne forbindelsen. Forøvrig er jeg ikke helt sikker på at jeg tror på noe av det du skriver, for jeg har vanskeligheter med å se for meg at en lege kan være SÅ uprofesjonell i såpass ung alder. Har jo vært utfor selv litt eldre svært pratsomme leger som har veldig god tid, men en såpass ung legedom du beskriver tror jeg rett og slett ikke har tid/råd til å føre så lange konsultasjoner. Men sett at dette ikke er tull, er det selvsagt en mulighet for at legen er av det hyggelige, pratsomme slaget som har ekstra omsorg for gravide? Kanskje kona hans har hatt vanskelige svangerskap? At han nødvendigvis er betatt av deg er jo ikke så skråsikkert. Dere har jo noen odds mot dere: 1. Du er gift 2. Han er gift 3. Og rosinen i pølsa: du er GRAVID!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #8 Skrevet 2. august 2012 Mest av alt tenker jeg at dette må være en utrolig irriterende fastlege for andre mennesker enn deg åra, for å bruke så lang tid på en pasient som det han bruker på deg er mildt sagt uprofesjonelt. Ikke rart enkelte leger kommer TOTALT skjevt ut tidsmessig, og man innimellom må vente leeeeenge. Hadde jeg vært deg hadde jeg skifta fastlege tvert. Når det er så ille at du ikke kan vise deg uten truser for ham (fordi du er betatt) tror jeg kanskje at du selv også vet at du bør kutte denne forbindelsen. Forøvrig er jeg ikke helt sikker på at jeg tror på noe av det du skriver, for jeg har vanskeligheter med å se for meg at en lege kan være Så uprofesjonell i såpass ung alder. Har jo vært utfor selv litt eldre svært pratsomme leger som har veldig god tid, men en såpass ung legedom du beskriver tror jeg rett og slett ikke har tid/råd til å føre så lange konsultasjoner. Men sett at dette ikke er tull, er det selvsagt en mulighet for at legen er av det hyggelige, pratsomme slaget som har ekstra omsorg for gravide? Kanskje kona hans har hatt vanskelige svangerskap? At han nødvendigvis er betatt av deg er jo ikke så skråsikkert. Dere har jo noen odds mot dere: 1. Du er gift 2. Han er gift 3. Og rosinen i pølsa: du er GRAVID! Er enig i at det må være irriterende, har selv vært irritert når jeg venter på å komme inn til legen. Men har unnskyldt meg med at det er mere hans ansvar å passe tiden enn min. Selv om jeg blir flau når jeg er ferdig og ser på alle på venterommet. Lurer på hvem som har ventet all den tiden. Jeg ser også problemet med 6 ukers kontrollen, gruer meg veldig. å skjønner at vårt forhold har gått over en grense som ikke er bra. Men alikevel så gleder jeg meg til hver gang jeg ser han. Hvert møte blir satt pris på og jeg drømmer meg tilbake. Sånn er det å være betatt. At du ikke tror på meg er meg egentlig likegyldig. Gjør ingenting rett og slett. Det som provoserer meg er at du tar å lager din egen virkelighet. Hvem sa han var gift???? Det har aldri jeg sagt, for han er singel. Ja jeg er gift, jeg er gravid. Men han er singel og ung? Vel er midten av 30-årene ungt? Personlig kjemi kan man vel få med hvem som helst, når man minst venter det. En lege er bare et menneske han også. En jeg har litt for varme tanker om.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #9 Skrevet 2. august 2012 Jeg ville ikke latt noen mannlig fastlege sjekke stingene etter fødselen. På sykehuset var det en mannlig lege som satte på vakuum, men det fikk jeg ikke velge... og han var jo sikkert vant til å gjøre det. Med en mannlig fastlege blir det litt flauere. Men det er ikke noe stort problem, du kan bare si at du heller vil gå til en kvinnelig gynekolog, hvis han insisterer på å få ta fingrene oppi dåsa di...