Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 noen som har gjort det? også lurer jeg på om jeg har lite melk.. puppene er ikke harde som de var i førsten men ganske myke, spesielt rett etter amming. betyr det at jeg har lite melk? og skal babyen klare å suge brystet tomt på 10 min?..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 Såklart kan man miste melka. Er nok ikke alle forunt å ha nok melk til barnet til det er 1 år. Men det er ikke dermed sagt at du har mistet melken fordi brystene dine virker mykere. Hvor gammel er babyen? Ikke uvanlig at man får mindre spreng når babyen blir noen uker og melkeproduksjonen har stabilisert seg, men nok melk har man like fullt. Enkelte tømmer brystet på 10 min, det har jeg gjort med begge mine. Nok melk hadde jeg til de begge to. Virker babyen din fornøyd og klarer seg 2-3 timer mellom hver amming har du sikkert nok melk. Er du usikker kan du veie på helsestasjonen innimellom så ser du om vekta går fint opp.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 Har ikke mistet melka selv, men trodde det en periode da utdrivningsrefleksen ble borte og babyen ikke ville ha når det bare kom litt melk. Men melka var der den. Her ble også puppene myke og mer normale etterhvert, tror det blir sånn når produksjonen stabiliserer seg. Og ja, det er nok fullt mulig å tømme et bryst (eller 2) på 10 minutter. Jeg hadde (og har fremdeles) ei frøken som bruker maks 5 minutter. De blir gjerne flinkere jo eldre de blir og mer effektive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå