Gå til innhold

Gofkøller på veggen i stua?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten krangel med mannnen her...

Vi har flyttet i nytt og større hus og lagde en avtale om at jeg kunne få piano om jeg fikk det gratis og fraktet det inn selv. Avtalte en plass der pianoet kunne stå. Nå har det seg slik at jeg faktisk har fått piano gratis og det blir fraktet til oss, helt gratis og uten at mannen trenger å hjelpe.

Nå stiller selvfølgelig mannen seg på bakbena og mener at han må få henge opp sine golfkøller (14stk) i stua samt lage en miniputbane midt i stua. Jeg tok det først som en spøk, men nei da, dette er visst det ramme alvor. Hjelpes! Hvor skal jeg begynne.. man kan da ikke ha golfkøller og golfbaner i stua???

Hvordan skal jeg forklare at dette er et helt HELT urimelig krav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo være en spøk.

Han kan virkelig ikke mene det,da hadde jeg bare ledd av han.litt mere vanlig med ett piano på stua enn golfkøller.ordne plass til han i garasjen;-)eller kjellere om dere har

Skrevet

Ha ha, seriøst?? Nei, vet du hva...golfkøller og bane(!!) hadde _aldri_ kommet opp i min stue!

Det er normalt med et piano i stua, det er overhodet ikke normalt med golfbane i stua :D

Skrevet

haha...jeg hadde daua hvis mannen min seriøst hadde ment noe slikt?! Du får bare si til han at det går dersverre ikke, pga dere allerede har avtalt at dere skal ha et piano i stua...feridg med det :-)

Gjest Miryks
Skrevet

Sier det med en gang, jeg; hiv ham på huet og rævva ut!

Anyways. Om han ikke selv ser hvor ufattelig barnslig og usaklig han er her, så skjønner ikke jeg at du orker et slikt forhold. Kan ikke tenke meg at dette er det eneste rare han har kommet ut med.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet
Liten krangel med mannnen her... Vi har flyttet i nytt og større hus og lagde en avtale om at jeg kunne få piano om jeg fikk det gratis og fraktet det inn selv. Avtalte en plass der pianoet kunne stå. Nå har det seg slik at jeg faktisk har fått piano gratis og det blir fraktet til oss, helt gratis og uten at mannen trenger å hjelpe. Nå stiller selvfølgelig mannen seg på bakbena og mener at han må få henge opp sine golfkøller (14stk) i stua samt lage en miniputbane midt i stua. Jeg tok det først som en spøk, men nei da, dette er visst det ramme alvor. Hjelpes! Hvor skal jeg begynne.. man kan da ikke ha golfkøller og golfbaner i stua??? Hvordan skal jeg forklare at dette er et helt HELT urimelig krav?

Høres ut som dere må ha et rimelig stort hus, hvis din mann virkelig mener dere kan ha golfbane i stua.

Hvis dere har så stort hus, så ville jeg ha latt han ha golfbanen sin et annet sted i huset. I en kjellerstue eller på et større soverom eller noe.

Er ikke huset så stort, så la han planlegge det og se hvordan han vil løse det praktisk, hvor ting skal stå osv... så løser nok problemet seg selv.

Skrevet

Da hadde jeg sagt at da får du heller kjøre pianoe på dynga. Aldri i livet om han hadde fått henge 14 køller på veggen og en bane på gulvet. NEI NEI NEI.

Har du kjeller/loftstue, da får han eventuelt okupere den...

Skrevet

Golfkøller på veggen hadde vært helt greit for meg, men ikke miniputtebane.

Hva med bare å si ok og la ham ordne det. Han blir nok uansett lei av å snuble i banen til stadighet snart. Heng opp bilder eller noe annet i "dill" i golfkøllene så det blir tungvindt for ham hver gang han skal ha tak i dem. Da ender de nok i bilen eller boden snart.

Skrevet

For å ha sagt det.. Vi har ikke et veldig stort hus.

