Gå til innhold

Skal jeg aldri komme over dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo var utro for 5 år siden, etter dette har vi fått flere barn sammen og nå har vi nettopp kjøpt et nytt hus sammen. Skal sies at det var klining og ikke noe sex inne i bilde, som også var grunnen til at jeg valgte å tilgi han. Han har aldri gjort noe siden, som jeg vet om da, og jeg har fri tilgang til facebook og mail osv.

Likevel blusser disse følelsene opp igjen, de som kom når han var utro. Blir kvalm og dårlig. I tillegg blir jeg frekk mot han, hakker på han hele tiden og er en skikkelig kjerring rett og slett! Klarer ikke å la være, for jeg tenker på det han gjorde. Disse følelsene dukker opp igjen i perioder. Han er verdens snilleste, gir meg oppmerksomhet hele tiden, sier han elsker meg flere ganger til dagen og kan kose med meg i flere timer hver kveld. Så jeg tror nok at det var et engangstilfelle, men likevel klarer jeg ikke å tenke normalt! Er en sjalu drittkjerring rett og slett. Noen ganger tenker jeg til og med at han fortjener bedre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han fortjener bedre!

Han gjorde en feil for mange år siden, du valgte å tilgi og fortsette samlivet med han. Da er det bare din feil at ting ikke blir glemt og at forholdet deres fremdeles lider under det.

Han klinte med en annen for fem år siden!!! Kom over det eller søk hjelp før han blir drittlei av maset ditt og stikker for godt.

Hvor lenge skal han sone for "forbrytelsen" sin egentlig?

Skrevet

Hvis han var full på fest og han og ei dame flørta, skal du være glad det ikke gikk verre.

Skrevet

Han var ikke full, han avtalte å treffe henne ute et sted, pga begge hadde hunder og brukte den unskyldningen til å gå tur med hunden. Jeg tenker heller på hvor langt det hadde gått om jeg ikke hadde funnet det ut på det tidspunktet, for han sa det ikke akkurat til meg selv.

Men er helt enig! Jeg bør komme over dette, han fortjener ikke en sur kjerring som meg.

Skrevet

Han fortjener bedre HVIS du har planer om å oppføre deg slik resten av livet!! Han dreit seg ut, dette er fortid, du har tilgang til alt av hans mail,tlf, etc, og han er verdens snilleste mann sier du!

Javel, da er det du som ikke klarer å glemme, å da må du jobbe med seg selv, for han kan være så trofast han bare vil, du er jo fremdeles usikker på han, og bruker dette mot han.

Det værste som kan skje er at han faktisk blir lei av maset, hakkingen og sure kommentarer, at han går fra deg!!

Skrevet

Han hadde nok gått ifra meg dersom jeg gjorde det hele tiden ja, men dette er i perioder, dukker kanskje opp slike perioder et par ganger i året.. Men fy så jævlig det er for oss begge når de periodene dukker opp..

Skrevet

Du må gjøre et ordentlig valg.

Endten så tilgir du og da må du bli ferdig med dette i rimelig tid.

Men du har jo rett til å ikke tilgi, men da får du gå fra han.

Skrevet

Hvordan oppdaget du det begynnende forholdet deres?

Noen andre som sa det til deg?

Har han hunder i dag han går tur med?

Skrevet

Jeg ble mistenksom for han var så ofte innom dyrebutikken hennes, og var der lenge. I tillegg satte han ikke i sofaen når han satt på pcen, men han satt ved spisebordet, noe som også gjorde meg mistenksom. Så da sjekket jeg mobilen hans, hvor han hadde sendt henne mld "vi må roe litt ned nå, hun blir så sykelig sjalu" ...

HI

Skrevet

Du trenger tydeligvis å snakke med en noen for å legge dette bak deg. Ville ha kontaktet en psykolog eller annen type terapeut for bare å få snakket om disse følelsene.

Skrevet

"Hun blir så sykelig sjalu!" haha! Det var mainn' sin det... :mellow:

Men han må nå være litt glad i deg siden han holder ut med disse periodene. Hvordan reagerer han når du er "som verst"?

Skrevet

Ja, veldig gøy å lese det om seg selv.. Huff..

Nei, når jeg er sånn så overser han det som regel, men blir irritert innimellom, men skal mye til for at han blir sint/sur på meg.

Skrevet

Har du prøvd å gjøre litt selv, for eksempel å gi en lang klem til en kjekk mann like foran mannen din? Kanskje han da ville blitt "sykelig sjalu"?

Men det virker som mannen din har valgt deg nå da, og du får håpe at disse anfallene dine blir sjeldnere med åra.

Skrevet

Jeg vurderer å legge til eksen min på fb, han ble så sjalu da han la meg til for et år siden, så da måtte jeg slette han. Så kan han få kjenne på det å være litt sjalu han også... Men det er vel bare barnslig!

HI

Skrevet

Jeg vurderer å legge til eksen min på fb, han ble så sjalu da han la meg til for et år siden, så da måtte jeg slette han. Så kan han få kjenne på det å være litt sjalu han også... Men det er vel bare barnslig!

HI

Ja, det er barnslig og gjør det slik at situasjonen som skjedde for lang tid siden fortsetter å være en konflikt.

Skrevet

Da har han allerede kjent på det å være sjalu.

Så du bør vel ikke provosere for mye? Men da har du liksom noe å true med. Du kan si at hvis han treffer ei dame på kafe, kommer du til å være venn med eksen din på Facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...