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #10 Skrevet 2. august 2012 Jeg ville ikke latt noen mannlig fastlege sjekke stingene etter fødselen. På sykehuset var det en mannlig lege som satte på vakuum, men det fikk jeg ikke velge... og han var jo sikkert vant til å gjøre det. Med en mannlig fastlege blir det litt flauere. Men det er ikke noe stort problem, du kan bare si at du heller vil gå til en kvinnelig gynekolog, hvis han insisterer på å få ta fingrene oppi dåsa di... Det gjør han heldigvis ikke. Han tok ingen av de gynekologiske undersøkelsene når jeg ble gravid. Han sa de tok han kun hvis jeg ville. Jeg tok celleprøven før jeg byttet fastlege og når man har vært gift noen år uten utroskap så har jeg ikke følt behov for å ta kjønnssykdommertester. Men er jo ikke så store plassen så er litt vanskelig å gå til en annen føler jeg. Det værste er at jeg liker mye bedre å gå til en mannlig gynekolog enn en kvinnelig, vanligvis.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #11 Skrevet 2. august 2012 Kjenner meg litt igjen her.. Fryktelig irriterende å ikke få tankene bort fra en kanskje litt uprofesjonell lege som tenner en gnist som man egentlig ikke forstår selv. Legen ble formlete, gjorde feil og rødmet da jeg var der siste gangen, og det hele ble litt rart. Elsker jo mannen min, men falt så pladask for denne legen som jeg bare traff noen få ganger i forbindelse med svangerskap og fødsel. Hver eneste dag, flere ganger daglig i to år har jeg tenkt på denne mannen. Helt meningsløst, for jeg ville aldri forlatt den flotte og snille mannen jeg har. Forstår ikke hvorfor jeg da må bli betatt av en annen..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #12 Skrevet 2. august 2012 Mest av alt tenker jeg at dette må være en utrolig irriterende fastlege for andre mennesker enn deg åra, for å bruke så lang tid på en pasient som det han bruker på deg er mildt sagt uprofesjonelt. Ikke rart enkelte leger kommer TOTALT skjevt ut tidsmessig, og man innimellom må vente leeeeenge. Hadde jeg vært deg hadde jeg skifta fastlege tvert. Når det er så ille at du ikke kan vise deg uten truser for ham (fordi du er betatt) tror jeg kanskje at du selv også vet at du bør kutte denne forbindelsen. Forøvrig er jeg ikke helt sikker på at jeg tror på noe av det du skriver, for jeg har vanskeligheter med å se for meg at en lege kan være Så uprofesjonell i såpass ung alder. Har jo vært utfor selv litt eldre svært pratsomme leger som har veldig god tid, men en såpass ung legedom du beskriver tror jeg rett og slett ikke har tid/råd til å føre så lange konsultasjoner. Men sett at dette ikke er tull, er det selvsagt en mulighet for at legen er av det hyggelige, pratsomme slaget som har ekstra omsorg for gravide? Kanskje kona hans har hatt vanskelige svangerskap? At han nødvendigvis er betatt av deg er jo ikke så skråsikkert. Dere har jo noen odds mot dere: 1. Du er gift 2. Han er gift 3. Og rosinen i pølsa: du er GRAVID! Er enig i at det må være irriterende, har selv vært irritert når jeg venter på å komme inn til legen. Men har unnskyldt meg med at det er mere hans ansvar å passe tiden enn min. Selv om jeg blir flau når jeg er ferdig og ser på alle på venterommet. Lurer på hvem som har ventet all den tiden. Jeg ser også problemet med 6 ukers kontrollen, gruer meg veldig. å skjønner at vårt forhold har gått over en grense som ikke er bra. Men alikevel så gleder jeg meg til hver gang jeg ser han. Hvert møte blir satt pris på og jeg drømmer meg tilbake. Sånn er det å være betatt. At du ikke tror på meg er meg egentlig likegyldig. Gjør ingenting rett og slett. Det som