Han bruker dette som en protest for han mener at han alltid bøyer seg etter hva jeg vil, og at jeg visstnok aldri gjør det samme. Det stemmer ikke akkurat veldig, men det er nok jeg som har tatt hovedansvaret når det kommer til inredning. Mannen tar null initiativ og forteller aldri hvordan han vil ha det eller hv han ønsker seg. Derimot sier han ofte "gjør som du vil, jeg stoler på deg". Det er jo hyggelig det, men om det fører til at jeg må henge opp golfkøller og anlegge puttingbane i stua så vet jeg ikke helt om jeg heller ville byttet ut spisestua og noen hyller i steden.. :s Det er ikke så kjempeviktig for meg med stil (om jeg hadde innredet slik jeg vil hadde det sett veldig annerledes ut, men jeg prøver så godt jeg kan å kompromisere slik at vi begge kan trives..). Det er visst piano som er så forferdelig grusomt, og han kommer nå å sier at etter piano kommer kan han ikke lengre oppholde seg i stua, da det er så grusomt. Jeg er oppvokst med musikk i huset og vet hvor hyggeig det er. Dette vil jeg gjerne overføre til mine barn som allerede viser stor interesse for bl.a. piano. Synes det er trist om barna må gi opp sin musikalitet fordi pappa "hater klassisk" og er proppa full av fordommer..

Han har fint kunnet tulle med slikt, men å være dønn seriøs? Han mener at om hans golfkøller skal stå i kjeller/bod/garasje må også mitt piano gjøre det. Da gir jeg heller opp drømmen, for å la et piano ødelegges i garasjen er jo helt hinsides. Skjønner ikke at han ikke skjønner dette selv!?

Gjest Miryks
Skrevet

Da sier du det samme. Om han anlegger puttingbane og hele sulamitten i stua, blir det så stygt at du ikke kan oppholde deg der ;)

Fortsett å la pianoet stå der, så blir stua ubrukt :P

Skrevet

Kanskje ikke så relevant,men vi er ganske unge (23) og mannens viktigste argument er at unge mennesker ikke kan ha piano, det blir for sært.

Jeg tenker at de fleste unge menneske fortsatt bor på hybel og derfor ikke har piano (aldri tenkt over det før egentlig).. Er det noen som hadde reagert om de hadde kommet til et ungt par med barn som hadde piano? Hva hadde dere tenkt om oss i såfall?

Skrevet

Jeg er 26, og vi har også piano. Jeg synes det er fint. Det var nesten gratis + vi betalte for henting og bæring. Jeg har malt det, vi har måttet reparere noe på det samt at det måtte stemmes (slike gamle bør jo stemmes etter flytting + ca 1 gang i året). Det koster jo litt å ha piano da egentlig, men var jo ikke det du lurte på. Jeg er også veldig glad i piano, noen som har reagert, men jeg har vokst opp med det og synes det er hyggelig, og det ser ganske bra ut også etter oppussingen ;)

Skrevet

Er det ikke mulig å gjøre noe med pianoet slik at det ikke blir så iøynefallende? Kansje du kan foreslå at dere kan sette golftrofeene på det?

Du trenger jo ikke spille hele tiden når mannen din er hjemme heller.

Skrevet

Du får henge 14 "køller" på kjøkken du da.

Skrevet

Hehe.. Kommer til å bli et fint sted å være.. Om dere besøker et relativt ungt par med piano, 14 golfkøller hengene i stua, puttingbane og pichingbane samt 14 "køller" på kjøkkenet så vet dere i det minste hvorfor.. ;)

Tror nok dette som alt annet går over, og jeg tror faktisk det startet som en spøk, men at mannen etterhvert syntes ideen sin var såpass god at han tok den mer og mer seriøst selv.. Han begynner vel å skjønne at det er lettere urimelig det kravet han stiller..

Piano blir det i hvertfall, og om han vil ha golftrofeer på det må han gjerne det, men å henge 14 golfkøller oppetter nesten alle veggene i stua, det blir litt for mye for meg altså!

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Du kan jo la han henge opp 1 golfkølle da vet du, sammen med noen golftrofeer på ei hylle. Som et kompromiss ;) Det behøver jo ikke bli så galt.

Skrevet

Hehe tror nok jeg ville stussa hvis jeg kom på besøk til noen som hadde miniputtbane i stua.

Gofkøller på veggen kunne jeg godtatt. Vet om en som har gitarer på stueveggen og en annen som har en westernsal til pynt, så hvorfor ikke golfkøller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...