Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Hva synes dere om navnet Olava? Jeg kom over navnet og elsket det umiddelbart, og vil bruke det på neste barn om det blir ei jente. Mannen derimot er ikke så sikker på dette navnet. Mye av grunnen til at jeg liker navnet er fordi det er perfekt i så mange måter: gammelt solid norskt navn (ikke noe galt i nymotens navn altså), ikke mange som heter det, enkelt å skrive, kan også brukes på engelsk uten problem. Og ikke minst synes jeg det høres pent ut.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #7 Skrevet 2. august 2012 Liker. Olave er enda finere Det var også et fint alternativ Har aldri hørt det før. Men må innrømme at om jeg hadde sett det nedskrevet et sted så hadde jeg ikke visst om det var jente- eller guttenavn. I og med at navnet begynnr på Olav og slutter på E. A er liksom aldri noen tvil. HI
Dunkelranunkel Skrevet 2. august 2012 #8 Skrevet 2. august 2012 Jeg elsker det navnet og hadde nok brukt det dersom lille fluff var en jente
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. august 2012 #9 Skrevet 2. august 2012 Fint, men liker Olave enda bedre, og nei, jeg mener det ikke er tvil om at Olave er jentenavn. Guttenavnene er Olav eller Olaves. Hva med Olive, forresten? Kan det være et alternativ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå