Gå til innhold

Kan noen se hva som blir korrekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er langtidssykemeldt. Tok ut en feriedag i januar og en uke i juni (fire arbeidsdager). Feriedagen i januar ble jeg trukket i lønn for fra feriepengene, noe jeg har stusset litt over.

Jobben gir 5 ferieuker i året. Jeg har bedt om å få de resterende feriedagene utsatt til under svangerskapspermisjonen hvorav to uker i år og to neste år pga sykemelding. Får nå vite fra arbeidsgiver at jeg kun har 18 feriedager igjen og jeg må ta dette via NAV. Vet at jeg har krav på 10 feriedager overført til neste år, men hva blir korrekt her? Hvor mange feriedager har jeg virkelig rett på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med en gang barnet blir født må mor ta 6 uker av permisjonen. Så jeg tok først de 6 ukene så la jeg inn de 5 ukene jeg hadde med ferie det året. Dereter fortsatte jeg permisjonen som vanlig. Også avsluttet jeg med 5 jeg hadde krav på for det neste året.

Men hva du har av ferie det tør jeg ikke svare på.

Skrevet

Om dere har 5 uker har du rett på 25 feriedager. Du har brukt en uke og en dag og skal da ha 19 dager igjen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du blir jo trukket for 5 uker ferie i juni, som alle andre. Og du har 25 feriedager og har brukt 6. Da har du 19 igjen

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Men hvis du er sykemeldt, hvorfor tar du ut ferie da?:P

Skrevet

Jeg fikk godkjennelse av legen på å reise, er sykemeldt pga arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge...

Skrevet
Du blir jo trukket for 5 uker ferie i juni, som alle andre. Og du har 25 feriedager og har brukt 6. Da har du 19 igjen

Siden jeg er trukket for den feriedagen i januar i lønn kan jeg vel ikke også bli trukket i antall feriedager? Det blir vel dobbelt opp?

Gjest Sekretøsa
Skrevet
Siden jeg er trukket for den feriedagen i januar i lønn kan jeg vel ikke også bli trukket i antall feriedager? Det blir vel dobbelt opp?

Nei, det er sant.... Hm, da spørs det om ikke arb.giver har gjort noe feil akkurat når det gjelder den dagen der..

Skrevet

be arb.giver vise deg nøyaktig hvilke dager de mener du har hatt ferie.

Skrevet

Takk for innspill! De har gjort feil før, så det forundrer meg ikke at det har skjedd igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...