provoserer meg er at du tar å lager din egen virkelighet. Hvem sa han var gift???? Det har aldri jeg sagt, for han er singel. Ja jeg er gift, jeg er gravid. Men han er singel og ung? Vel er midten av 30-årene ungt? Personlig kjemi kan man vel få med hvem som helst, når man minst venter det. En lege er bare et menneske han også. En jeg har litt for varme tanker om. Anonym over deg som svarer igjen! Beklager at jeg mistolket at han var gift, du skrev om at dere pratet om ferieturer, og jeg antok vel egentlig bare da at dere snakket om familieferieturer. Sorry for den. Når det er sagt, så virker det egentlig som om du allerede har bestemt deg for at dette skjer og det er egentlig litt kult-aktig. Du har et valg her! Skjønner at du er betatt, men seriøst, synes du virkelig dette er tiden for å falle for legen sin? Regner med at du har en mann hjemme som venter på å bli pappa igjen? Ja, denne legen er uprofesjonell som har så lange (totalt unødvendige) konsultasjoner med en enkelt pasient. Utover det kan jeg ikke se ut fra det du skriver at legen har opptrådt uaktsomt, og at han sender deg "hete blikk" på telefonen kan være enten måten han kommuniserer på, ELLER litt mer fabrikert i ditt hode. Kanskje du innerst inne ØNSKER at han skal se litt ekstra på deg når dere møtes? Uansett, hvis denne legen faktisk er så uprofesjonell som det hentydes til, og han faktisk legger an på deg, er det DU som må ta tak og komme deg unna før følelsene blir for voldsomme og du gjør noe du kommer til å angre på. Det trenger ikke nødvendigvis å være fysisk, det kan være vondt nok å bli kvitt de følelsene du sitter inne med. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #13 Skrevet 2. august 2012 Du sier det er fastlegen din, så da går jeg ut fra at det ikke er mannen min du snakker om... Seriøst, du bør skifte fastlege og komme deg unna så fort som mulig. Det lukter katastrofe av dette lang, lang vei. Hvis han faktisk er forelsket i deg, bør han rett og slett ta det opp med deg - si at han ikke kan være legen til deg og barna dine lenger, og så får dere evt se om det blir noe mer om en stund. Dette hvis du ser helt bort fra at du tydeligvis er sammen med mannen til barna dine? Vil du dem og han så vondt at du er villig til å ødelegge familien din for dette? Det er veldig uprofesjonelt av en lege å holde på slik. Og vet du - leger er bare menn, som alle andre. Det er ikke noe spesielt med dem, altså. Det er IKKE glam å være "legekone". Hilsen legekone.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #14 Skrevet 2. august 2012 Du sier det er fastlegen din, så da går jeg ut fra at det ikke er mannen min du snakker om... Seriøst, du bør skifte fastlege og komme deg unna så fort som mulig. Det lukter katastrofe av dette lang, lang vei. Hvis han faktisk er forelsket i deg, bør han rett og slett ta det opp med deg - si at han ikke kan være legen til deg og barna dine lenger, og så får dere evt se om det blir noe mer om en stund. Dette hvis du ser helt bort fra at du tydeligvis er sammen med mannen til barna dine? Vil du dem og han så vondt at du er villig til å ødelegge familien din for dette? Det er veldig uprofesjonelt av en lege å holde på slik. Og vet du - leger er bare menn, som alle andre. Det er ikke noe spesielt med dem, altså. Det er IKKE glam å være "legekone". Hilsen legekone. Som sagt han er singel. Jeg elsker min mann og kommer ikke til å være utro. Men kan ingenting for følelsene mine. Vår kjemi klaffet på første møte. Jeg syns legen er en fantastisk person. Jeg syns de fleste leger er sære og oppskrytte, beklager. Så han kunne vært