Gå til innhold

Nå er jeg sint på mannen (ammeslutt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt er 18 mnd og jeg har ammet frem til nå. Har siden barnet var 12 mnd bare ammet på natten. Nå er jeg sliten og vil avslutte ammingen.

Den siste uka har barnet begynnt å våkne 5-6 ganger hver natt og vil ha pupp. Når jeg sier nei, eller tilbyr vann blir h*n kjempe lei seg og gråter veldig sårt. Dette er vanskelig, så jeg tenkte jeg skulle høre med mannen om kanskje han kunne ta h*n noen netter nå slik at det gikk av seg selv. Men det var han ikke interessert i.

Skal siest at han har sovet på et annet soverom siden barnet ble født og sover godt hele natten igjennom. Og det har han gjort hele tiden.

Da jeg spurte hvorfor han ikke kunne ta det fikk jeg til svar at det var mammaen sin jobb å våkne om natten. å da ble jeg sint. Spurte om han syntes det var rettferdig at jeg som jobber nesten like mye som han og tar det meste med barna aldri skulle få sove en hel natt. Han mente da at det er jo jeg som har puppen...

Men det er jo hele poenget sa jeg. Det er letter for han å avenne for han har ikke puppen å tilby...

Endte med at jeg ble sur og han sa at han skulle gjøre det da hvis det var så mye om å gjøre. Men han syntes det var dårlig gjort siden han snart var ferdig på ferie...

Er det virkelig for mye å be om????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du ber virkelig ikke om for mye. Har han ferie i tillegg, så ser jeg enda mindre grunn til at han ikke kan bidra på natta.

Jeg var alene med nattavvenningen fordi jeg var aleneforsørger, men det tok ikke mer enn fire fem netter før hun var avvent fra nattpuppen. Men barn blir lettere avvent dersom pappan tar denne jobben da barnet ikke forbinder han med pupp.

Skulle bare mangle at han ikke stiller opp.

Skrevet

Nei, absolutt ikke for mye å be om! Syns han har vært utrolig hensynsløs om han aldri har avlastet deg på natta.

Lettere for han å trøste når barnet ikke kjenner lukten av melk. Dette er jo klassisk pappa jobb forresten.

Skrevet

Det er ikke for mye og be om. Det skulle bare mangle. Han har nok hvilt seg på "det er jo du som har puppen" helt til nå, og er livredd for at det gode livet er slutt. Du har nok skjemt han bort. Jeg hadde bare redd opp til meg selv på det rommet han har sovet på og sagt at nå har du tatt ungen på natta i 18 mnd, så nå er det hans tur. Hadde ikke stått opp igjen om det så var jordskjelv. Det høres ut som denne mannen trenger et skikkelig spark i rumpa.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er han helt på jordet eller?? Såklart han skal gjør det. Mannen min sto opp på natta med meg, ha. Eller, han skifta bleie mens jeg pumpa, og når bleia var ny var flaska full :) Så han la seg igjen mens jeg ga mat.

Man har barn sammen, da deler man på det!

Skrevet

Støtter alle svarene over....no er det jaggu meg mannen sin tur. Synest du har vore ekstremt tolmodig og jobba for minst 2....amming er ikkje ferie akkurat. Amma i 12-13mnd med førstemann - holdt på å slita meg heilt ut på slutten...vart derfor slutt tross innvendinger frå junior....pappaen stilte heldigvis bra opp. Junior godtok etterkvart vatn når han verkeleg var tørst. åt også bedre på dagen og sov bedre på natta - ingen grunn til at barn over 1 år skal trenge mat på natta (friske barn).

Stå på! Lykke til.

Gjest thricane
Skrevet

Eh, tror han har missoppfattet. Avvenningen er faktisk en naturlig oppgave for pappaen, akkurat som ammingen er morens. Av praktiske årsaker.

Skrevet

Avvende på same alder, og når eg gjekk inn vart han aldeles rasande, men det vart stille etter to min då pappaen gjekk inn. Som dei andre seier er det ei klassisk pappaoppgåve, som er greit å legge til ein ferie.

Skrevet

Jeg ba også mannen nattavenne, da var poden 10 mnd og jeg hadde begynt å jobbe. For meg var det uaktuelt å skulle amme 4-8 ganger om natta når jeg i tillegg var i jobb. Men det var mannen skeptisk til, gitt.

Så var vi hos helsesøster for vanlig kontroll og hun spurte hvordan han sov om natta. Jeg sa som sant var at han var oppe 4-6 ganger for pupp. Da henvendte hun seg til mannen umiddelbart å sa bare "dette er din jobb! Mor sover vekk/annet rom og du tar nettene til avvendingen er over"

Hohoho! Så da fikk han valget siden jeg gikk inn i en friperiode om å gjøre det da så kunne jeg ta poden på dagen og han få sove litt, eller han kunne vente å ta poden hele døgnet ;) pipa fikk en annen lyd da, ja! Tre dager senere sov poden natten igjennom - stort sett! :)

Skrevet

Hva med å vise omsorg og hjelpe hverandre?

Mener du at han har ligget på et eget rom helt siden fødselen og ikke tatt barnet en eneste gang siden? Og det har du funnet deg i fordi???

Det slutter aldri å sjokkere meg hvilke egoister mange velger å leve sammen med.

Han syns at det er dumt å måtte ta nattevåket siden ferien hans snart er slutt? Hva med din nattesøvn, den er ikke viktig for han skjønner jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...