rørlegger og jeg ville vært like betatt. Er en av de som er VELDIG stolt over min egen jobb så kommer ikke til å trenge en mann jeg "skyter av å ha kapret". Håper du ikke misforstår meg. Som du sier Glam. Ja han er uprofesjonell men han er da bare et menneske han å. Om han er like betatt som meg å i tillegg singel så syns jeg ikke han er uetisk. Foruten tiden vi bruker da. Jeg vet jeg må holde meg langt unna han, nettopp fordi jeg har de følelsene jeg har. Alikevel har jeg ikke lyst å bytte fastlege. han har vært helt fantastisk mot barna også. Etter å ha gått til udugelige leger så har man endelig fått hjelp og ungene har det bra. Nå er det ikke så altfor lenge til babyen kommer så da blir det ikke mange legebesøk. Noe jeg har veldig ambivalentet følelser for. Skal ikke ødelegge min fantastiske familie. Som jeg skrev i HI så vet jeg ikke hva jeg vil med dette innlegget. Men ville bare lufte noen tanker jeg har hatt i lange tider og aldri pratet med noen om. Noe jeg føler jeg fortjener fordi det er stygt av meg å ha de.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #15 Skrevet 2. august 2012 Jeg tror fremdeles du gjør klokest i å bytte fastlege, få avstand. Det er ikke sikkert at han har noen følelser for deg utover at han synes du er hyggelig og morsom å snakke med (men tenker han på pasientene som må vente ekstra lenge pga deres hyggelige samtale?). Strengt tatt er det nok for DEG at DU har følelser for ham. Hva ville du sagt til din venninne hvis hun sa at hun hadde blandede følelser fordi hun snart ikke ville trenge å dra til legen ofte, fordi hun var betatt av ham? Forsøk å fjerne deg selv fra situasjonen noen sekunder - ville du synes at det var helt ok? Dette er langt fra det første innlegget av denne typen her inne, nemlig. De handler nesten alltid om leger, skjønner du - aldri om rørleggere, NAV-ansatte eller han kjekke i kassen på REMA...
gutt11spire12 Skrevet 2. august 2012 #16 Skrevet 2. august 2012 Kanskje de egentlig er ensomme disse som forelsker seg i legen sin, eller gubben ser en ikke lenger, så når de da møter en som tar seg tid,og virker intressert i dem så misforstår de, og tolker det mye lenger enn at en lege prøver å være empatisk og ta seg tid. Jeg har enda ikke vært på en svangerskapskontroll som bare har vart 15 min, de tar gjerne endel mer tid her ivertfall. Og her er det ingen spenning/følelser oss i mellom. Men er kanskje lurt av deg å bytte lege slik at du kommer til en som du kan ta opp alle de "ulekre" tingene man noenganger må ta opp med en lege og!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #17 Skrevet 2. august 2012 Dette er helt helt normal hi. greia er at dette er en mann som i hvert møte vier all tid til DEG. Han hører på dine problemer, prøver å løse dem, trøste osv. Og hvis han i tillegg et attraktiv, så skal det ikke så mye til. Du projiserer. Du kan 1. bytte lege eller 2. ta opp problemet. Legen er trent i utdanningen sin til å håndtere dette.
Rds Skrevet 2. august 2012 #18 Skrevet 2. august 2012 Min mannlige og fantastiske lege setter også av god tid til meg, men han er ikke interessert i meg på noen som helst måte. Og ikke jeg i han;) men han tar seg good tid, prater om løst og fast under timen noe han sikkert gjør med alle sine pasienter. Alle liker han som lege og medmenneske. Legene går selv til han. Og svangerskapsomsorgstimer har mer avsatt tid enn vanlig konsultsjon for å kunne følge opp og samtale om fødsel osv. Tror det er hormonene dine som spiller deg et puss. Når ungen kommer vil du bli betatt av hn i stedet:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå